Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schroefkit vs t4
schroefkit vs t4
Aangezien airride dus blijkbaar niet officieel kan gemonteerd worden (lees blijvend) en daardoor een te dure grap word om ze altijd te monteren en demonteren ben ik dus naar een andere oplossing op zoek.
Kan ik en bestaat dit een schroefset voor t4 enkel voor achteraan eventueel ook vooraan (maar daar zitten al torsiebouten)
En liefst met een goca keurmerk zodanig dat ik deze kan laten keuren op mijn t4 (is wel lichte vracht)
Of geeft dit ook een probleem met keuring in belgie?
Vaste verlagingsveren wil ik niet steken aangezien ik regelmatig wel eens iets vervoer dat vrij zwaar is.
Of mensen die een andere oplossing weten. Ik wil gewoon laag rijden (zo laag mogelijk/rijdbaar) maar toch nog kunnen laden.
En gemakkelijk terug te zetten voor de keuring of keurbare oplossing.
mvg
stijn
Kan ik en bestaat dit een schroefset voor t4 enkel voor achteraan eventueel ook vooraan (maar daar zitten al torsiebouten)
En liefst met een goca keurmerk zodanig dat ik deze kan laten keuren op mijn t4 (is wel lichte vracht)
Of geeft dit ook een probleem met keuring in belgie?
Vaste verlagingsveren wil ik niet steken aangezien ik regelmatig wel eens iets vervoer dat vrij zwaar is.
Of mensen die een andere oplossing weten. Ik wil gewoon laag rijden (zo laag mogelijk/rijdbaar) maar toch nog kunnen laden.
En gemakkelijk terug te zetten voor de keuring of keurbare oplossing.
mvg
stijn
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: schroefkit vs t4
Zoals ik al eerder had gezegd : in Belgie is lichte vracht = geen verlaging toegestaan , op geen enkele manier .Stintjen schreef:Aangezien airride dus blijkbaar niet officieel kan gemonteerd worden (lees blijvend) en daardoor een te dure grap word om ze altijd te monteren en demonteren ben ik dus naar een andere oplossing op zoek.
Kan ik en bestaat dit een schroefset voor t4 enkel voor achteraan eventueel ook vooraan (maar daar zitten al torsiebouten)
En liefst met een goca keurmerk zodanig dat ik deze kan laten keuren op mijn t4 (is wel lichte vracht)
Of geeft dit ook een probleem met keuring in belgie?
Vaste verlagingsveren wil ik niet steken aangezien ik regelmatig wel eens iets vervoer dat vrij zwaar is.
Of mensen die een andere oplossing weten. Ik wil gewoon laag rijden (zo laag mogelijk/rijdbaar) maar toch nog kunnen laden.
En gemakkelijk terug te zetten voor de keuring of keurbare oplossing.
mvg
stijn
"been there , done that" .
Er bestaat inderdaad een regelbare vering (schroefkit) voor de T4 (achteraan) , maar deze is beperkt in de verstelbare hoogte (slechts een paar cm) . Het bestaat in feite uit een veer die op een schoteltje ligt met draad en moer .
Wil je SNEL verlagen / verhogen ? Gewoon 2 verlagingsveren kopen en die monteren . Wil je laden of naar de keuring gaan , gewoon de originele veren terug zetten . Veren wisselen bij een T4 is bij mij binnen de 15minuten gedaan . Is dat niet snel genoeg ? (Ik doe het zo al 10 jaar lang bij al mijn bussen )
Een schroefkit verstellen is veel langer werk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: schroefkit vs t4
Eventueel ook (lucht)hulpveren monteren al je eenmaal verlaagd te weinig kunt laden...
of gaat dat niet in combinatie met verlagingsveren ?
of gaat dat niet in combinatie met verlagingsveren ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: schroefkit vs t4
Kijk even naar eibach verlagingsveren. Deze garanderen een hoog laadvermogen, maar heb echt geen idee hoe dat in zijn werk gaat in Belgie
Evt kan je dat combineren met smallere veerschotels (zie tips en trucs van peter111) en dan kom je op een verlaging van ca 5cm, wat erg netjes is.
Hulpveren gaat in ieder geval niet samen met verlagingsveren en als je echt problemen verwacht : Krijg maar gauw de handigheid in het vervangen van de veren, dat is dan echt een fluitje van een cent !!
Evt kan je dat combineren met smallere veerschotels (zie tips en trucs van peter111) en dan kom je op een verlaging van ca 5cm, wat erg netjes is.
Hulpveren gaat in ieder geval niet samen met verlagingsveren en als je echt problemen verwacht : Krijg maar gauw de handigheid in het vervangen van de veren, dat is dan echt een fluitje van een cent !!
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: schroefkit vs t4
Luchtvering = niet toegestaan in Belgie op lichte vracht (zonder geldige PVG aanpassing van VW)pluuke schreef:Eventueel ook (lucht)hulpveren monteren al je eenmaal verlaagd te weinig kunt laden...
of gaat dat niet in combinatie met verlagingsveren ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: schroefkit vs t4
België heeft toch wel rare regels, lichte vracht = geen verlagingPascal-141 schreef:Zoals ik al eerder had gezegd : in Belgie is lichte vracht = geen verlaging toegestaan , op geen enkele manier .
"been there , done that" .
Wil je SNEL verlagen / verhogen ? Gewoon 2 verlagingsveren kopen en die monteren . Wil je laden of naar de keuring gaan , gewoon de originele veren terug zetten . Veren wisselen bij een T4 is bij mij binnen de 15minuten gedaan . Is dat niet snel genoeg ? (Ik doe het zo al 10 jaar lang bij al mijn bussen )
Een schroefkit verstellen is veel langer werk .
Veren wisselen op 15min. anders is effe op de leer bij Pascal141
Gewoon een vraagje als je de achterkant terug verhoogt laat je de voorkant dan staan of verhoog je die ook terug ? Anders lijkt het of je met de neus de grond wil inrijden. Of heeft dit geen belang voor de belgische keuring ?
Re: schroefkit vs t4
Luchtvering als hulpvering bedoelde ik (maar dat is eigenlijk al te omslachtig in dit geval), of van die balgen die je in de veer kunt plaatsen.
Weet niet of die ook verboden zijn in d'n Belgique....
Die 15min is toch geen probleem....zorgen dat de krik goed plaatst zodat de draagarm lekker naar beneden wil scharnieren.
Onderste bout van je schokdemper los (als die ieder jaar los moet is dat geen probleem ) en dan valt je veer al op de grond...
Voorvering verstellen is ook minutenwerk, effe op je rug en een paar slagen aan de moeren van de voorste torsieveren.
Enige wat daar bepaald hoe lang het duurt is het gereedschap waar je over kunt beschikken, ideaal is een pijpsleutel van de goede maat (geloof 27?).
Weet niet of die ook verboden zijn in d'n Belgique....
Die 15min is toch geen probleem....zorgen dat de krik goed plaatst zodat de draagarm lekker naar beneden wil scharnieren.
Onderste bout van je schokdemper los (als die ieder jaar los moet is dat geen probleem ) en dan valt je veer al op de grond...
Voorvering verstellen is ook minutenwerk, effe op je rug en een paar slagen aan de moeren van de voorste torsieveren.
Enige wat daar bepaald hoe lang het duurt is het gereedschap waar je over kunt beschikken, ideaal is een pijpsleutel van de goede maat (geloof 27?).
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: schroefkit vs t4
Wil ik ook wel eens weten eigenlijk?Jurgen VH schreef:Gewoon een vraagje als je de achterkant terug verhoogt laat je de voorkant dan staan of verhoog je die ook terug ? Anders lijkt het of je met de neus de grond wil inrijden. Of heeft dit geen belang voor de belgische keuring ?
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: schroefkit vs t4
Ook de voorkant moet terug omhoog , of je kan daar ook voor afgekeurd worden .Jurgen VH schreef:België heeft toch wel rare regels, lichte vracht = geen verlagingPascal-141 schreef:Zoals ik al eerder had gezegd : in Belgie is lichte vracht = geen verlaging toegestaan , op geen enkele manier .
"been there , done that" .
Wil je SNEL verlagen / verhogen ? Gewoon 2 verlagingsveren kopen en die monteren . Wil je laden of naar de keuring gaan , gewoon de originele veren terug zetten . Veren wisselen bij een T4 is bij mij binnen de 15minuten gedaan . Is dat niet snel genoeg ? (Ik doe het zo al 10 jaar lang bij al mijn bussen )
Een schroefkit verstellen is veel langer werk .
Veren wisselen op 15min. anders is effe op de leer bij Pascal141
Gewoon een vraagje als je de achterkant terug verhoogt laat je de voorkant dan staan of verhoog je die ook terug ? Anders lijkt het of je met de neus de grond wil inrijden. Of heeft dit geen belang voor de belgische keuring ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schroefkit vs t4
Bij mij valt die veer toch echt niet op de grond als ik de schokdemper bout los haal.pluuke schreef:Die 15min is toch geen probleem....zorgen dat de krik goed plaatst zodat de draagarm lekker naar beneden wil scharnieren.
Onderste bout van je schokdemper los (als die ieder jaar los moet is dat geen probleem ) en dan valt je veer al op de grond...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: schroefkit vs t4
Dat was "bij wijze van"...overdrijven is een vorm van humor
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schroefkit vs t4
ja ja,pluuke schreef:Dat was "bij wijze van"...overdrijven is een vorm van humor
ik zou zeggen, laat maar zien in die 15 minuten
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: schroefkit vs t4
iemand een webshop waar ik vrij goedkoop verlagingsveren vind?
het is voor een werkelijke verlaging van 7 cm
dus ik denk -50mm veren
het is voor een werkelijke verlaging van 7 cm
dus ik denk -50mm veren
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schroefkit vs t4
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: schroefkit vs t4
Goedkoop is relatief hé. Als ik 200 euro goedkoop vind kan dat anders liggen als voor jou.Multivan Generation schreef:owkee,
het moet nog goedkoop ook?
http://www.t4srus.co.uk/vw-t4-transport ... -135-c.asp
Er is natuurlijk ook een verschil tussen 2dehands en nieuw