Hallo VW helden! Ik ben een beetje sip, want na amper 100 km met mijn "nieuwe" t4 is de motor ermee gestopt. En ik moet nog 12.000 km ;) Beetje suf.. ik reed de snelweg op, notabene op weg naar de garage, en de motor begon te pruttelen en na 200 meter hield ie er helemaal mee op. Beetje alsof de brandstof op was, maar dat kan niet (100km geleden getankt).
Ben de hele middag bezig geweest met een sleep regelen (ANWB: "ja meneer, u heeft werelddekking exclusief woonplaats en deze snelwijg rijdt door utrecht dus dan komen we niet") en ivm bevroren vingers nog niks opengeschroefd. Staat nu bij een garage, ik hou jullie op de hoogte ;)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Utrecht - Kathmandu
Re: Utrecht - Kathmandu
Volgens de garage was er water in de brandstofpomp gekomen en met de vorst was ie kapot gevroren. Oei, dat wordt op zoek naar een vervangende pomp...
Heel veel dank voor Charles, van wie ik 4 wielen mocht hebben!
Heel veel dank voor Charles, van wie ik 4 wielen mocht hebben!
- sgsdebruijn
Ik heb nog een pomp liggen voor 1.9d mag je zo komen halen tis tenslotte voor goed doel. mail maar ff
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Contacteer:
Mijn tip zou zijn,
meteen je brandstoffilter ook vervangen evenals de retourleidingen.
Dan weet je meteen dat dat alvast in orde is..
wel pech hebben zeg..
meteen je brandstoffilter ook vervangen evenals de retourleidingen.
Dan weet je meteen dat dat alvast in orde is..
wel pech hebben zeg..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
Als er water in de pomp is geraakt , dan heb je :
ofwel diesel getankt waar ook water bij zat
ofwel veel condens in je tank gehad
Wanneer je nu zo'n reis voor de boeg hebt , zou je misschien het zekere voor het onzekere kunnen nemen , en je tank volledig laten leeghalen (bvb leegzuigen via het gat naast de handrem in de cabine) , en nieuwe diesel tanken , en meteen ook dieselfilter vernieuwen want daar zal ook water inzitten als het al in je pomp is geraakt.
ofwel diesel getankt waar ook water bij zat
ofwel veel condens in je tank gehad
Wanneer je nu zo'n reis voor de boeg hebt , zou je misschien het zekere voor het onzekere kunnen nemen , en je tank volledig laten leeghalen (bvb leegzuigen via het gat naast de handrem in de cabine) , en nieuwe diesel tanken , en meteen ook dieselfilter vernieuwen want daar zal ook water inzitten als het al in je pomp is geraakt.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper