Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Diverse veranderingen

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Diverse veranderingen

Bericht door sgsdebruijn »

Ik wilde mijn camper wat handiger inrichten ivm hobby (surfen) enz...
Heb dus al heel lang geleden de standaard watervoorziening eruit gesloopt en een dubbele bodem erin gemaakt die opklapbaar is.
Hierbij alvast wat plaatjes, projectje is nog niet af, steunen achterste deel moet ik nog verfijnen ivm lompheid ervan.
Die aan de kastenkant loopt het bankje tegenaan bv.

Op deze foto zie je hoeveel laadruimte je nu krijgt een surfplank van 2.50m kan er met gemak in, zelfs 2 op elkaar in de boardbag en dan nog wat zeilen, masten en een giek.
De vloer onder moet wel voorzien worden van nieuw tapijt, zeil vind ik te glad, ik vervang dan ook gelijk het grijze profiel.

Afbeelding

Bij deze foto zie je het laatste deel omhoog staan, dit zorgt ervoor dat ik de bank nog 15cm naar achteren kan schuiven en zodoende het laatste kastje open kan doen.


Afbeelding

Als je het bankje om zou draaien heb je dus weer een bed en voldoe je nog aan de eisen naar mijn idee.
Voor de watervoorziening heb ik een jerrycan van 10L omgebouwd met doorvoer van de slang en pomp incl een heel klein ontluchtingsgaatje (ivm vacuum).
Later wil ik naar een 5L tank met pompje erbuiten 5l hebben ze helaas niet met grote vulopening, indien iemand er 1 weet graag!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Custom tafel

Bericht door sgsdebruijn »

Ook nog maar even een custom tafeltje gemaakt zodat de kids lekker kunnen rommelen tijdens de vakantiereis.
Als de jongste straks naar de volgende stoel kan kunnen ze er wat dichterbij zitten.

Na de vakantie gronden en aflakken en transparante lak erover, nu geen tijd meer voor.
Was ook om (weer) te voldoen aan aan kamperkenteken, heb de slaapbank en het tafeltje eruit gehaald.

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Gasveren op keukenblok

Bericht door sgsdebruijn »

Een tijd terug de gasveren op het keukenblok gemaakt.

Hier de foto van die van de koelkast, gelijk alles vervangen voor RVS bij het keukengedeelte ipv die zwarte schroeven enz..

Afbeelding
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Diverse veranderingen

Bericht door sgsdebruijn »

Bankje omdraaien was het idee met deze opzet das zo gedaan hoor (-;
Denk dat we het alleen niet zullen gebruiken, dan gooi ik de gewone bedbank er wel in en het achterste matras er weer bij.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Diverse veranderingen

Bericht door sgsdebruijn »

3 jaar terug hebben wij onze bus gekocht, helaas door schade en schande ook een beetje wijs geworden, sommige mensen naaien anderen graag een oor aan helaas.

De clima wilde nooit vanzelf inschakelen ook was de pomp lek.
In het verleden al diverse zaken gedaan
Pomp vervangen en opnieuw afgevuld, nog geen resultaat, het e.e.a. nagekeken en relais 140 vervangen, geen resultaat.
Direct 12v op de pomp, koude lucht dus dat werkte, tijdelijk dus een geschakelde + gemaakt die ik dmv een schakelaar aan/uit kon zetten met indicatieledje, alles wel gezekerd natuurlijk.

maarja niet echt dé oplossing, geen overdruk/onderdruk en andere beveiligingen.

Vandaag met Oskar aan de knutsel, begonnen bij de hoog/laag druk en temp sensor, contacten in de stekkers nalopen op wel/geen spanning, relais 140 getest, toch een draadbreuk? na puzzelen ook weer niet.
Aan het eind van de schema's kwamen we uit op relais 147, onderbreking aircopomp bij te hoge motorbelasting/temp, dat kreng zat er niet in, tadá Oskar zoeken in het magazijn, opgesnort ingestoken, testlampje en ja hoor spanning!

Stekkers weer aangesloten, temp omlaag op de climabediening en op auto, klik pomp aan, yes :yes :yes :yes :yes
Na zoveel tijd een goed werkende clima in mijn camper, ik ben er erg blij mee.

Dus bij deze Oskar, bedankt dat je dit hebt kunnen maar vooral heb willen fixen :jumpklap :jumpklap
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Diverse veranderingen

Bericht door Oskar 725 »

Ik wens je veel beveiligde en aangename koelte toe :winter , graag gedaan Sebastiaan en het was weer gezellig ook met taart en Koffie :jumpklap :zwaai
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diverse veranderingen

Bericht door Multivan Generation »

Jammer,
ik zie om de een of andere rede geen plaatjes :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Diverse veranderingen

Bericht door sgsdebruijn »

Ja die plaats waar ze stonden is plat gegooid, moet eens wat nieuwe ruimte zoeken voor foto's enz..
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Diverse veranderingen

Bericht door Oskar 725 »

Multivan Generation schreef:Jammer,
ik zie om de een of andere rede geen plaatjes :zwaai
Viel ook weinig aan te fotograferen, wat uit mekaar getrokken kabelbomen en een vent met een proeflampje en een boek vol schema's. :knipoog :lach :werkaanT4
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diverse veranderingen

Bericht door Multivan Generation »

ik zie her en der in de berichtjes

afbeelding

staan, maar er wordt niets getoond..


Trouwens een 5L tankje met grote vulopening:

http://www.ebay.de/itm/19-84EUR-1Stk-We ... 1e6c3207aa

Ik zat er namelijk ook al naar te kijken :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Diverse veranderingen

Bericht door sgsdebruijn »

We kijken dinsdag ff, "probleem" heb ik al een tijdje opgelost wellicht dat je er wat aan hebt

net ff m'n 1ste custom mistlamp pas gemaakt, wat een gevijl en gepas op lighoogte :nuts
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie