Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pierburg lmm

vragen over de T4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: pierburg lmm

Bericht door René »

zo'n grote van 150pk
Zonder screen en zonder die aanzuigbuis in het scherm. Heb dus maximale flow langs het LMM element
René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: pierburg lmm

Bericht door Multivan Generation »

precies en daar zit hem dus het grote verschil.
je hebt een grotere diameter dus een lagere stroomsnelheid van de lucht in de buis.

Zet een luchtfilterhuis inclusief aanzuigbuis naar turbo ect van een 88/102 pk er in, als test, met dezelfde luchtmassa meter, en ga rijden.
Je zult zien, dat de waarden met dezelfde luchtmassa meter hoger liggen..

We hebben hier testjes mee gedaan en dat kwam er uit..(op Oskar zijn bus getest).

We hebben ook met Rob zijn bus getest, met dat buisje er wel of niet in.
Zonder buisje lagere waarden als met buisje..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: pierburg lmm

Bericht door René »

Hoe hoger de luchtsnelheid hoe slechter de motor kan ademen. (zou zelfs te kort kunnen zijn)
Betekent dus dat niet voor niets de 150pk motor alles net ff groter heeft.
Door de grotere diameter van de aanzuigbuis idd lagere luchtsnelheid en meer representatieve waardes van de lmm
Ik weet nu wel dat ik kleinere luchtfilterbak kan neerzetten nu mijn lmm lagere waardes gaat geven.

Dus of ik in dat zelfde geval die met nr 7 of nr 8 pak, ze zullen onder dezelfde omstandigheden dezelfde waardes genereren. (te kleine luchtfilterhuis)

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: pierburg lmm

Bericht door Multivan Generation »

ze zullen niet dezelfde waarden geven.
Een ander nummer betekend namelijk ook een andere meetkarakteristiek.
Ik heb het er vandaag nog met Johan over gehad, en je weet wie dat is..


Maar ik hou er over op..
Ik weet wat ik wilde weten over LMM's ik moet alleen nog de tijd vinden om alles te voorzien van commentaar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: pierburg lmm

Bericht door Ron Mokum 383 »

Beste Peter en René, ik wil hier toch nog even op in haken,in 2010 had ik het zelfde probleem als Koos, en bij mij was het probleem de LMM. zie de topiek van mij uit die tijd, wel een beetje leeswerk hoor,viewtopic.php?t=26967
Ik heb gekeken wat voor LMM ik had, het was een Pierburg 7.22684.080. deze heeft 4 jaar dienst gedaan en 48000 KM volgehouden, nu mijn oude Bosch erin en geen probleem meer gehad! ik heb wel het gevoel dat de Pierburg meer pit heeft, maarja ik ben een ouwelul,ik ben hier wel tevreden mee,ha,ha.
Mijn bus is 88 PK,gechipt door Marja,EGR dicht,Geen katalysator,KNN filter.
Ik denk dat er bij Koos iets anders aan de hand is dan z,n LMM.

Succes Koos.
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: pierburg lmm

Bericht door koos 890 »

Dat klopt Ron .
Ik heb vandaag het dieselfilter vervangen ( volgens mij nog steeds het eerste filter ( 256000 km)) en de KN filter vervangen voor een standaard filter . Dit alles nog niet uitgeprobeerd , morgen overdag maar doen.
Vandaag met 80 km/h over de snelweg ( welke file) .
in z'n 1/2 en 3 geen probleem en in z'n 4 bij 2800 rpm begon de bus te stotteren alsof deze geen diesel meer kreeg en in z'n 5 niet hoger dan 2200 rpm .
dus morgen maar even afwachten en anders verder zoeken ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: pierburg lmm

Bericht door René »

Ff logje maken, dan kijken wat er wel/niet functioneert.

René
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: pierburg lmm

Bericht door koos 890 »

Vanmorgen geprobeert alles werkt weer naar behoren , het was toch waarschijnlijk het dieselfilter.
Hij ging weer moeiteloos naar de 170
Wat een armoe 80 op de snelweg ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Ron Mokum 383
Berichten: 732
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: pierburg lmm

Bericht door Ron Mokum 383 »

170 KM, voor een 88 PK :ie ik weet niet wat de top van de mijne is.
Waar heb je dat uitgeprobeerd? :politie
Maar fijn dat je het gevonden hebt :yes

Gr.Ron
Als men naar links kijkt dan ziet men rechts niets.

Groet Ron Mokum 383
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: pierburg lmm

Bericht door koos 890 »

Ron Mokum 383 schreef:170 KM, voor een 88 PK :ie ik weet niet wat de top van de mijne is.
Waar heb je dat uitgeprobeerd? :politie
Maar fijn dat je het gevonden hebt :yes

Gr.Ron
Ron ik heb hetzelfde gedaan aan de bus als jij, heb alleen een dikkere pijp onder. Ik denk een andere "chip" bij de VW zelf laten doen. Ik heb hen uit geprobeerd op de A7 s'morgens 5 uur, dan is het nog rustig.(geen :T4politie )
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Plaats reactie