bij een dak na 1996 steken er bevestigingsbouten van de scharnieren, van het vergrendelingsslot en van de gasverenmontage door het hefdak.
dat was voor mij de reden, dat ik een ouder dak wilde hebben.
Dat ziet er in mijn ogen strakker uit..
BTW groeten vanuit een tropisch Miami
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hefdak
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hefdak
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hefdak
Joooo Peter, hoe is het daar ??
Al een beetje bijgekleurd ?
En wij maar werken
Is het wel zo dat vóór 96 de slotbouten nog in het dak zaten, ipv geheel erdoor ?
Mijn dak is het "oude type" (niet dat je daar iets van ziet ) maar heeft de slotbouten wel door en door.
In het algemeen mag je stellen dat "door en door" sterker is, wat een voordeel kan zijn als je b.v. die dakdragers wilt die alleen op de schaal vastzitten.
Maar ben het met je eens dat een geheel vlak dak mooier is dan de variant waarbij de koppen allemaal in het zicht zijn.
Door het aandraaien trek je bovendien het pakketje polyester / pur / polyester ook bij elkaar....m.a.w. woorden als je ze hard genoeg aandraait trek je er een kuil in. Bovendien zit het dus ook alleen op de voorspanning van het pakketje vast....
Weet niet of er, bij constructie 1, nog een stalen plaat in het polyester zit ter plaatse van de slotbout...lijkt me wel waarschijnlijk.
Op de plaatsen waar je de kleine schroefjes in het hefdak draait van de aluminium tentdoekprofielen ( ) is dat in ieder geval wel zo. Die schroefjes zouden anders meteen doldraaien.
Zo weer even genoeg geneuzeld over het hefdak
Al een beetje bijgekleurd ?
En wij maar werken
Is het wel zo dat vóór 96 de slotbouten nog in het dak zaten, ipv geheel erdoor ?
Mijn dak is het "oude type" (niet dat je daar iets van ziet ) maar heeft de slotbouten wel door en door.
In het algemeen mag je stellen dat "door en door" sterker is, wat een voordeel kan zijn als je b.v. die dakdragers wilt die alleen op de schaal vastzitten.
Maar ben het met je eens dat een geheel vlak dak mooier is dan de variant waarbij de koppen allemaal in het zicht zijn.
Door het aandraaien trek je bovendien het pakketje polyester / pur / polyester ook bij elkaar....m.a.w. woorden als je ze hard genoeg aandraait trek je er een kuil in. Bovendien zit het dus ook alleen op de voorspanning van het pakketje vast....
Weet niet of er, bij constructie 1, nog een stalen plaat in het polyester zit ter plaatse van de slotbout...lijkt me wel waarschijnlijk.
Op de plaatsen waar je de kleine schroefjes in het hefdak draait van de aluminium tentdoekprofielen ( ) is dat in ieder geval wel zo. Die schroefjes zouden anders meteen doldraaien.
Zo weer even genoeg geneuzeld over het hefdak
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
- De Graveur
- Berichten: 217
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 19:14
Re: Hefdak
Hoi ,
Ik heb dan wel geen hefdak.
Maar heb je geen last van condens met de doorgaande slotbout.?
Ik had op het dak van de afzetunit ook een paar steunen vastgezet met doorgaande bouten.
Dit gaf toch behoorlijk wat condens vanwege de ,,koudebrug,,
Willem
Ik heb dan wel geen hefdak.
Maar heb je geen last van condens met de doorgaande slotbout.?
Ik had op het dak van de afzetunit ook een paar steunen vastgezet met doorgaande bouten.
Dit gaf toch behoorlijk wat condens vanwege de ,,koudebrug,,
Willem
- Multivan Generation
- Berichten: 34205
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Hefdak
Ik sla me er manmoedig doorheen,pluuke schreef:Joooo Peter, hoe is het daar ??
Al een beetje bijgekleurd ?
En wij maar werken
Is het wel zo dat vóór 96 de slotbouten nog in het dak zaten, ipv geheel erdoor ?
Mijn dak is het "oude type" (niet dat je daar iets van ziet ) maar heeft de slotbouten wel door en door.
Weet niet of er, bij constructie 1, nog een stalen plaat in het polyester zit ter plaatse van de slotbout...lijkt me wel waarschijnlijk.
is slecht hier, zo´n 27 graden overdag en dan zit je binnen in een veels te koud trainingscenter, dus lange mouwen aan.
Maar goed on topic. voor 96 zaten de slotbouten in het dak, met ik vermoed moeren gelast aan strips (zie het ssp wat op de toegestuurde dvd staat )
en of er nog een stalen plaat zit ter hoogte van het polyester van de slotbout, dat lijkt me wel..
Binnenkort maar eens langs de dealer hier, kijken of ze nog wat leuks hebben
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Hefdak
Miami,
Da's lekker bijkomen :klappen
Bij mijn California (maart 1994) steken de bouten ook DOOR het dak heen.
Maar er zijn tussen 1991? en 1993 door westfalia ook al een aantal modelwijzigingen geweest.
Klep watertank (later weg), hh-acculuik afgeronde randen (later recht)
oa. Speakers in het klepje van de bovenkast (Later klepje kleiner en speakers aan zijkanten van klep)
En mogelijk is in die periode ook het dak al aangepast.
Groeten,
Odorf
Da's lekker bijkomen :klappen
Bij mijn California (maart 1994) steken de bouten ook DOOR het dak heen.
Maar er zijn tussen 1991? en 1993 door westfalia ook al een aantal modelwijzigingen geweest.
Klep watertank (later weg), hh-acculuik afgeronde randen (later recht)
oa. Speakers in het klepje van de bovenkast (Later klepje kleiner en speakers aan zijkanten van klep)
En mogelijk is in die periode ook het dak al aangepast.
Groeten,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: Hefdak
Nee, dat valt wel mee.De Graveur schreef:Maar heb je geen last van condens met de doorgaande slotbout.?
Er hangen zeker geen druppels aan oid.
Als je zo'n slotbout eruit haalt is ie wel lekker wit van de oxide.
Maar het gat zit ook vol kit ivm de afdichting, op zich gaat dat allemaal goed.
Peter succes daar, wat voor cursus is het ?
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air