Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mijn T5,5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Beste mede Vw liefhebbers,

Ik krijg morgen (2 Januari) mijn nieuwe bus afgeleverd waar ik maanden met smart op heb zitten wachten :klappen .
De bus is voor 99,9% helemaal naar mijn zin op 1 puntje na en dat is dat ik achterin het geluid wat vind tegenvallen dat de boxen voorin produceren.

Ik zou graag van jullie wat advies willen hebben waar ik het beste in de cabine of schuifdeuren extra boxen kan plaatsen en/of er nog een extra versterker nodig is etc etc.
Ik luister graag naar muziek,maar het hoeft voor mij niet zo hard dat mijn mede weggebruiker last heeft van mijn geluid.

Mijn radio is een rns510

Misschien weet iemand een leuke set , inbouwer, kosten? Ik hoor graag van jullie :yes

Groetjes Co.
Bijlagen
wittehandjes forum.jpg
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Mijn T5,5

Bericht door vaniac »

Speakers in de schuifdeuren kan een probleem zijn omdat de schuifdeuren bij het openen vlak langs de buitenwand schuiven en er te weinig ruimte is voor speakerranden etc.
Je zou lagetonen speakers onder de achterbank kunnen inbouwen en kleine hogetonen speakers tegen de B-stijlen of het dak. Uit fiscale overwegingen mag je geen openingen in de scheidingswand van de dubbele cabine maken, dus geen speakers inbouwen.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Mijn T5,5

Bericht door dvr »

Deze heb ik ( http://www.pimtensen.nl/car-hifi/105c-s ... r-ts-x150/#" onclick="window.open(this.href);return false; )in combinatie met een compo set van Polk en onder de stoel een kleine subwoofer van Pioneer met ingebouwde versterker.
De opbouw speakers die ik genomen heb is niet de mooiste op lossing maar je hoeft niet te zagen in het schot.
En in combinatie met een goede compo set en subwoofer klinkt het redelijk tot goed het is net wat je wil
het wordt zeker geen boemcar.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Ok toppie mannen,
Ik zal is bij Pim tensen langs gaan.
Die staan volgens mij ook op de zwarte markt.

Alvast bedankt voor de reacties :D
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Mijn T5,5

Bericht door Rick »

Ik heb je een mail gestuurd Co! Heb je die ontvangen?

Groetjes,
Rick
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Je hebt mailtje terug rick,
Sorry voor de late reactie, ben teveel met mijn bus bezig :D

Groet Co.
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Mijn T5,5

Bericht door Rick »

:yes
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Ik ben eruit das hij mag dicht.
Bedankt voor de hulp mensen :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Mijn T5,5

Bericht door dvr »

wittehandjes schreef:Ik ben eruit das hij mag dicht.
Bedankt voor de hulp mensen :klappen :klappen :klappen
Ben heel benieuwd wat je keuze is geworden.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Ik heb gekozen voor vier nieuwe audio system spiekers.
Voor de versterker hadden we een plekje onder de bijrijderstoel bedacht.
De subwoofer komt tussen de voorstoelen in.
Ik heb een soort middenconsole idee met extra bekerhouders waar de woofer ook in past, hoe het eruit ziet weet ik ook nog niet want ik moet hem nog maken en hij moet minimaal 30 liter zijn. ik wil er ook een aansluiting voor mijn iphone en nog 12 volt aansluiting voor een coolbox of ipad.
Hopen dat alles goed komt :nuts :nuts :nuts

De foto's en specs volgen nog.
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: Mijn T5,5

Bericht door dvr »

wittehandjes schreef:Ik heb gekozen voor vier nieuwe audio system spiekers.
Voor de versterker hadden we een plekje onder de bijrijderstoel bedacht.
De subwoofer komt tussen de voorstoelen in.
Ik heb een soort middenconsole idee met extra bekerhouders waar de woofer ook in past, hoe het eruit ziet weet ik ook nog niet want ik moet hem nog maken en hij moet minimaal 30 liter zijn. ik wil er ook een aansluiting voor mijn iphone en nog 12 volt aansluiting voor een coolbox of ipad.
Hopen dat alles goed komt :nuts :nuts :nuts

De foto's en specs volgen nog.

Dus je bent weer ff van de straat :knipoog
dvr nr 285
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Ik heb even wat uurtjes gestoken in het maken van een kist.

De ruimte tussen de voorstoelen is best groot, dus voor mij ideaal om een baskistje te maken voor deze vrije ruimte.
Ik dacht een kist is leuk maar laat ik er maar meteen een bruikbaar middenconsole van maken.
Dus op naar de werkplaats :happy

De kist moest minimaal 30 liter zijn, na het monteren Ik had zelfs nog 0.8 liter over dus op aanraden van de lokale inbouwer heb ik een pvc pijpje geplaatst voor de draad doorvoer van de iphone en aan de achterkant maak ik 2x 12 volt zodat de kids ook stroom hebben voor ds ipad of gewoon voor de koelbox :knipoog

Ik vind persoonlijk de iphone aansluiting in het dashboardkastje bijzonder onhandig, ik merk dat ik hem vergeet aan te sluiten als ik instap en als je rijden bent dan kom je er niet meer bij.
Dus daarvoor heb ik een mooie stevige houder gevonden die ik schuin laat wegzakken in de console.

Ik ben nog niet klaar maar ik heb alvast wat foto's van hoe ik het gedaan heb.

Morgen breng ik de kist naar de inbouwer en die freest hem mooi rond ( ik heb geen frees ) en daarna beplakt hij hem met stof en leer. Wat je nog niet kan zien is het bakje wat achter de bekerhouder komt, die zagen we morgen bij hem uit.

Eindresultaat volgt :gekte
Bijlagen
IMG_2375.jpg
IMG_2374.jpg
IMG_2371.jpg
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

En nog een paar, :klappen
Bijlagen
IMG_2378.jpg
IMG_2385.JPG
hisolid
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jan 2008, 15:25

Re: Mijn T5,5

Bericht door hisolid »

Je zit toch zelf in de afbouw?
Misschien voorbarig omdat die nog niet af is, maar ik vind het niks, koop je voor veel geld een bus en met een paar euro mdf help je het interieur volledig omzeep.....wellicht handig de kist ook bij de inbouwen te laten maken.
Ik hoop dat ik bij het zien van het eind resultaat enthousiaster ben.
Gebruikersavatar
wittehandjes
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2011, 17:54

Re: Mijn T5,5

Bericht door wittehandjes »

Ik snap je reactie want het ziet er nu niet uit. De inbouwer en ik hebben dit verzonnen en dit is de basis van wat er as zaterdag heel netjes uit moet zien.
Het is misschien niet de allerbeste/mooiste oplossing maar wel heel effectief. Als het me echt niet bevalt dan haal ik het er weer uit maar ik heb goede hoop :D . Ik heb ik lang gespaard om deze bus te kunnen betalen dus geloof me maar dat ik d bus niet zal verpesten. :yes
Plaats reactie