Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Front schade, dikke vette pech
Front schade, dikke vette pech
Beste mensen,
Is een tijdje geleden, dat hier aanwezig was. Maar dat had ook zijn reden.
Had m'n T4-bus net helemaal opgeknapt, zowat alle slijtdelen vervangen, incl nieuwe koppeling,krukas poelie, lagers rondom, remslangen vervangen, dynamo & startmotor gereviseerd & nieuwe hoofremcilinder. Verder alle roest verwijderderd en gedeeltelijk opnieuw gespoten & sitebars gemonteerd. Zie foto's.
Ik heb er maar 175 km plezier van mogen hebben. 's Nachts, in een reaktie, op een donkere landweg uit moeten wijken voor een automobilist, die de ideale lijn pakte in een flauwe S-bocht. We hebben elkaar net niet geraakt, maar ik kwam op nat wegdek in een slip, waardoor de bus zich rechts om z'n as draaide. Botste frontaal tegen een dikke grote zwerfkei, die langs de weg liggen, i.p.v. vangrails.
Tegenpartij stopte nog, om vervolgens het gas in te trappen en als een haas er vandoor te gaan. Zag alleen 2 rode achterlichten, kon in het donker niet zien wat voor auto het was, laat staan een kenteken............En bedankt, daar stond ik dan. Dwars, midden op de weg. Midden in de nacht.
Godzijdank starte de motor nog, zodoende kon ik um van de straat krijgen, voordat de volgende automobilist er aan de rechter zijkant in kon vliegen.
Had geen stuurbekrachteging meer, lekte koelvloeistof. Linker velg kapot. Heb um nog 200m verder op een parkeerplaats kunnen rijden.
Bergingsbedrijf heeft de bus bij mij thuis neergezet. Heb een bod gehad van € 1250,- Veel te weinig naar m'n zin, als je net van te voren € 2000,- erin heb gestoken. Dus ik had er effe genoeg van............Na lang wikken & wegen, gaan we er toch maar aan beginnen met repareren.
Nodig: ( '97er TDI, ACV )
komplete voorkant, bumper icl tempex vulling, dwarsbalk incl linker koplamp frame.
Radiateur
Linker draagarm
Subframe incl stuurhuis. Liest complete vooras.
Motor beschermingsbak onderkant
Linker spatscherm.
Misschien ombouw naar wijsneus. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Het heeft eigenlijk dit jaar meer als genoeg geld gekost.
Velg heb ik nog.
Als iemand nog wat heeft liggen, wat ik kan gebruiken, hoor ik het graag.
Gr, Geert. 06-54312171
Is een tijdje geleden, dat hier aanwezig was. Maar dat had ook zijn reden.
Had m'n T4-bus net helemaal opgeknapt, zowat alle slijtdelen vervangen, incl nieuwe koppeling,krukas poelie, lagers rondom, remslangen vervangen, dynamo & startmotor gereviseerd & nieuwe hoofremcilinder. Verder alle roest verwijderderd en gedeeltelijk opnieuw gespoten & sitebars gemonteerd. Zie foto's.
Ik heb er maar 175 km plezier van mogen hebben. 's Nachts, in een reaktie, op een donkere landweg uit moeten wijken voor een automobilist, die de ideale lijn pakte in een flauwe S-bocht. We hebben elkaar net niet geraakt, maar ik kwam op nat wegdek in een slip, waardoor de bus zich rechts om z'n as draaide. Botste frontaal tegen een dikke grote zwerfkei, die langs de weg liggen, i.p.v. vangrails.
Tegenpartij stopte nog, om vervolgens het gas in te trappen en als een haas er vandoor te gaan. Zag alleen 2 rode achterlichten, kon in het donker niet zien wat voor auto het was, laat staan een kenteken............En bedankt, daar stond ik dan. Dwars, midden op de weg. Midden in de nacht.
Godzijdank starte de motor nog, zodoende kon ik um van de straat krijgen, voordat de volgende automobilist er aan de rechter zijkant in kon vliegen.
Had geen stuurbekrachteging meer, lekte koelvloeistof. Linker velg kapot. Heb um nog 200m verder op een parkeerplaats kunnen rijden.
Bergingsbedrijf heeft de bus bij mij thuis neergezet. Heb een bod gehad van € 1250,- Veel te weinig naar m'n zin, als je net van te voren € 2000,- erin heb gestoken. Dus ik had er effe genoeg van............Na lang wikken & wegen, gaan we er toch maar aan beginnen met repareren.
Nodig: ( '97er TDI, ACV )
komplete voorkant, bumper icl tempex vulling, dwarsbalk incl linker koplamp frame.
Radiateur
Linker draagarm
Subframe incl stuurhuis. Liest complete vooras.
Motor beschermingsbak onderkant
Linker spatscherm.
Misschien ombouw naar wijsneus. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Het heeft eigenlijk dit jaar meer als genoeg geld gekost.
Velg heb ik nog.
Als iemand nog wat heeft liggen, wat ik kan gebruiken, hoor ik het graag.
Gr, Geert. 06-54312171
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Front schade, dikke vette pech
Tsss, Zonde Geert, je had er net een leuke bus van gemaakt. Achteraf had je de tegenligger beter wél moeten raken. Maar dan nog...ken de situatie nog toen iemand m'n complete linkerspiegel eraf reed terwijl ik in een (linker-)buitenbocht ín de berm reed. Tegenpartij wel gestopt (had ook geen spiegel meer) toen en schadeformulier beide ingevuld en getekend. Geen getuigen en geen sterke arm. Draaide erop uit..beide eigen schade betalen, aangezien de schuldvraag in het midden lag. Hoop van harte dat één of meerdere t4 weetjewellers ergens nog een paar onderdelen voor je hebben liggen.
ps op foto 2 lijkt je deur bestuurderskant (boven) enigszins te wijken van de rest van de koets. Géén structurele schade los van de neus? Succes met de herbouw
ps op foto 2 lijkt je deur bestuurderskant (boven) enigszins te wijken van de rest van de koets. Géén structurele schade los van de neus? Succes met de herbouw
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Re: Front schade, dikke vette pech
Klopt, linker chassisbalk moet gericht worden. Naar beneden getrokken.WouterW schreef:
ps op foto 2 lijkt je deur bestuurderskant (boven) enigszins te wijken van de rest van de koets. Géén structurele schade los van de neus? Succes met de herbouw
Morgen komt iemand kijken die bij een schadebedrijf werkt en zelf een richtbank heeft gebouwd. Dan pas kunnen we echt inventariseren.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Front schade, dikke vette pech
Da's niet zo'n best verhaal ... Gelukkig zijn er geen gewonden , behalve je T4 dan ...
Ik heb wel wat onderdelen om je verder te helpen , zie onder
Ik heb wel wat onderdelen om je verder te helpen , zie onder
Geert G schreef:Nodig: ( '97er TDI, ACV )
komplete voorkant, bumper icl tempex vulling, dwarsbalk incl linker koplamp frame.
Radiateur heb ik liggen
Linker draagarm heb ik liggen
Subframe incl stuurhuis. Liest complete vooras. heb ik liggen
Motor beschermingsbak onderkant
Linker spatscherm. heb ik liggen
Misschien ombouw naar wijsneus. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Het heeft eigenlijk dit jaar meer als genoeg geld gekost.
Velg heb ik nog.
Als iemand nog wat heeft liggen, wat ik kan gebruiken, hoor ik het graag.
Gr, Geert. 06-54312171
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Front schade, dikke vette pech
Man man wat een pech !! mss had de haas een pintje te veel op en was hij/zij daarmee zo snel weg
Zoals Pascal al zegt nog een geluk dat het enkel blikschade is het kon erger zijn.
Hopelijk is je busje weer snel toppie zoals je hem net gemaakt had en blijven de kosten beperkt ;)
Zoals Pascal al zegt nog een geluk dat het enkel blikschade is het kon erger zijn.
Hopelijk is je busje weer snel toppie zoals je hem net gemaakt had en blijven de kosten beperkt ;)
Re: Front schade, dikke vette pech
Kom ik op terug, Pascal. Vanavond komt de richt-specialist kijken en aan de hand van zijn bevindingen ga ik inventariseren.Pascal-141 schreef:Da's niet zo'n best verhaal ... Gelukkig zijn er geen gewonden , behalve je T4 dan ...
Ik heb wel wat onderdelen om je verder te helpen , zie onder
Geert G schreef:Nodig: ( '97er TDI, ACV )
komplete voorkant, bumper icl tempex vulling, dwarsbalk incl linker koplamp frame.
Radiateur heb ik liggen
Linker draagarm heb ik liggen
Subframe incl stuurhuis. Liest complete vooras. heb ik liggen
Motor beschermingsbak onderkant
Linker spatscherm. heb ik liggen
Misschien ombouw naar wijsneus. Afhankelijk van het totale kostenplaatje. Het heeft eigenlijk dit jaar meer als genoeg geld gekost.
Velg heb ik nog.
Als iemand nog wat heeft liggen, wat ik kan gebruiken, hoor ik het graag.
Gr, Geert. 06-54312171
Zo wie zo, harstikke bedankt voor je reaktie. Ik had je telefoonnummer al op marktplaats gevonden.
Nog een vraagje: Stuurhuis........is deze bekrachtigt?
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Front schade, dikke vette pech
Ja hoor , alle stuurhuizen vanaf '96 zijn bekrachtigdGeert G schreef:Kom ik op terug, Pascal. Vanavond komt de richt-specialist kijken en aan de hand van zijn bevindingen ga ik inventariseren.
Zo wie zo, harstikke bedankt voor je reaktie. Ik had je telefoonnummer al op marktplaats gevonden.
Nog een vraagje: Stuurhuis........is deze bekrachtigt?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Front schade, dikke vette pech
zou ook nog es ff bij roger horen die heeft nog complete wijsneus kop geloof ik
RUBBEREXPRESS
Re: Front schade, dikke vette pech
Ligt thuis nog in de doos: originele koplampen wijsneus van bj 2002, zeer goede staat.
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Re: Front schade, dikke vette pech
Dank je wel voor al jullie warme reacties en het positieve meedenken.
Was gisteravond bij onze mede Weetje Weller Pascal-141 in België op bezoek geweest. Onze eerste ontmoeting was zeer positief en erg gezellig. Pascal heeft, zoals jullie hierboven kunt lezen, een hoop spullen liggen. En tevens in dezelfde kleur als mijn bussie. Dit gaat goed komen.
Zou het heel graag willen, ombouw naar wijsneus, maar ik loop dit jaar behoorlijk financieël leeg op op m'n busje. Het is dus gewoon een kwestie van geld. Prioriteit is nu, dat ie weer aan het lopen komt.
We moeten zowiezo een nieuwe chassisbalk erin lassen. We verkiezen dit i.p.v. richten, omdat een T4 te weinig punten heeft die sterk genoeg zijn om de auto op te spannen, zonder.... dat je dit aan gort trekt tijdens het richten. De voorkant is van behoorlijk dik staal. Dat betekent dat je hier grote krachten op moet zetten met richten.
Voor zover ik heb gezien is alles anders, bij een wijsneus, aan de voorkant:
Radiateur is groter
Voorbalk incl koplamp frames
Spatschermen
Motorkap.
Koplampen.
Ik zal proberen om met Roger in kontakt te komen, eens kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen......
Was gisteravond bij onze mede Weetje Weller Pascal-141 in België op bezoek geweest. Onze eerste ontmoeting was zeer positief en erg gezellig. Pascal heeft, zoals jullie hierboven kunt lezen, een hoop spullen liggen. En tevens in dezelfde kleur als mijn bussie. Dit gaat goed komen.
Zou het heel graag willen, ombouw naar wijsneus, maar ik loop dit jaar behoorlijk financieël leeg op op m'n busje. Het is dus gewoon een kwestie van geld. Prioriteit is nu, dat ie weer aan het lopen komt.
We moeten zowiezo een nieuwe chassisbalk erin lassen. We verkiezen dit i.p.v. richten, omdat een T4 te weinig punten heeft die sterk genoeg zijn om de auto op te spannen, zonder.... dat je dit aan gort trekt tijdens het richten. De voorkant is van behoorlijk dik staal. Dat betekent dat je hier grote krachten op moet zetten met richten.
Voor zover ik heb gezien is alles anders, bij een wijsneus, aan de voorkant:
Radiateur is groter
Voorbalk incl koplamp frames
Spatschermen
Motorkap.
Koplampen.
Ik zal proberen om met Roger in kontakt te komen, eens kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen......
- Bijlagen
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Front schade, dikke vette pech
Balen zeg, nu ik deze foto's ziet ,val het tegen wat voor schade je hebt, zo onderhuids.
hopelijk kan jij het herstellen , wens je daar succes mee.
hopelijk kan jij het herstellen , wens je daar succes mee.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Front schade, dikke vette pech
Aan gezien je subframe toch naar de kloten is, zou je met een goede dozerbalk prima je chassisbalk terug kunnen strekken, Lijkt mij een stuk eenvoudiger dan complete balk te vernieuwen. + blijft het allemaal redelijk origineel en kwa roest ook minder kans in de toekomst.Geert G schreef:Dank je wel voor al jullie warme reacties en het positieve meedenken.
Was gisteravond bij onze mede Weetje Weller Pascal-141 in België op bezoek geweest. Onze eerste ontmoeting was zeer positief en erg gezellig. Pascal heeft, zoals jullie hierboven kunt lezen, een hoop spullen liggen. En tevens in dezelfde kleur als mijn bussie. Dit gaat goed komen.
Zou het heel graag willen, ombouw naar wijsneus, maar ik loop dit jaar behoorlijk financieël leeg op op m'n busje. Het is dus gewoon een kwestie van geld. Prioriteit is nu, dat ie weer aan het lopen komt.
We moeten zowiezo een nieuwe chassisbalk erin lassen. We verkiezen dit i.p.v. richten, omdat een T4 te weinig punten heeft die sterk genoeg zijn om de auto op te spannen, zonder.... dat je dit aan gort trekt tijdens het richten. De voorkant is van behoorlijk dik staal. Dat betekent dat je hier grote krachten op moet zetten met richten.
Voor zover ik heb gezien is alles anders, bij een wijsneus, aan de voorkant:
Radiateur is groter
Voorbalk incl koplamp frames
Spatschermen
Motorkap.
Koplampen.
Ik zal proberen om met Roger in kontakt te komen, eens kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen......
Mocht je nog iemand zoeken voor het richt werk, hier de beschikking over complete richtbank, en dozer balk. tot nu toe nog alles weer recht gekregen.
RUBBEREXPRESS
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Front schade, dikke vette pech
Poe,dat is nog eens een geweldige aanbieding van Bart!
Super zulke WEETJEWELLERS
Super zulke WEETJEWELLERS
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: Front schade, dikke vette pech
Bart, heb je een PB gestuurd, wil graag met jou in kontakt komen, hier heb ik zeker oren naar.bartt4 schreef:
Aan gezien je subframe toch naar de kloten is, zou je met een goede dozerbalk prima je chassisbalk terug kunnen strekken, Lijkt mij een stuk eenvoudiger dan complete balk te vernieuwen. + blijft het allemaal redelijk origineel en kwa roest ook minder kans in de toekomst.
Mocht je nog iemand zoeken voor het richt werk, hier de beschikking over complete richtbank, en dozer balk. tot nu toe nog alles weer recht gekregen.
Toff aanbod, dank je wel..........wil hier graag met je van gedachten wisselen.
Groetjes, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Front schade, dikke vette pech
gisteren niet aan gedacht.... beschermbak ligt hier ook, zit wel een deuk op de rechterhoek in en een paar kleine roestgaatjes.
is geisoleerd mer soort van reimo ipv dat viesgeworden spul, moet hier en daar een stukje dunner gemaakt (heeft krukaspully geraakt)
is geisoleerd mer soort van reimo ipv dat viesgeworden spul, moet hier en daar een stukje dunner gemaakt (heeft krukaspully geraakt)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon