Ik heb net een nieuw navigatiesysteem gekocht, de Garmin Dezl (spreek uit als diesel ) ter vervanging van mijn grote TomTom 910.
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=275&pID=68620
Wel jammer dat mijn TomTom, ontworpen in ons eigen landje, naar de zolder verhuist.
Het leuke van de Dezl is dat hij een video ingang heeft voor een achteruitrijcamera!!! Dus maar een aparaatje meenemen bij het uitstappen in plaats van 2.
Als ik het goed begrijp schakelt hij automatisch over op de video ingang als daar een signaal aanwezig is. Ik stel me voor dat dat prima werkt als je de camera voedt via de achteruitrijschakelaar.
Ik heb hem even binnen getest en het ziet er goed uit, je kunt zelfs een busje downloaden als autotje op de navigator. De Dezl is ook bedoeld voor vrachtwagens en (grote) campers, je kunt lengte, breedte, hoogte en gewicht invoeren en (als het goed werkt....) houdt de navigator daar rekening mee.
Adviespries E399, streetprijs E322, nu bij de Mediamarkt voor E276,46 t/m zondag 29 januari. Voor alle duidelijkheid, ik heb geen binding met die zaak.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Garmin navigatie systeem en achteruitrijcamera
Garmin navigatie systeem en achteruitrijcamera
Laatst gewijzigd door vw_camper op 29 jan 2012, 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Bert
Re: Navigatie systeem en achteruitrijcamera
Heb mijn video camera uitgang verbonden met de 3,5mm plug op de Garmin en inderdaad schakelt de Garmin GPS direct over op de video ingang zodra daar een signaal op komt en weer terug naar de route als het video signaal weg is.
Volgende stap is om het cameratje van mijn Park34 set aan te sluiten. Heb dit even getest en het werkt!
Wordt vervolgd, het begint een mini projectje te worden.......
Volgende stap is om het cameratje van mijn Park34 set aan te sluiten. Heb dit even getest en het werkt!
Wordt vervolgd, het begint een mini projectje te worden.......
Groeten, Bert