Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Hallo,
ik ben in het bezit van een T4 uit 1997 2.5L 5 Cil. diesel zonder turbo.
Nu had ik vandeweek dat ik hem starte, 15km gereden, uitgezet ongeveer een uur laten staan, weer gestart 100m gereden, en daar valt de motor uit, en wat ik ook probeerde, zekeringen nagekeken, weer proberen te starten, en er gebeurt niets, zelfs niet dat de startmotor ook maar enig geluid maakt. en volgens mij krijgt de dieselafsluiter op de pomp ook geen stroom.
een relais 109 heb ik ook niet, weet er iemand wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn??
vr.gr,
Bart
ik ben in het bezit van een T4 uit 1997 2.5L 5 Cil. diesel zonder turbo.
Nu had ik vandeweek dat ik hem starte, 15km gereden, uitgezet ongeveer een uur laten staan, weer gestart 100m gereden, en daar valt de motor uit, en wat ik ook probeerde, zekeringen nagekeken, weer proberen te starten, en er gebeurt niets, zelfs niet dat de startmotor ook maar enig geluid maakt. en volgens mij krijgt de dieselafsluiter op de pomp ook geen stroom.
een relais 109 heb ik ook niet, weet er iemand wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn??
vr.gr,
Bart
Groet, Bart
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Contactblokje? Als je met je sleutel wat rommelt in het contactslot gebeurt eer ook niks?Bransen de lampjes in het dashboard bij contact aan?
En heb je wel stroom? Wat gebeurt er als je probeert te starten? Vallen de koplampen dan weg?
grtz.Harry
En heb je wel stroom? Wat gebeurt er als je probeert te starten? Vallen de koplampen dan weg?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Hoi Harrie,
Ik heb overal stroom, behalve op de startmotor, en dieselafsluiter op de pomp.
de lampjes in het dashboard doen het allemaal, en nee de koplampen flikkeren niet.
het rommelen met de sleutel helpt ook niet. maar ik heb inmiddels de stuurkolom losliggen, en dit blokje aan de onderkant van de sleutel los. ik ga vanmiddag kijken of ik daar een nieuwe voor kan vinden.
andere tips zijn meer als welkom!
Ik heb overal stroom, behalve op de startmotor, en dieselafsluiter op de pomp.
de lampjes in het dashboard doen het allemaal, en nee de koplampen flikkeren niet.
het rommelen met de sleutel helpt ook niet. maar ik heb inmiddels de stuurkolom losliggen, en dit blokje aan de onderkant van de sleutel los. ik ga vanmiddag kijken of ik daar een nieuwe voor kan vinden.
andere tips zijn meer als welkom!
Groet, Bart
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Zit er een of ander alarm of startblokkering op?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
een alarm of startblokkering zit op 1 draad aangesloten, dat kan bijv de startmotor zijn OF de brandstofpomp en (bijna) nooit allebei.
Denk echt dat het zal zitten in het blokje, motor valt zomaar uit EN je startmotor doet het niet meer. 2 compleet verschillende dingen, welke dan toevallig samen stuk zijn ?!?! Kijk ook even na of er niet een massa oid los zit. Mocht dit alles nog niets uithalen, zou ik ook, en dit klinkt misschien gek , je bekabeling naar je deur nakijken. Deze kan ook wel eens sluiting maken, en hele vreemde storingen veroorzaken. Is opzich makkelijk na te kijken, gewoon beetje rommelen aan de doorvoer, en kijken wat hij doet.
ps. blokje achter de schakelaar is zo op te halen bij een dealer, zullen ze normaal altijd hebben liggen, is namelijk hetzelfde bij een hoop andere modellen en ze gaan nogal eens stuk.
Succes
Denk echt dat het zal zitten in het blokje, motor valt zomaar uit EN je startmotor doet het niet meer. 2 compleet verschillende dingen, welke dan toevallig samen stuk zijn ?!?! Kijk ook even na of er niet een massa oid los zit. Mocht dit alles nog niets uithalen, zou ik ook, en dit klinkt misschien gek , je bekabeling naar je deur nakijken. Deze kan ook wel eens sluiting maken, en hele vreemde storingen veroorzaken. Is opzich makkelijk na te kijken, gewoon beetje rommelen aan de doorvoer, en kijken wat hij doet.
ps. blokje achter de schakelaar is zo op te halen bij een dealer, zullen ze normaal altijd hebben liggen, is namelijk hetzelfde bij een hoop andere modellen en ze gaan nogal eens stuk.
Succes
Zwarte transporter T4 2.5tdi 2001 (rijdt nu in Polen rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
Grijze caravelle T4 2.5tdi 1997 (rijdt nu in Bulgarije rond)
Zwarte transporter T5 2.5tdi 4motion 2009 (rijdt nu in Roemenie rond)
Zwarte caravelle T6 2.0tdi 2018 (rij ik lekker zelf in rond)
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Eeeeh, 2.5 diesel zonder turbo?
Waarschijnlijk bedoel je 2.4D?
Dit om misverstanden te voorkomen.
Egbert
Waarschijnlijk bedoel je 2.4D?
Dit om misverstanden te voorkomen.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Idd 2,4D. nou ja, goed, hij doet het toch niet....Egbert&Manon schreef:Eeeeh, 2.5 diesel zonder turbo?
Waarschijnlijk bedoel je 2.4D?
Dit om misverstanden te voorkomen.
Egbert
update, ik heb vanmiddag een nieuw blokje gehaald, en nog doet ie niets! nou, ok, ik hoor op het zekeringenkastje nu wel een relais tikken als ik probeer te starten dat is al meer dan voorheen...
maar wat ik nou niet snap, de motor liep gewoon..., dan valt ie uit tijdens het (zachtjes) achteruit rijden, en dan krijg ik hem gewoon NIET meer aan de gang! is dit nu typisch VW, of wat? Mijn vorige T3 kon je gewoon met hamer en schroevendraaier onderhouden?!? (ben hierover een beetje verward, ik had zoveel meer gehoopt van de T4)
bart
Groet, Bart
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Haal het tikkende relay d,r maar uit en even met schroeven draaier op tikken,, heb zelfde gehad, na het tikken starte m,n busje weer.
Zitten zoort kontact punten in, deze zaten vast gebrand, of even buiten kapje voorzichtig verwijderen en water proef schuur papiertje tussen de puntjes door halen.
Succes
Zitten zoort kontact punten in, deze zaten vast gebrand, of even buiten kapje voorzichtig verwijderen en water proef schuur papiertje tussen de puntjes door halen.
Succes
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
zo, weer even bezig geweest met alle tips hier, en toen ik hem op een alternatieve manier probeerde te starten om het alarm e.d. te overbruggen, met de sleutel in het contact " aan" , viel de deur dicht door de wind, en schoot de centrale deurvergrendeling DICHT!!!
dus nu is mijn probleem veranderd van niet meer starten, naar HOE krijg ik mijn bus open , met sleutel binnenin en contact aan! het enige dat misschien geluk is, is dat de motorkap open is...
WIE OH WIE weet raad, weet je wel???
een redelijk hopeloze Bart nu..
dus nu is mijn probleem veranderd van niet meer starten, naar HOE krijg ik mijn bus open , met sleutel binnenin en contact aan! het enige dat misschien geluk is, is dat de motorkap open is...
WIE OH WIE weet raad, weet je wel???
een redelijk hopeloze Bart nu..
Groet, Bart
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Open deur waarschijnlijk, maar met de reservesleutel de deur open maken?
Groeten, Bert
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Wat nou open deur?? Hij zegt toch dat ie dicht zit??vw_camper schreef:Open deur waarschijnlijk, maar met de reservesleutel de deur open maken?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Bart,je hebt mail!!busbart schreef:zo, weer even bezig geweest met alle tips hier, en toen ik hem op een alternatieve manier probeerde te starten om het alarm e.d. te overbruggen, met de sleutel in het contact " aan" , viel de deur dicht door de wind, en schoot de centrale deurvergrendeling DICHT!!!
dus nu is mijn probleem veranderd van niet meer starten, naar HOE krijg ik mijn bus open , met sleutel binnenin en contact aan! het enige dat misschien geluk is, is dat de motorkap open is...
WIE OH WIE weet raad, weet je wel???
een redelijk hopeloze Bart nu..
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Bart.is het gelukt???
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
nu komt hij zelf niet meer uit de auto
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: niet meer lopen, niet koude gerelateerd!
Zou de motorkap ook dichtgevallen zijn??
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.