Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ANWB contributie

vragen over de T4
Plaats reactie
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

ANWB contributie

Bericht door Atlantis111Kw »

Hallo allemaal!

Ik was bij het ANWB kantoor om wat info en we kregen het over mijn lidmaatschap!
Ik zeg dat ikeen tijd terug ook een andere auto heb gekocht en dat was niet zo erg!
Misschien wel handig verder om te melden maar geen ramp!
Ik zeg het is een bus!
Hmmm;zegt ze!
Personenbus? Nee een Camperbus! Oh das goed dat je dat zegt,zegt ze!
Je moet je lidmaatschap aanpassen (Europa service) €20 euro meer kosten!
Ik zeg waarom dan? Omdat je een Camper hebt! Ik zeg ja,maar een omgebouwde bus!
Niks groter, breder of veel zwaarder dan andere bussen!
Staat die als camper geregistreerd? ik zeg ja! Jammer dan wel aanpassen want anders kom ik niiet in aanmerking voor hulp in het buitenland!

Iemand bekend met dit probleem? of advies iemand>

Thanks again!

MK
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: ANWB contributie

Bericht door guust »

Dacht dat de meerprijs alleen is als je aanspraak wil maken op een vervangende camper als je in het buitenland strandt met panne.
Als je camper dan niet binnen 48 uur gerepareert kan worden dan heb je recht op vervangend vervoer. Als je dan niet de extra camper- verzekering erbij hebt dan krijg je een gewone personenauto.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ANWB contributie

Bericht door pluuke »

Klopt. Ik betaal ook nu 20 euro meer dan voorheen met een gewone auto.

Als je wegenwachthulp afsluit voor het buitenland is dit in de basis voor een personenauto.
Een camper is bedoeld om mee te recreëren, en die vervangen is een ander verhaal.
Daarom het onderscheid, en daarom ook duurder.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: ANWB contributie

Bericht door Leo45 »

Dat heette vroeger het caravan en camper supplement dan kon je de vakantie gewoon doorvieren als er wat ernstigs mankeert.
Tegenwoordig is er een apart supplement voor caravans en apart voor campers. Is niet verplicht maar als je dan wat met de camper hebt krijg je een personenauto in plaats van een vervangende camper vandaar.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: ANWB contributie

Bericht door gijsplas »

Dat klinkt in principe vrij redelijk - een vervangende camper zal veel duurder zijn dan een vervangende personenauto dus in mijn ogen is het ANWB standpunt niet meer dan logisch.
Nu een beetje off topic, maar wel van dezelfde strekking :
Waar ik mezelf wel eens aan erger is iets soortgelijks maar met minder logica, namelijk de kampeertarieven op campings.
Daar gelden maar al te vaak hogere tarieven voor campers dan voor caravans of tenten. Soms wordt er een extra bedrag berekend voor de auto maar vaak ook niet.
Kom ik dan met mijn VW hefdak campertje en betaal ik dus een stuk meer dan de buurman met caravan van 6 meter + bijbehorende trekkende VW T4 of T5.
Logisch misschien als je met een bakbeest camper komt maar niet met een 4.70 meter lange VW bus.
Toch ?
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: ANWB contributie

Bericht door René »

@Gijsplas,


Daar zit ook een soort logica in.

Veel campers, kamperen op parkeerplaatsen of camper recreatie stekken.
Vervolgens als de watertank leeg is, de vuilwatertank vol en de toilet vol gaan ze naar een camping om de boel leeg en vol te gooien.
ff douchen, de vaat doen, de accu's opladen en weer weg.

ff een keer eten in het camping restaurant is te veel gevraagd zeg maar.

Berrie
gijsplas
Berichten: 344
Lid geworden op: 19 sep 2010, 17:21
Locatie: Katwijk ZH

Re: ANWB contributie

Bericht door gijsplas »

Dan pak je de verkeerde campings
Afgelopen week nog 5 dagen in de Ardennen gestaan bij Malmedy , werd geen enkel onderscheid gemaakt
Is gelukkig ook niet op alle campings (en waarschijnlijk op de meeste niet) maar als het wel zo is voel ik me wel een beetje bekocht.
Daar zit ook een soort logica in.
Veel campers, kamperen op parkeerplaatsen of camper recreatie stekken.
Vervolgens als de watertank leeg is, de vuilwatertank vol en de toilet vol gaan ze naar een camping om de boel leeg en vol te gooien.
ff douchen, de vaat doen, de accu's opladen en weer weg.
ff een keer eten in het camping restaurant is te veel gevraagd zeg maar.
Als dit er zo aan toe gaat zit daar zeker ook logica in.
Maar wij gedragen ons als de gemiddelde kampeerder, we vullen of legen geen tanks (die hebben we niet eens) staan vaak meerdere nachten achtereen, en willen als de kaart ons aanstaat best in het restaurant eten.
Maar ik snap je punt, het gaat inderdaad ook vaak anders en de camping eigenaren moeten ook een boterham, liefst met een stukje beleg erop kunnen verdienen.
De goeden lijden onder de slechten ?
Of gewoon voor een andere camping kiezen natuurlijk.
1995 VW T4 Multivan 1.9TD
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: ANWB contributie

Bericht door spike »

ik betaal ook 20 euro meer voor de anwb
vind dat niet zo een groot probleem
en met campings heb ik vaak een camper plek en die is goedkoper
je hebt in zeeland campings die er op ingericht zijn dat je laat aan komt en vroeg weg wil (windsurfers willen alleen maar aan de waterkant staan en windsurfen )
dus kom laat op de camping ,sta je op asfalt ,pug je stroom in ,en smorgens weer snel naar het water
kost 10 euro per nacht per camper
dus dat valt mee
een grasplek is 15 euro of meer per nacht
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: ANWB contributie

Bericht door guust-flater »

Lees wel even de voorwaarden goed door van de anwb!

Wil je voor een vervangende camper in aanmerking komen in het buitenland moet je buiten de camperservice ook nog eens een 'vervangende auto service buitenland' afsluiten.

En heb je dit gedaan maak je dan nog geen illusie want in de voorwaarden staat 'vervangende camper (of anderzins vervangend vervoer)'. Wat wil zeggen dat als ze geen camper voorhanden hebben je dus gewoon een personenauto krijgt.

Maar je wel flink extra laten dokken natuurlijk.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: ANWB contributie

Bericht door Egbert&Manon »

Vorig jaar had een collega van mij ook pech met de t4 camper.
Ipv een vervangende camper werd het auto + hotel.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: ANWB contributie

Bericht door Atlantis111Kw »

Allemaal bedankt!
Het gaat me ook niet om een vervangende camper maar gewoon dat ik tevreden ben met een auto waar ook weer 6 man in kan!
Ik hoef niet perse een camper weer,om bijvoorbeeld te gaan camperen op een Camping.
Mijn bus staat als 6 persoons geregistreerd en we gaan met 6 man.Het is ook geen volwaardige Multivan of California ofzo! Het is een omgebouwde multivan waar ik me gewoon goed mee kan vertoeven voor korte dagjes weg!
Maar het is wel fijn dat ik een vervangend vervoer heb bij panne ergens in Europa!
Ik heb alle services voor Europa ook met vervangende auto alleen geen camper ofzo!

Dus als ik sommigen goed begrijp krijg ik wel de service alleen dan geen camper weer bij pech?

MK
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: ANWB contributie

Bericht door guust-flater »

Ja, je moet een beetje oppasen natuurlijk.
Als hij als camper geregistreerd staat en je hebt geen camperservice heb je denk ik in principe geen recht op hulp.

Het hele verhaal met die extra camperservice-kosten is natuurlijk ingegeven door het feit dat een gewone auto terughalen uit het buitenland een stuk goedkoper is voor de ANWB dan een HYMER van 7 meter lang.
Atlantis111Kw
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 mar 2011, 09:47
Locatie: Hengelo(o)

Re: ANWB contributie

Bericht door Atlantis111Kw »

guust-flater schreef:Ja, je moet een beetje oppasen natuurlijk.
Als hij als camper geregistreerd staat en je hebt geen camperservice heb je denk ik in principe geen recht op hulp.

Het hele verhaal met die extra camperservice-kosten is natuurlijk ingegeven door het feit dat een gewone auto terughalen uit het buitenland een stuk goedkoper is voor de ANWB dan een HYMER van 7 meter lang.

Ja klopt! Hij is als camper geregistreerd!
Maar als ik niks had gezegd dan was een gewone personenbus (Multivan 7 pers) toch ook een gewone personen auto!
Alleen dan voor meerdere personen.
De bus vorm is niet veranderd. Het is geen Hymer natuurlijk en mega groot of onhandig!
Nee ik heb gewoon een personenbus omgebouwd naar camper met de minimale eisen. Ik kampeer er geen 4 weken mee in Turkije. Het is gewoon handig voor een paar dagen onderweg of ergens op een fijne plek enzo!Om te kunnen overnachten op parkeerplaatsen tijdens het lange reizen.
Dus ik vind het eigenlijk wat onnodig zeg maar! Als ze me een Sharan of een MPV als vervangend vervoer doen is het ook goed, dat wil ik er eigenlijk mee zeggen!

MK
Plaats reactie