Ik heb gisteren in mijn T4 camper uit '91 een nieuw voorraam laten monteren, incl rubber etc. Ook de roest (was niet heel erg veel) is weg geborsteld en primer op aangebracht.. Er zijn nu echter wel nog een paar plekjes buiten het rubber die blank zijn. Dit is geen probleem; schoonmaken, primer erop en met lakstift verven; maar..... vanavond zie ik dat er bij zo'n naadje aan de zij/onderkant een beetje water uitloopt. Ik heb een klein stukje van het rubber voorzichtig omhoog getild en er bleek water onder te zitten. Ofwel, het rubber sluit tegen de carrosserie niet goed af. De 'zetter' neemt hier geen verantwoording voor, omdat de stootrand niet mooi glad meer is. Hoe kan ik dit het beste behandelen? Het raamrubber was door vorige eigenaar al afgekit, van rubberstrip op de lak. Maar vind ik een paardenmiddel en doe het liever meteen goed. De roestvorming zal ik niet helemaal kunnen stoppen ben ik bang, want stralen kan niet ... maar hoe kan ik nu voorkomen dat dit verergert?
Alvast bedankt voor de ideeën!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roest onder voorraamrubber
Re: roest onder voorraamrubber
Mijn raam is gescheurd doordat ik met een schroevendraaier de roest wegpulkte... dat hij scheurde is niet leuk, maar ik weet nu wel dat er niet heel erg veel roest zit en dit geborsteld is en met primer behandeld. Ik denk dat er idd. niet veel anders opzit dan kitten zoals jij het zegt. Goed dat je aangeeft het onder het rubber te doen ipv erop.
Bedankt voor reply!
Bedankt voor reply!
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: roest onder voorraamrubber
Het raamrubber zal nooit 100% afdichten. Daarom zitten er onder in de sponning ook afwater kanaaltjes.
Vreemd dat de glaszetter dat niet weet. Rubber zit er alleen maar voor de sier/afwerking en tegen windgeruis.
René
Vreemd dat de glaszetter dat niet weet. Rubber zit er alleen maar voor de sier/afwerking en tegen windgeruis.
René