Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spiegels inklappen en winkelspiegel

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

spiegels inklappen en winkelspiegel

Bericht door Doka Driekus »

Hallo mensen,

Misschien een domme vraag, maar kan het kwaad als je de spiegel (in mijn geval de rechter) regelmatig inklapt? Ik vraag dit omdat het inklappen toch wat kracht kost en gepaard gaat met een behoorlijk hard krakend geluid. Ik vraag me dus af of je met het inklappen de spiegel op termijn niet naar zijn grootje helpt.

Ik zoek, om praktische redenen, dan ook nog een bolle spiegel (winkelspiegel) die je aan de muur kunt bevestigen. Zo'n spiegel kost nieuw echter nogal wat en gebruikt zie je ze eigenlijk niet of nauwelijks. Iemand een idee of een tip waar ik zo'n spegel voor een schappelijke prijs op zou kunnen doen?

Groeten,
Erik
frits k

Re: spiegels inklappen en winkelspiegel

Bericht door frits k »

Afmeting ongeveer?
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: spiegels inklappen en winkelspiegel

Bericht door Mac »

Regelmatig de spiegel inklappen kan volgens mij geen kwaad, doe het zelf al jaren zo.
Het is inderdaad 'n vreselijk geluid, maar de spiegel (veer) kan er wel tegen. :driveT4
It's not what you buy
It's what you create.
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: spiegels inklappen en winkelspiegel

Bericht door Doka Driekus »

Als jij het al jaren doet moet dat bij mij dus ook wel goed gaan :toppie

Tja, feitelijk ben ik al te laat omdat de spiegels al zodanig schade opgelopen hebben dat ze volgend jaar een keer gespoten moeten worden :muur Met het inklappen van de rechter spiegel maak ik het mezelf wel makkelijker maar mis ik dus het zicht langs de bus vandaar dat ik dus op zoek ga naar zo'n bolle spiegel.

@ Frits, als je de afmeting van de bolle spiegel bedoeld, die hoeft niet zo groot te zijn. Als ik er fatsoenlijk een meter of drie tot vier achteruit in kan zien ben ik al uit de brand.

Groeten,
Erik
Plaats reactie