Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startprobleem T4 California Coach
Startprobleem T4 California Coach
Probleem: Soms start hij meteen en doet dit dagen lang probleemloos en soms heeft hij d'r gewoon niet zo'n zin in. Als hij niet start wacht en probeer ik 5 a 10 minuten en op een gegeven moment start hij ineens. Geen duidelijk verschil bij warme of koude motor en nat of droog weer.
Laatst gewijzigd door Juztuz H. op 27 jun 2012, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Startprobleem T4 California Coach
Hoi,
Welkom
- Veel witte rook na aanslaan?
- Heeft deze auto misschien een gloeirelais wat af en toe weigert?
- Ofwel heb je altijd spanning op je gloeispiralen?
- Vaak staat een gloeirelais ook in verbinding met een koelvloeistoftemperatuursensor.
Het hoeft niet zo te zijn dat er een component stuk is, een simpele draadbreuk kan al voldoende zijn voor een partij narigheid.
Grtz,
Peter
Welkom
- Veel witte rook na aanslaan?
- Heeft deze auto misschien een gloeirelais wat af en toe weigert?
- Ofwel heb je altijd spanning op je gloeispiralen?
- Vaak staat een gloeirelais ook in verbinding met een koelvloeistoftemperatuursensor.
Het hoeft niet zo te zijn dat er een component stuk is, een simpele draadbreuk kan al voldoende zijn voor een partij narigheid.
Grtz,
Peter
Groet, Peter
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
T4 b.j. 2003 2.5 ACV (gechipt naar 130pk) Westfalia California Freestyle
Re: Startprobleem T4 California Coach
Het kan ook je immobilizer zijn (sleutelherkenning) is op de pomp aan te passen om te omzeilen, zwart kasje op brandstofpomp die voorzichtig moet slopen en dan kan je de plus van de afsluiter direct aansluiten zonder startonderbreker.
Dit komt vaak voor.
Dit komt vaak voor.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- René
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: Startprobleem T4 California Coach
Niet starten heeft twee opties;
Gaat het om aanslaan van de motor of gaat de startmotor niet rond.
Hier zit een wezenlijk verschil in.
Ga maar even uit van het eerste.
Brandstofleidingen lucht dicht?
O-ring op brandstoffilter vervangen?
Aanzuigbuis in tank gescheurd?
René
Gaat het om aanslaan van de motor of gaat de startmotor niet rond.
Hier zit een wezenlijk verschil in.
Ga maar even uit van het eerste.
Brandstofleidingen lucht dicht?
O-ring op brandstoffilter vervangen?
Aanzuigbuis in tank gescheurd?
René
Re: Startprobleem T4 California Coach
Ging er vanuit dat de motor niet aanslaat, aangezien hij na 5 a 10 minuten nog een keer probeert te starten en het dan ineens wel doet.
In dat geval kan het geen lucht in systeem zijn of aanzuigbuis kapot.
Als de startmotor niet eens draait is het natuurlijk een heel ander verhaal.
In dat geval kan het geen lucht in systeem zijn of aanzuigbuis kapot.
Als de startmotor niet eens draait is het natuurlijk een heel ander verhaal.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: Startprobleem T4 California Coach
Nope, geen witte rook...Peter73 schreef: - Veel witte rook na aanslaan?
Peter
Nee, helaas de startonderbreker is al niet meer aangesloten....dat was het eerste wat geprobeert is..julien schreef:Het kan ook je immobilizer zijn (sleutelherkenning) is op de pomp aan te passen om te omzeilen, zwart kasje op brandstofpomp die voorzichtig moet slopen en dan kan je de plus van de afsluiter direct aansluiten zonder startonderbreker.
Dit komt vaak voor.
De startmotor doet het prima, die is het probleem niet lijkt me... Je tips staan genoteerd!Berrie en Rene schreef:Niet starten heeft twee opties;
Gaat het om aanslaan van de motor of gaat de startmotor niet rond.
Hier zit een wezenlijk verschil in.
Ga maar even uit van het eerste.
Brandstofleidingen lucht dicht?
O-ring op brandstoffilter vervangen?
Aanzuigbuis in tank gescheurd?
René
Ik heb onlangs een autovraagbaak gekocht, daarin staat; "Bij motorcode ABL is een voorgloeisysteem gemonteerd dat ingeschakeld wordt door de portierschakelaar. Het voorgloeien begint automatisch nadat de bestuurdersportier gesloten is"
Nou vraag ik me 2 dingen af. 1. gaat het hier om de zelfde schakelaar die ook de verlichting inschakelt? Deze is namelijk stuk! 2. Waarom kan/moet ik dan ook nog voorgloeien met de sleutel in het contact?
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Startprobleem T4 California Coach
Precies, het betreft dezelfde schakelaarNou vraag ik me 2 dingen af. 1. gaat het hier om de zelfde schakelaar die ook de verlichting inschakelt? Deze is namelijk stuk!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Startprobleem T4 California Coach
Multivan Generation schreef:Precies, het betreft dezelfde schakelaarNou vraag ik me 2 dingen af. 1. gaat het hier om de zelfde schakelaar die ook de verlichting inschakelt? Deze is namelijk stuk!
Dezelfde schakelaar maar een ander contactje overigens, even eruit halen en licht opschuren wil voor nood wel helpen.
Maar dan moet die wel met de sleutel gewoon gloeien.
Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Startprobleem T4 California Coach
Hoe lang probeer je door te starten?
Slaat ie na 20 , 30 of zelfs 40 sec wel aan?
Welke kleur rook heeft ie dan?
Ik gok op een breukje in de witte slang.
Egbert
Slaat ie na 20 , 30 of zelfs 40 sec wel aan?
Welke kleur rook heeft ie dan?
Ik gok op een breukje in de witte slang.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Startprobleem T4 California Coach
Volgens mij hadden ze dat nog niet in 1994.......julien schreef:Het kan ook je immobilizer zijn (sleutelherkenning) is op de pomp aan te passen om te omzeilen, zwart kasje op brandstofpomp die voorzichtig moet slopen en dan kan je de plus van de afsluiter direct aansluiten zonder startonderbreker.
Dit komt vaak voor.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: Startprobleem T4 California Coach
Nee dan slaat hij ook niet aan... het is echt een kwestie van enkele minuten tot een minuut of 10 wachten en proberen.Egbert&Manon schreef:Hoe lang probeer je door te starten?
Slaat ie na 20 , 30 of zelfs 40 sec wel aan?
Welke kleur rook heeft ie dan?
Ik gok op een breukje in de witte slang.
Egbert
Nooit zo op de rook gelet als hij aanslaat, maar volgens mij komt er amper rook uit...zal er eens op letten!
Ook de witte slang staat genoteerd als zoekoptie... welke bedoel je?
Hebben we het hier over het zelfde? Is de immobilizer het zelfde als de startonderbreker? Die heeft er wel een hele tijd op gezeten namelijk....wellicht is die ingebouwd samen met alarm bij aankoop, dat weet ik niet. Maar goed dat is allemaal alweer omzeilt ivm de start problemen.Egbert&Manon schreef:Volgens mij hadden ze dat nog niet in 1994.......julien schreef:Het kan ook je immobilizer zijn (sleutelherkenning) is op de pomp aan te passen om te omzeilen, zwart kasje op brandstofpomp die voorzichtig moet slopen en dan kan je de plus van de afsluiter direct aansluiten zonder startonderbreker.
Dit komt vaak voor.
Re: Startprobleem T4 California Coach
Voor de geintereseerden;
onlangs de accu los gehad want ik wilde de bedrading checken van de deurschakelaar naar het zekeringenblok.
Hier niks zinvols ontdekt, maar dat terzijde...
Zekeringen relaisblokjes aangeduwd bij het terugplaatsen van het zekeringenblok en sindsdien lijkt hij een stuk beter te starten. Zo nu en dan toch een kleine weigering, maar na even zekeringen en relaisblokjes opnieuw aanduwen, ruim een week nagenoeg geen startproblemen. Ik ga nu de bus een weekje stil laten staan en daarna kijken hoe het staat met het starten..
Zou het hem dan eenvoudig kunnen zitten in het losgemaakt hebben van de accu voor een half uurtje, of in slecht contact makende zekeringen of relaisblokjes?!
onlangs de accu los gehad want ik wilde de bedrading checken van de deurschakelaar naar het zekeringenblok.
Hier niks zinvols ontdekt, maar dat terzijde...
Zekeringen relaisblokjes aangeduwd bij het terugplaatsen van het zekeringenblok en sindsdien lijkt hij een stuk beter te starten. Zo nu en dan toch een kleine weigering, maar na even zekeringen en relaisblokjes opnieuw aanduwen, ruim een week nagenoeg geen startproblemen. Ik ga nu de bus een weekje stil laten staan en daarna kijken hoe het staat met het starten..
Zou het hem dan eenvoudig kunnen zitten in het losgemaakt hebben van de accu voor een half uurtje, of in slecht contact makende zekeringen of relaisblokjes?!
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Startprobleem T4 California Coach
Dat van die zekeringen en relais kan zeer goed een oorzaak zijn..Juztuz H. schreef:Zou het hem dan eenvoudig kunnen zitten in het losgemaakt hebben van de accu voor een half uurtje, of in slecht contact makende zekeringen of relaisblokjes?!
Begint al een oudere bus te worden natuurlijk (niet negatief bedoeld hoor ),
en dan kunnen elektronische problemen door leeftijd op gaan treden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Startprobleem T4 California Coach
Ik heb dezelfde lange en kostbare lijdensweg meegemaakt. Terwijl uiteindelijk de oplossing zo simpel bleek;
de brandstofretourleidingen zijn poreus. Bij wat langere stilstand loopt de brandstofpomp leeg.
Koop een stuk brandstofslang en vervang de retourslangetjes. Probleem bijna zeker opgelost.
Succes, Piet
de brandstofretourleidingen zijn poreus. Bij wat langere stilstand loopt de brandstofpomp leeg.
Koop een stuk brandstofslang en vervang de retourslangetjes. Probleem bijna zeker opgelost.
Succes, Piet
Re: Startprobleem T4 California Coach
Bij mij hetzelfde probleem en dezelfde oplossing als pedro.
Had ook al de gloeibougies vervangen en timing ed. gecontroleerd
Had ook al de gloeibougies vervangen en timing ed. gecontroleerd