Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlagen multivan

vragen over de T5
Plaats reactie
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

verlagen multivan

Bericht door rinus »

Beste wjwers.

Ik ben een trotse bezitter van een t5 multivan 180dsg :yes
Maar nu wil ik de bus gaan verlagen maar weet niet of ik alleen de voorkant moet doen of ook achter.
ik rij er meestal wel met lading erin gemiddeld 500 kilo ongeveer.
Maar als ik de bus nu zie staan hangt die al een beetje op de kont dus als ik de bus rond om verlaag blijft die hangen op de kont maar als ik alleen de voorkant staat die weer zo ver voorover. :nuts
Maar weet ook iemand of er verschil in de schokdempers zitten tussen t5 en de multivan want heb nog wel t5 schokdempers liggen nieuwe met de volgende kleurcode geel blauw weer niet of er verschillende voor zijn.
En onder de multivan zitten schokdempers met kleurcode groen en veren 3 roze stippen. :gekte
Dus weet er iemand als ik de dempers monteer van de t5 en een verlagings setje van eibach eronder zet dat het dan goed gaat. :zwaai

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: verlagen multivan

Bericht door rinus »

FF een fotootje erbij kun je zien dat die op de kont hangt.
Dit is wel met de orginele wielen erbij in de bak dus nu is het wel minder.
En als ik de dorpel op meet voor en achter dan meet ik een verschil van 1,5 cm dat van voren lager ligt.
Dus hangt niet achterover maar als ik van rand wiel naar wielkast op meet heb ik een verschil van 3cm dat die achter lager ligt.

mvg rinus
IMAG0110.jpg
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: verlagen multivan

Bericht door RKDesigns »

DSC08457.jpg
Rinus, zou je niet gewoon een schroefset monteren dan kan je het altijd naar gelang je het wilt hebben bijstellen?! Kan zelf de set in hardheid instellen, wat ook wel handig is.
Origineel stuiterde de bus me teveel door de bochten heen want vervoer eigenlijk nagenoeg geen gewicht. Ben blij dat die schokbrekers en veren eronder uit zijn.
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: verlagen multivan

Bericht door rinus »

RKDesigns schreef:
DSC08457.jpg
Rinus, zou je niet gewoon een schroefset monteren dan kan je het altijd naar gelang je het wilt hebben bijstellen?! Kan zelf de set in hardheid instellen, wat ook wel handig is.
Origineel stuiterde de bus me teveel door de bochten heen want vervoer eigenlijk nagenoeg geen gewicht. Ben blij dat die schokbrekers en veren eronder uit zijn.
Ja dat had ik zelf ook wel in gedachten maar ik kan niet toch niet veel verder dan 3cm verlagen want zit veel op de bouw :yes
En ik vind de prijs gruwelijk duur.
Wat voor merk heb jij er onder zitten.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: verlagen multivan

Bericht door Inbouwer »

Of je monteerd gewoon een Eibach-pro verlagingset. Deze is -30mm voor en achter zakt nauwelijks.
Echt daarna staat hij weer mooi recht. Volgens mij ook de goedkoopste oplossing.

succes
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: verlagen multivan

Bericht door RKDesigns »

V-Maxx hangt eronder de Extreme set die in hardheid instelbaar is. Rijdt een stuk beter dan origineel. Hoogte kan je zelf bepalen en de prijs is 699 incl. btw voor de set ex montage ik was iets meer dan 900 euro totaal kwijt incl. BTW.
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: verlagen multivan

Bericht door rinus »

Inbouwer schreef:Of je monteerd gewoon een Eibach-pro verlagingset. Deze is -30mm voor en achter zakt nauwelijks.
Echt daarna staat hij weer mooi recht. Volgens mij ook de goedkoopste oplossing.

succes
Heb er een eibech set onder mijn vorige multivan gehad en die bleef ook iets op de kont hangen.
Alleen met alle gereedschap maar dat ligt er nu ook voor 90% altijd in.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: verlagen multivan

Bericht door rinus »

RKDesigns schreef:V-Maxx hangt eronder de Extreme set die in hardheid instelbaar is. Rijdt een stuk beter dan origineel. Hoogte kan je zelf bepalen en de prijs is 699 incl. btw voor de set ex montage ik was iets meer dan 900 euro totaal kwijt incl. BTW.
Ik had zelf ook wel de sets zien staan van v-maxx maar is het wel degelijk spul dan ook met gewicht erop.
En de prijs valt inderdaad wel mee want eibach losse veren kosten ook al 350 euro en monteren moet je ze allebei dus dat zijn geen extra kosten.
Staat nog een set te koop op mp 1500km eronder gezeten dus misschien dat ik dan die wel haal.
Kan ik hem zelf stellen wat ik wil en tot hoever kun je de bus nu verlagen :ikrij

mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: verlagen multivan

Bericht door Inbouwer »

rinus schreef:
RKDesigns schreef:V-Maxx hangt eronder de Extreme set die in hardheid instelbaar is. Rijdt een stuk beter dan origineel. Hoogte kan je zelf bepalen en de prijs is 699 incl. btw voor de set ex montage ik was iets meer dan 900 euro totaal kwijt incl. BTW.
Ik had zelf ook wel de sets zien staan van v-maxx maar is het wel degelijk spul dan ook met gewicht erop.
En de prijs valt inderdaad wel mee want eibach losse veren kosten ook al 350 euro en monteren moet je ze allebei dus dat zijn geen extra kosten.
Staat nog een set te koop op mp 1500km eronder gezeten dus misschien dat ik dan die wel haal.
Kan ik hem zelf stellen wat ik wil en tot hoever kun je de bus nu verlagen :ikrij

mvg rinus
Moet je afvragen, waarom deze set nu al te koop staat?

Eibach is de goedkoopste oplossing, maar je moet je wagen dan niet leeg rijden, want anders stuitert hij te veel. Ik heb nu al bij 2 klanten de set er onder uit moeten halen omdat ze hem leeg reden. Als je een paar honderd kilo lading in heb liggen dan is het in mijn ogen een goede set.

succes.
Gebruikersavatar
RKDesigns
Berichten: 76
Lid geworden op: 21 jun 2011, 19:26

Re: verlagen multivan

Bericht door RKDesigns »

V-Maxx kan 7cm omlaag met behoud van garantie, je kan lager maar dan vervalt de garantie. Staat op hun site.
Stellen doe je met blauwe draaiknopjes op de schokbrekers 2 voor onder de motorkap te bereiken boven op en die bij de achterwielen kan je ook bij al moet je dan even door de knieën en onder de bus kijken wat je doet.

V-Maxx bevalt me tot op heden goed, heb het achter wat hoger staan dat er geladen kan worden maar dan wordt ie gekscherend genoeg minder stug voor aangezien de bus dan minder voorover hangt. Moet wel melden dat ik Audi A3 1.6 gereden heb geheel standaard alleen grotere velgen en bredere banden, vervolgens Audi TT Quattro 225 pk gereden heb die ook nog eens gekieteld was, waarna ik Audi S3 gereden heb, beide laatst genoemden stugger dan de bus. Alleen wel flink betere stoelen :bonk zelfs die van de A3 van 14 jaar oud zitten heden nog beter dan de nieuwe uit de bus naar mijn mening.
Er staat/stond inderdaad een set te koop voor 499,- meen ik op Marktplaats. Maar alles staat vroeg of laat toch te koop, waarom doet iemand een splinternieuwe wagen van de hand? Mij moet je het niet vragen, want ben absoluut verre van tevreden over wat VW afgeleverd heeft, maar wat je direct afschrijft biedt me dan niet direct de kans om voor wat anders te gaan. De lak ligt binnen 4000 km al van de voorbumper af. Maar om de bus direct te koop te zetten? iemand baat bij een DC interieur voorzien van leder? dan ga ik direct richting Recaro's en met t zelfde leer beklede achterbank. Zegt genoeg denk ik... ligt er maar net aan wat je gewend bent en wat je verwachtingen zijn van een product.

Maar goed mijn conclusie is dat V-Maxx goed rijdt en je waar voor je geld krijgt. Andere meningen zullen er ook wel zijn maar ligt er ook aan wat je ermee wilt doen met de bus want V-Maxx is niet voor alles geschikt. Conclusie is gewoon ervaren wat er bij een ander onder zit alvorens je zelf een concrete juiste keuze kunt maken en vergis je je dan gaat t er weer onder uit en verkoop je het terwijl je een andere set laat monteren en tevreden rond kunt rijden maar dan is t leergeld wat hoger. KW mopperen er genoeg over dat veren breken e.d. Apex veren had ik onder de A3 zitten op originele schokbrekers maar t molt je schokbrekers sneller helaas. Dus heb in deze voor een schroefset gekozen die bij mijn gedrag past.
Plaats reactie