Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zelfbouwcamper Limburger
- sgsdebruijn
Re: stoelverwarming
Netjes, ik heb alleen de matjes nog nodig. Heb wel Westfaliastoelen dus met draaipoot dus wat lastiger doorvoeren.
Wellicht volgend jaar
Wellicht volgend jaar
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
ik heb ook draaibare stoelen, niet origineel vw maar van die plateau's tussen stoel en console. hier zit in het midden een buisje. heb de clipjes op de stekkers goed bij elkaar geduwd en met schilderstape eromheen erdoor getrokken, ging maar net. heb in het buisje wat leiding isolatie geduwd zodat de kabel niet langs de rand schuurt (omdat die meteen knikt tussen plateau en onderkant stoel)sgsdebruijn schreef:Netjes, ik heb alleen de matjes nog nodig. Heb wel Westfaliastoelen dus met draaipoot dus wat lastiger doorvoeren.
Wellicht volgend jaar
ik zie alleen nergens verwarmingsmatjes op jou foto's in die tijd waren er niet veel multivans in nl
heb jij ook wel eens zitschuim geplakt? hoelang ga ik daar plezier van hebben... of is dat zo weer gescheurd
hangt van de belasting af, of er veel in en uit gegaan wordt(bedrijfsbussies he)
als alter natief ff stoel zitting omwisselen met bijrijders stoel
ja diverse geplakt, schijnt redelijk te werken(ps een officele stoelbekleder doet het ook)
gebruikte knutsellijm en goed laten drogen
heb jij ook wel eens zitschuim geplakt? hoelang ga ik daar plezier van hebben... of is dat zo weer gescheurd
hangt van de belasting af, of er veel in en uit gegaan wordt(bedrijfsbussies he)
als alter natief ff stoel zitting omwisselen met bijrijders stoel
ja diverse geplakt, schijnt redelijk te werken(ps een officele stoelbekleder doet het ook)
gebruikte knutsellijm en goed laten drogen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Zo en weer een weetjeweller met een geblakerd zitvlak Wel lekker warm in de
Leon veel plezier met de set.
Leon veel plezier met de set.
Groet, Oskar.
afwerking SCA dak
het heeft even geduurd, maar nu weer een foto update van mijn project.
ik heb meteen na aanschaf T4 een SCA hefdak op de bus gemaakt maar dit moest nog van binnen afgewerkt worden.
zo ziet het na inbouw uit... daar moest iets aan gebeuren, en wel op mijn manier... zelfbouw, gestoffeerd en met verlichting
dus dan begin je maar met een plankje: en na wat meten en zagen:
ik heb meteen na aanschaf T4 een SCA hefdak op de bus gemaakt maar dit moest nog van binnen afgewerkt worden.
zo ziet het na inbouw uit... daar moest iets aan gebeuren, en wel op mijn manier... zelfbouw, gestoffeerd en met verlichting
dus dan begin je maar met een plankje: en na wat meten en zagen:
Re: zelfbouwcamper Limburger
de lijsten moeten boven de ramen van carrosserie tot aan het verstevigingsframe.
netjes over het verstevigingsframe heen: dan moet die verspringen om boven de schuifdeur te komen: de bestuurderkant is iets makkelijker aangezien er geen sprong in zit, maar het is geen rechte plank... het enige wat recht is dat is het verstevigingsframe
netjes over het verstevigingsframe heen: dan moet die verspringen om boven de schuifdeur te komen: de bestuurderkant is iets makkelijker aangezien er geen sprong in zit, maar het is geen rechte plank... het enige wat recht is dat is het verstevigingsframe
en dan komt het leuke werk, de verlichting.
het is niet de vraag waar de verlichting komt of hoeveel verlichting er komt, maar hoe die geschakeld wordt.
het wordt een ledstrip verdeeld in segmenten gelijk aan de ramen van voor tot achter totaal 4,5 meter.
bovenfrees (zonder stofzuiger...)
het is niet de vraag waar de verlichting komt of hoeveel verlichting er komt, maar hoe die geschakeld wordt.
het wordt een ledstrip verdeeld in segmenten gelijk aan de ramen van voor tot achter totaal 4,5 meter.
bovenfrees (zonder stofzuiger...)
nog wat uitsparingen gemaakt voor de schakelaars, elk segment heeft dezelfde mogelijkheid als een normale binnenverlichting: uit - aan - deurcontact
en dan kan het plakken gaan beginnen, ik heb hiervoor bisonkit uit blik gebruikt. het zit nu al een bijna een jaar in de bus en heeft nog nergens los gelaten.
en dan kan het plakken gaan beginnen, ik heb hiervoor bisonkit uit blik gebruikt. het zit nu al een bijna een jaar in de bus en heeft nog nergens los gelaten.
het verstevigingsframe zelf is ook nog bekleed, dit maakt de auto meteen weer wat stiller aangezien de bedplank nu niet meer op het ijzer klappert.
dan de ledstrip in de auto. deze is geplakt op een alu stripje met een 1,5cm afstand tot het paneel zodat de leds niet enkel te zien zijn, maar een egaal licht geven.
en met opaal plexiglas ervoor ziet het er zo uit:
dan de ledstrip in de auto. deze is geplakt op een alu stripje met een 1,5cm afstand tot het paneel zodat de leds niet enkel te zien zijn, maar een egaal licht geven.
en met opaal plexiglas ervoor ziet het er zo uit:
Ziet er goed uit!
maar ik had het natuurlijk al gezien
goed bezig. ga zo door.
nu nog een paar foto's van de led verlichting in werking.
Gr. Utsie
maar ik had het natuurlijk al gezien
goed bezig. ga zo door.
nu nog een paar foto's van de led verlichting in werking.
Gr. Utsie
Pffff wat een werk, maar het ziet er strak uit
Dat is het mooie van zelfbouw, kunt het net zo maken als je het wil hebben.
Demo op het camper weekend ?
It's not what you buy
It's what you create.
It's what you create.
detail van het hoekje bij de schuifdeur.
alles is in zijn geheel dimbaar en kan alle kleurtjes maken.
heb nog een paar xlr connectors geplaatst waar 12volt op staat, hier past mooi een zwanenhals lampje in.
en hier een foto waar ik 1 segment aan heb.
de verlichting werkt alleen op de deurcontacten van de schuifdeur en achterdeur. alles is in zijn geheel dimbaar en kan alle kleurtjes maken.
Mac schreef:Pffff wat een werk, maar het ziet er strak uit
inderdaad veel werk, vanaf het eerste plankje tot het werkend eindresultaat 3/4 jaar hier en daar een uurtje eraan gewerkt.
ik wilde geen gaten in de carrosserie boren en alles demontabel hebben en dat is gelukt.
je moet niet bang zijn voor een soldeerbout, 4 of 8 solderingen per segment aan de ledstrip en 6 per schakelaar. dan nog de regelaar een relais en koppeling met originele binnenverlichting. en alles op een aparte voeding via mijn mini huishoudaccu (7ah).
volgende week demo met vragenuurtje
- Multivan Generation
- Contacteer:
ik heb al een vraagje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...