Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aanjager /blower probleem
aanjager /blower probleem
zo net nadat de bus weer goed gekeurd is zonder echt grote problemen werkt de blower niet meer
bedoel dus de ventlatie in de bus voor de warme/ koude lucht
heb gezocht maar kan niet vinden hoe je nou de motor eruit kan halen, zie namelijk 2 schroeven zitten bij de motor maar zitten er hoger ook nog schroeven ? bij de golf draai je hem er zo uit
of kan iemand mij zeggen of de 2 voedingsdraden los te nemen zijn van de motor, deze maakt namelijk slecht contact als ik deze aanduw werkt alles zoals t hoort
tips zijn welkom
bedoel dus de ventlatie in de bus voor de warme/ koude lucht
heb gezocht maar kan niet vinden hoe je nou de motor eruit kan halen, zie namelijk 2 schroeven zitten bij de motor maar zitten er hoger ook nog schroeven ? bij de golf draai je hem er zo uit
of kan iemand mij zeggen of de 2 voedingsdraden los te nemen zijn van de motor, deze maakt namelijk slecht contact als ik deze aanduw werkt alles zoals t hoort
tips zijn welkom
Re: aanjager /blower probleem
Is het de weerstand die kuren heeft?..motor zelf meestal niet.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
-
Bij mij was het de schakelaar.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
als ik aan dat draadje zit stopt hij met draaien komt dus echt van het draadje, weerstand zit toch niet op de motor ?
schakelaar werkt ook gewoon dus
schakelaar werkt ook gewoon dus
Echt wel,zit in de behuizing,de stekker zit op de buitenkant.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
-
Pas op met aanraken!
Hij kan errug warm worden.
Hij kan errug warm worden.
2015 Iveco Daily 50C15
maargoed als hij er inderdaad opzit kom ik het vanzelf tegen, als iemand me kan vertellen hoe de motor losgenomen kan worden ?
-
motor is met een bajonet bevestigd, er zit een kunstof lipje wat je iets moet liften waarna je de hele motorunit een stukje kunt draaien en kunt uitnemen.dennisvt4 schreef:maargoed als hij er inderdaad opzit kom ik het vanzelf tegen, als iemand me kan vertellen hoe de motor losgenomen kan worden ?
kwestie van even op zijn kop onder het dasboard gaan hangen :-)
-
Dashboadkastje kan er eenvoudig uit.
2015 Iveco Daily 50C15
zo vandaag even dashboard uit elkaar gehaald
airbag moest er ook uit, nu kon je (moeilijk) bij de blower. deze kon er echter nog niet achter vandaag maar kon ik gelukkig ook nog uit elkaar halen zodat de motor los uit de kap kwam en dus in twee delen lukte het wel
geen weerstanden gezien, zitten dus ergens anders en het is geen bajonet maar gewoon met schroeven
probleem was dus het stekkertje/overgang wat ik dus al vermoede maar er niet bij kon
al met al geen fijn klusje, met de remblokken en schijven was ik sneller klaar
airbag moest er ook uit, nu kon je (moeilijk) bij de blower. deze kon er echter nog niet achter vandaag maar kon ik gelukkig ook nog uit elkaar halen zodat de motor los uit de kap kwam en dus in twee delen lukte het wel
geen weerstanden gezien, zitten dus ergens anders en het is geen bajonet maar gewoon met schroeven
probleem was dus het stekkertje/overgang wat ik dus al vermoede maar er niet bij kon
al met al geen fijn klusje, met de remblokken en schijven was ik sneller klaar