even de zuigerhoogte meten voordat je hem dichtgooit.
gewoon van de rand waar ring van de koppakking in aanligt tot de bovenkant zuiger (schoongemaakt) beste is met een dieptemeter, maar met een knappe schuifmaat en wat gevoel is het ook te doen.
mag niet veel afwijken, bij wel afwijking is er een of meerdere drijfstangen krom. Deze zul je dan ook moeten vervangen.
klepstoters van betreffende kleppen zondermeer vervangen, en de nokkenas zeer goed controleren op scheuren. heb al vaker meegemaakt dat de nokkenas binnen no-time na dit soort schades er ook de brui aan geeft.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Distributiesnaar gebroken
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: Distributiesnaar gebroken
Hoi Jan ,
Je laat de kop zeker nakijken en reviseren ...hoorde je nog wat toen ie stilviel of was het een rammelkast tijdens het breken van de riem...
Ik zie dat het oliekoelerhuis al aardig aan het zweten is ...dat is de voetpakking ,zou ik tesamen met de oliepeilstokhuis pakking op het blok ook even vervangen ...en de O ring op het koelerhuis je kan er heel goed bij nu en het kost geen ruk die pakkingen ,wel opletten dat de oliekoelerhuis pakking er op twee manieren op kan doen dus let er op hoe ie er af komt met al de kanaaltjes die erin zitten ...hij is rond en je kan m draaien..,slangen kan je laten zitten alleen de grote bout eraf en twee van het peilstok huisje...bij mij lekte het behoorlijk en nu kurkdroog..
Laat niets in het blok vallen !!!
Groet Ben
Dit is niet mijn blok maar ik heb dus ook een 2,5 TDI 75kW ACV
Een Gezond 2012 ....
Je laat de kop zeker nakijken en reviseren ...hoorde je nog wat toen ie stilviel of was het een rammelkast tijdens het breken van de riem...
Ik zie dat het oliekoelerhuis al aardig aan het zweten is ...dat is de voetpakking ,zou ik tesamen met de oliepeilstokhuis pakking op het blok ook even vervangen ...en de O ring op het koelerhuis je kan er heel goed bij nu en het kost geen ruk die pakkingen ,wel opletten dat de oliekoelerhuis pakking er op twee manieren op kan doen dus let er op hoe ie er af komt met al de kanaaltjes die erin zitten ...hij is rond en je kan m draaien..,slangen kan je laten zitten alleen de grote bout eraf en twee van het peilstok huisje...bij mij lekte het behoorlijk en nu kurkdroog..
Laat niets in het blok vallen !!!
Groet Ben
Dit is niet mijn blok maar ik heb dus ook een 2,5 TDI 75kW ACV
Een Gezond 2012 ....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: Distributiesnaar gebroken
Hallo allemaal,
bedankt voor de tips en ik zal morgen nog even naar de hoogtes kijken.
En Ben ik hoorde weinig ook geen gerammel of iets dergelijks maar ga de pakkingen zeker even vervangen
bedankt voor de tips en ik zal morgen nog even naar de hoogtes kijken.
En Ben ik hoorde weinig ook geen gerammel of iets dergelijks maar ga de pakkingen zeker even vervangen
T4 Caravelle 102 pk 1999 325.000 km 2004 - 2016
T5 GP Caravelle 180 pk DSG 4-motion 2011 146.000 km 2016 - 20..
T5 GP Caravelle 180 pk DSG 4-motion 2011 146.000 km 2016 - 20..