Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lekkage oliefilterhuis

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
barry
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 mar 2010, 08:39

lekkage oliefilterhuis

Bericht door barry »

hallo,

heb even een vraag, mijn oliefilterhuis zweet tussen de motor en de oliefilterhuis nou is mijn vraag hoe maak ik mijn oliefilterhuis los :bonk zit daar een pakking tussen of...... wie kan mij helpen.

mvg barry
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door Harry 341 »

Oliefilter eraf..dan zie je een grote moer...daar zit ie mee vast.En er zit een pakking tussen.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door Oskar 725 »

Harry 341 schreef:Oliefilter eraf..dan zie je een grote moer...daar zit ie mee vast.En er zit een pakking tussen.
grtz.Harry
Je begint het al aardig te leren Harry! :werkaanT4 :bifun :bifun Valt niets aan toe te voegen :toppie
Groet, Oskar.
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door ailko vos »

klopt pakking kost een paar euro. zelf net gedaan .maar hij bleef lekken dacht ik maar het was een olie slang die er boven zit .is vervangen voor 30 euro.had zelf wel de beschermplaat al verwijderd
dit was bij onze 1.9 td
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door BenTDI »

Tja en om even in te haken ....maak ook even de steun van je rechter aandrijfas los dan kan je er veel makkelijker bij ...die zit ervoor vast op je blok en kan je zo laten hangen als ie los is (paar boutjes )
Heb het ook pas gedaan nieuwe pakking oliekoelerhuis op het blok (pas wel op hoe ie er af komt je kan m nl draaien en dan zit ie er niet goed op die pakking dus kijk goed hoe ie er af komt .....
En dan gelijk ook de pakking van je olie peilstok meenemen die komt er dan ook aan.... en de O ring van je oliekoeler 1x tegen over je oliefilter + nieuw oliefilter...
Groetjes Ben :werkaanT4 :yes
Hij lekte maar nu lekker droog na pas een rit ermee gedaan te hebben ....hij schijnt zichzelf dan goed dicht te trekken door uitzetten en krimpen.... :yes
:toppie :werkaanT4
Laatst gewijzigd door BenTDI op 02 jun 2011, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door sgsdebruijn »

vandaag o-ring oliekoeler gedaan omdat ik toch olie en filter moest verversen, kreeg die rotte koelwaterslangen niet los maar uiteindelijk met wat draaien en manouvreren toch gelukt om de koeler eraf te krijgen met slangen eraan.
Door de weinige ruimte en liggend onder de bus echt een kl@teklusje, komt op gevoel aan zeg maar.
Morgen ff stukkie tuffen en controleren of alles dicht is
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door BenTDI »

sgsdebruijn schreef:vandaag o-ring oliekoeler gedaan omdat ik toch olie en filter moest verversen, kreeg die rotte koelwaterslangen niet los maar uiteindelijk met wat draaien en manouvreren toch gelukt om de koeler eraf te krijgen met slangen eraan.
Door de weinige ruimte en liggend onder de bus echt een kl@teklusje, komt op gevoel aan zeg maar.
Morgen ff stukkie tuffen en controleren of alles dicht is
Volgende keer (als ie komt) toch ff een brug huren ergens ,heb ik ook gedaan 25 euries voor een hele ochtend, en je kan er makkelijker bij en ook ff de aandrijfas begeleider (steun) voor de rechtse aandrijfas even losmaken op het blok en erbij laten hangen ,heb je meer ruimte om bij die koeler te komen ....Staand.
Groet Ben .....nu is ie droog :jumpklap :jumpklap :jumpklap :werkaanT4
Slangen idd laten zitten....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door BenTDI »

En? is ie dicht sg....?
:nuts :werkaanT4 of toch nog druppies....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: lekkage oliefilterhuis

Bericht door sgsdebruijn »

Ben, volgens mij is hij dicht, weet niet 100% omdat het plastic deel wt onder de oliekoeler zit voor afvoer zonder dat het op het blok komt er niet zit dus de olie verdampt nogal snel op het warme blok.
Heb wel het idee dat de boel dicht is, als binnwnkort de bak eraf is zal ik ff goed schoonmaken en inspecteren, van boven wat lastiger :nuts
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie