Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

vragen over de T4
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

ik heb een powerbox van dieseltech gekocht maar in de gebruiksaanwijzing, staat dat door een te hoge inspuiting het gloeibougielampje kan blijven branden, weet iemand waarom.
en de motor kan onregelmatig gaan stationar gaan lopen, omdat de verstuivers er aan moeten wennen.
wie heeft hier ervaring mee, doe ik er wel goed aan de powerbox aan sluiten?, het is wel een oudere auto, 1998 met 410.000 km.

robbie.

:T44EVER
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door René »

Leuke manier om met een flut product meteen tegen fouten te waarschuwen. Met andere woorden, gauw doorverkopen en chiptuning laten toepassen. Dan blijft het allemaal zoals het hoort.

René
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

maar wat is dan het verschil tussen dit flut produkt en chiptuning ?
als dit flut produkt de pomp anders aanstuurt, wat is dan het verschil , een chip stuurt de pomp ook op een andere manier aan.
dat het produkt niet zo is als verwacht, daar was ik ook al achter, zonde van het geld maar ik wil er dan wel van leren, vandaar mijn vraag rene.

robbie.

:T44EVER
Laatst gewijzigd door robstof op 17 jul 2011, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door harry t5 191 »

Helemaal met rené eens,gauw weer terug brengen of weg gooien.
Als een verkoper zich al op deze manier indekt heeft die er zelf al helemaal geen vertrouwen in. :muur
Of je met 410.000 km nog moet gaan tunen?
Ik weet het niet.

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

tunen is mischien wat veel, het gaat mij meer om de pk's die ik in de jaren ben verloren, moet met vracht verder terug schakelen in de bocht en zo, hard daar gaat het mijn niet om, de box geeft me die kracht wel weer terug, maar vertrouwen heb ik er niet in.

robbie.

:T44EVER
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door RITC »

Ik zou ook voor een opmaat geschreven chipje gaan. De tuner kan dan rekening houden met de 410.000 km.
Kost iets meer, maar heb je denk langer plezier van.
Succes
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

ik ga dit produkt natuurlijk niet verkopen, want het is voor een t4 en als het mij niet bevalt ga ik dat een ander natuurlijk niet aan doen, als het en flut produkt is dan wil ik een ieder daar voor waarschuwen, daar is dit forum ook voor bedoeld denk ik, we zijn niet allemaal met de kenis geboren.

wel jammer dat niemand weet hoe dat met de verstuivers zit.

robbie.

:wjw
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door RITC »

robstof schreef:ik ga dit produkt natuurlijk niet verkopen, want het is voor een t4 en als het mij niet bevalt ga ik dat een ander natuurlijk niet aan doen, als het en flut produkt is dan wil ik een ieder daar voor waarschuwen, daar is dit forum ook voor bedoeld denk ik, we zijn niet allemaal met de kenis geboren.

wel jammer dat niemand weet hoe dat met de verstuivers zit.

robbie.

:wjw
Er word meer diesel ingespoten, misschien kunnen de verstuivers dit niet aan.
De jongens die voor een chip op maat gaan bijvoorbeeld bij JD plaatsen meestal grotere verstuivers nog meer pk :ie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

je heb gelijk jan2009, de roetkat is er een paar jaar geleden al uit gegaan, en de egr ga ik binnenkort dicht zetten met een plaatje van een van de forum leden.
maak dan ook gelijk het hele inlaat gedeelte schoon is erg vuil na al die jaren, zit ook te denken over andere verstuivers en een ander luchtfilter, er is een nieuwe lucht hoeveelheids sensor van pierbeurg te koop zal ook wel uitmaken, dat van die verstuivers is een goeie, er moet natuurlijk meer diesel in de cilinder komen, dat is logisch, dan is een chip opzichdus ook niet echt voldoende, maar samen met al de andere upgrade, komen we er wel, jammer van het geld, het is wel niet zoveel maar toch zonde. :muur
bedankt voor alle reakties. :toppie

robbie


:T44EVER
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door René »

Als je middels die powerbox je vermogen terug wilt hebben, dan moet je eerst trachten de oorzaak weg te nemen waardoor je je vermogen kwijt bent.
Dus eerst gaan zoeken wat de kwaal is, dan kun je hier een medicijn voor innemen.
Niet het probleem laten en andere zaken gaan toepassen om je probleem te omzeilen.
Powerbox verhoogt gemeten waardes. ( of verlaagd ze eigenlijk, waardoor de motorcomputer denkt dat de gemeten waardes te laag zijn en gaat dus meer diesel/lucht gebruiken.
Mocht de hoeveelheid diesel buiten de gestelde grenswaardes komen, dan ziet de computer dit als storing. Het wennen aan deze software (powerbox) is in mijn optiek flauwekul. Houdt dus in dat je altijd met een storing rondrijdt.
Laat je auto eens uitlezen met Vagcom, maak rijdend een logje, dan kun je zien hoe het met de turbodruk en LMM is gesteld.
Dit geeft al een aardige indicatie waardoor je je vermogen kwijt zou (kunnen) zijn.

René
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door olle griese »

Ik heb het 2 jaar vol gehouden met een powerbox in m,n T5
Dat was 40.000 kilometer en toen was de turbo naar z,n grootje door het vele roet.
Reparatiekosten 1500 euro en nu loopt hij (uiteraard zonder powerbox) weer als een zonnetje :toppie
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

dat is mooi klote voor je, de korte tijd dat ik de powerbox er op had vond ik al dat ie erg veel roet gaf, dit samen met de lampje van de gloeibougies was voor mij aanlijding tot wantrouwen. :alarm
bedankt voor de uitleg rene, zo is het verloren geld weer leergeld geworden, en ben ik weer wat wijzer geworden, ik hoop dat anderen er ook wat van op steken en dat ze voor schade behoed blijven, dus dank voor de uitleg.

misschien is dit een topik voor de tipe en truks, die heb ik ook helemaal uit gespit, en veel van op gestoken.
robbie.

:T44EVER
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5271
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door René »

Graag gedaan hoor, maar onderzoek wel wat de oorzaak is van het vermogen verlies. Dit moet mijn inziens heel makkelijk op te lossen zijn.
Vermogen verlies, was dat opeens, of na verloop van tijd dat ie het minder doet. In het laatste geval zou een frisse Pierburg LMM wonderen doen......

Er is vast wel een mede forum lid die ( tegen een kleine vergoeding) een log kan/wil maken.

René
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door robstof »

met +- 200.000 km is er een nieuwe lmm in gegaan toen het verschil duidelijk, ik denk dat het dicht zetten van de egr en een nieuwe lmm en schoonmaken van het inlaatspruitstuk zamen met een beter luchtfilter al wonderen doen, moet ook niet vergeten dat ik het hele jaar door op winterbanden :winter rij is meer weerstand, maar in zijn eerste jaren hoorden we regelmatig de turbo, en in mijn mercedes sprinter hoor je die ook, maar in de t4 niet meer, hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar toen de powerbox er tussen zat was er wel het meer vermogen of wel hoger koppel zodat je wat soepeler rijd minder terugschakelen enzo, maar orgineel zonder motorschade is ook wel prettig dan schakel ik wel wat meer :ikrij

welk lid rené ? dat lijkt me wel wat.

robbie.

:T44EVER :werkaanT4
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: wie heeft ervaring met de powerbox van dieseltech

Bericht door Multivan Generation »

Je hebt pb :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie