Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kabelboom

vragen over de T4
Plaats reactie
Leo45

kabelboom

Bericht door Leo45 »

Gisteren bezig geweest de kabelboom te repareren in de linkerdeur.
Wat mij eigenlijk opviel is niet zozeer dat de kabel bundel te kort is maar eigenlijk te strak wordt getrokken door een aantal tie-raps achter de zekeringhouder. Een kabel stond zoveel onder spanning dat ik de connector alleen los kreeg door de tie-rap door te knippen. Bij mijn volgende T4 (als die er komt) knip ik denk ik gelijk maar die tie-raps door want behalve de kabels strak trekken hebben ze niet erg veel nut.

Mocht je nog geen kabelbreuk hebben kijk even achter de zekeringhouder of bij jou ook niet teveel spanning staat op de kabelboom uit de deur. Ik zou dan de tie-rap doorknippen.

Ik heb inmiddels bij al mijn 3 T-vieren een kabelboombreuk gehad dus het moet vaker voorkomen.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Oskar 725

Re: kabelboom

Bericht door Oskar 725 »

Leo, het komt zo vaak voor dat je kunt spreken van een product eigenschap. :ie
Gewoon eens in de zoveel tijd de kabelboom repareren of als je geld teveel hebt een nieuwe kopen! :werkaanT4
Groet, Oskar.
Leo45

Re: kabelboom

Bericht door Leo45 »

Oskar 725 schreef:Leo, het komt zo vaak voor dat je kunt spreken van een product eigenschap. :ie
Gewoon eens in de zoveel tijd de kabelboom repareren of als je geld teveel hebt een nieuwe kopen! :werkaanT4
Ik denk een slechte produkt eigenschap, op de duitse T4-wiki is er zelfs een item over geschreven zo vaak komt het voor.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Kabelbaum_(Bruch)

Maar ik blijf het nog steeds een #$@#-karwei vinden zelfs na 3x

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie