Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuwe T4 man
nieuwe T4 man
hey iedereen, ik ben Giovanni uit Ieper, België. Sta op het punt een t4 california aan te kopen maar...
is dit nog de moeite? verschillen tussen jaar versie 2000 en 2001? ik bezit nu een heerlijke T3 Atlantic die ik voor de t4 zou verlaten...
motor is de 2.5tdi, eigenlijk ken ik geen bal van t4, enfin, al jullie commentaar is welkom. De zoekfunctie heeft mij al ferm geholpen :klappen
thx gio
is dit nog de moeite? verschillen tussen jaar versie 2000 en 2001? ik bezit nu een heerlijke T3 Atlantic die ik voor de t4 zou verlaten...
motor is de 2.5tdi, eigenlijk ken ik geen bal van t4, enfin, al jullie commentaar is welkom. De zoekfunctie heeft mij al ferm geholpen :klappen
thx gio
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: nieuwe T4 man
Hoi hoeveel kmkes gelopen die california en onderhouds historie ??
heb altijd T3 22 jaar lang gereden en veel last gehad steeds met koelsysteem maar was geen diesel en om de 120 000 km een revisie motor...
Heb nu een T4 transporter 2,5 tdi 75 kw 102 pk
Als je een 151 pk kan kopen is dat ook goed en sterker ,maar T4 is gewoon beter hoor ....
Alles heeft zijn onderhoud he zulle ...
heb altijd T3 22 jaar lang gereden en veel last gehad steeds met koelsysteem maar was geen diesel en om de 120 000 km een revisie motor...
Heb nu een T4 transporter 2,5 tdi 75 kw 102 pk
Als je een 151 pk kan kopen is dat ook goed en sterker ,maar T4 is gewoon beter hoor ....
Alles heeft zijn onderhoud he zulle ...
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Re: nieuwe T4 man
ik ga komende zaterdag langs, de bus heeft ongeveer 160000km gelopen, boekje weet ik (nog) niet.
Re: nieuwe T4 man
Even een update en alle hulp is meer dan welkom!!!
- de servo is precies stroef, begrijpen jullie? ten opzichte van m'n huidige t3 bus is die precies veel harder?
- 1e en 2e versnelling zijn ook moeilijk erin te krijgen -> olie wissel nodig??
- het opener-klepje van de koelkast is afgebroken, het bovendeel van de koelkast is hieraan vastgemaakt, is dit makkelijk los te krijgen om er een nieuwe in te plaatsen?
- stoelverwarming werkt niet -> na zoekfunctie blijkt kabelbreuk, niet kunnen zoeken.
Geen roest gevonden, alles lijkt anders te werken, tdi motor 2,5. Bij rijden en schakelen geen geluiden;
Bus is van 2000, dus cruisecontrol inbouw zal geen problemen geven denk ik.
Alvast bedankt medebussers
- de servo is precies stroef, begrijpen jullie? ten opzichte van m'n huidige t3 bus is die precies veel harder?
- 1e en 2e versnelling zijn ook moeilijk erin te krijgen -> olie wissel nodig??
- het opener-klepje van de koelkast is afgebroken, het bovendeel van de koelkast is hieraan vastgemaakt, is dit makkelijk los te krijgen om er een nieuwe in te plaatsen?
- stoelverwarming werkt niet -> na zoekfunctie blijkt kabelbreuk, niet kunnen zoeken.
Geen roest gevonden, alles lijkt anders te werken, tdi motor 2,5. Bij rijden en schakelen geen geluiden;
Bus is van 2000, dus cruisecontrol inbouw zal geen problemen geven denk ik.
Alvast bedankt medebussers
- BenTDI
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
- Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland
Re: nieuwe T4 man
Foto's ??? en is het een 65kw of 75kw of meer....
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: nieuwe T4 man
Wat bedoel je met de servo? stuurbekrachtiging?
1ste versnellling kan best wat lastiger gaan als hij koud is, 2de zou daar volgens mij gene last van mogen hebben.
Klepje voor de koelkast is wel te krijgen, volgens mij heb ik er nog 1
Vraag me af of er in een Cali wel ooit stoelverwarming heeft gezeten dit ivm de draaistoelen maar misschien dat anderen daar meer ervaring mee hebben.
Cruisecontrol kan erop kost niet zoveel en als je het zelf doet nog minder
post eens wat foto's inderdaad
1ste versnellling kan best wat lastiger gaan als hij koud is, 2de zou daar volgens mij gene last van mogen hebben.
Klepje voor de koelkast is wel te krijgen, volgens mij heb ik er nog 1
Vraag me af of er in een Cali wel ooit stoelverwarming heeft gezeten dit ivm de draaistoelen maar misschien dat anderen daar meer ervaring mee hebben.
Cruisecontrol kan erop kost niet zoveel en als je het zelf doet nog minder
post eens wat foto's inderdaad
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: nieuwe T4 man
Jep stuurbekrachtiging, sorry ik ben van België :) Bij m'n T3 kan ik bij wijze van spreken met 1 vinger sturen, de T4 voelde heel wat steviger aan. Zou deze defect kunnen zijn of is het normaal, stevig sturen? Er zat zeker nog bekrachtiging op, maar het was een merkelijk verschil!
2e is idd beter maar ook nog wat hard erin te krijgen, motor was inderdaad koud.
het is de 75kw motor.
Wat ik bedoel met het klepje, aan de onderzijde kan je er moeilijk bij, zit het deksel van de koelkast erop gelijmd? ik heb dit niet nader bekeken.
Bij het starten knippert het olielampje ?! 3 keer, is dit ook normaal?
gio
2e is idd beter maar ook nog wat hard erin te krijgen, motor was inderdaad koud.
het is de 75kw motor.
Wat ik bedoel met het klepje, aan de onderzijde kan je er moeilijk bij, zit het deksel van de koelkast erop gelijmd? ik heb dit niet nader bekeken.
Bij het starten knippert het olielampje ?! 3 keer, is dit ook normaal?
gio
Re: nieuwe T4 man
foto's heb ik niet genomen maar het betreft deze op deze link :
http://nl.kapaza.be/antwerpen/volkswage ... 956103.htm
http://nl.kapaza.be/antwerpen/volkswage ... 956103.htm
Re: nieuwe T4 man
Ziet zo op het eerste goed uit ... mooie kleur, ik houd wel van groen
Voor wat betreft de stuurbekrachtiging.
Ik denk dat T3 met motor achterin en T4 met zware motor op vooras ook niet echt te vergelijken zijn.
Kijk ook even of de kachel werkt etc.
Zo'n klepje zou ik me niet echt druk om maken.
Schakelen durf ik niets zinnigs over zeggen ... misschien is een vervanging van het schakelbolletje
(wat werk en iets van 6,- aan materiaal) al een wereld van verschil.
Vraagprijs lijkt mij gangbaar.
Succes!
Odorf
Voor wat betreft de stuurbekrachtiging.
Ik denk dat T3 met motor achterin en T4 met zware motor op vooras ook niet echt te vergelijken zijn.
Kijk ook even of de kachel werkt etc.
Zo'n klepje zou ik me niet echt druk om maken.
Schakelen durf ik niets zinnigs over zeggen ... misschien is een vervanging van het schakelbolletje
(wat werk en iets van 6,- aan materiaal) al een wereld van verschil.
Vraagprijs lijkt mij gangbaar.
Succes!
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 18 feb 2012, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: nieuwe T4 man
bedankt Odorf, Ben, Sgsdebruijn enz... voor de comments. Hij is idd ook al 12 jaar oud, wat gaat dat snel
buiten enkele barstjes in alle plastieken afdekdelen (GunzlClassic mijn vriend ) is hij idd in goede staat, ik koop hem denk ik!
buiten enkele barstjes in alle plastieken afdekdelen (GunzlClassic mijn vriend ) is hij idd in goede staat, ik koop hem denk ik!
Re: nieuwe T4 man
Jahoor, mijn California heeft ook originele stoelverwarming en draaibare voorstoelen op een pilaar waar de bedrading doorloopt.sgsdebruijn schreef:Vraag me af of er in een Cali wel ooit stoelverwarming heeft gezeten dit ivm de draaistoelen maar misschien dat anderen daar meer ervaring mee hebben.
Groeten, Bert
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuwe T4 man
Ziet er een mooie auto uit . Maar ik vermoed dat hij al eens opnieuw gespoten geweest is , want de originele California stickers zitten er niet meer op.
De stoelen zijn van een "Generation"-uitvoering , en ik weet eigenlijk niet of de "Generation" series wel in die groene lak kleur geleverd geweest zijn ?
Zit er een originele Westfalia sticker op de deurstijl als je de schuifdeur opent ? Is wel belangrijk om te weten of je een échte Westfalia koopt of niet , want dat maakt wel veel verschil in de waarde van de auto (op het gebied van aankoopprijs)
Ik bedoel maar : die 18000eur is een nette prijs voor een echte Westfalia , maar is teveel indien het een omgebouwde auto betreft ...
En controleer zeker ook de Westfalia sticker op de deurstijl , deze moet een serienummer bevatten van Westfalia ook.
En controleer ook de volledige carrosserie , ook aan de binnenzijde in de motorruimte , bekijk of de chassisbalken niet herspoten zijn en kijk achteraan ook met een lamp IN de bekleding onder de achterlichte aan de binnenzijde en zie of het daar niet hersteld is /herspoten is .
De stoelen zijn van een "Generation"-uitvoering , en ik weet eigenlijk niet of de "Generation" series wel in die groene lak kleur geleverd geweest zijn ?
Zit er een originele Westfalia sticker op de deurstijl als je de schuifdeur opent ? Is wel belangrijk om te weten of je een échte Westfalia koopt of niet , want dat maakt wel veel verschil in de waarde van de auto (op het gebied van aankoopprijs)
Ik bedoel maar : die 18000eur is een nette prijs voor een echte Westfalia , maar is teveel indien het een omgebouwde auto betreft ...
En controleer zeker ook de Westfalia sticker op de deurstijl , deze moet een serienummer bevatten van Westfalia ook.
En controleer ook de volledige carrosserie , ook aan de binnenzijde in de motorruimte , bekijk of de chassisbalken niet herspoten zijn en kijk achteraan ook met een lamp IN de bekleding onder de achterlichte aan de binnenzijde en zie of het daar niet hersteld is /herspoten is .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuwe T4 man
stuurbekrachtiging op een T3 is zowieso heel lichtsturend (motorgewicht op achteras)dgio schreef:Even een update en alle hulp is meer dan welkom!!!
- de servo is precies stroef, begrijpen jullie? ten opzichte van m'n huidige t3 bus is die precies veel harder?
Maar de stuurbekrachtiging van een 2000 T4 zou ook vrij licht moeten zijn.
Mijn 2400kg wegende Westfalia met 245 brede banden stuurt ook heel makkelijk , kan ik ook sturen met 1 vinger
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: nieuwe T4 man
Mooie bus, inderdaad wat Pascal zegt, die kleur zie je niet zo snel icm dat interieur.
Maar als hij echt in hele nette staat is en hij zou omgebouwd zijn lijkt me de prijs (voor nl begrippen) nog best goed.
Wat betreft de stoelverwarming, weer wat bijgeleerd
Maar als hij echt in hele nette staat is en hij zou omgebouwd zijn lijkt me de prijs (voor nl begrippen) nog best goed.
Wat betreft de stoelverwarming, weer wat bijgeleerd
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: nieuwe T4 man
Tja, het is het principe dat telt, en dat principe is origineel
ik heb het chassisnr en westfalia plakkaat opgevraagd aan de verkoper. We zien wel. op http://www.westfaliat4.info/ staat wat meer info over de uitvoeringen in jaartal.
ik heb het chassisnr en westfalia plakkaat opgevraagd aan de verkoper. We zien wel. op http://www.westfaliat4.info/ staat wat meer info over de uitvoeringen in jaartal.