Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoogte T5 met hefdak

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gica
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mar 2012, 16:41

Hoogte T5 met hefdak

Bericht door gica »

Ik heb via de zoekfunctie al wat gevonden maar stel toch nog even de vraag.

Hoe hoog wordt een T5 met hefdak?

Het lijkt erop dat hij onder de 2 meter blijft maar zit er nog verschil in bijv een Reimo dak en een van SCA? (En ik zag ook dat de luifel soms het hoogste punt is.)

Graag jullie ervaringen.

Groeten vanaf Ameland!


Ps. Ben helemaal vers hier, volgende week mijn eerste T5 ophalen. :jump Daarna zal ik mezelf wat nader introduceren :zwaai
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door ratlookcalifornia »

de mijne zat net over de 2 mtr heen ( 2.01 mtr) , en aangezien ik hier te maken heb met een spitsstrook over een brug van 1.9 mtr was dit erg belangrijk.
De balk hangt trouwens vaak hoger maar de hoogte is vaak voor verkeersborden aan de zijkant die het probleem vormen...Ik kan er gewoon overheen.

Parkeergarages zijn listiger, daar zit ik toch altijd vrij gespannen achter het stuur... :nuts Kortom,....denk niet dat je onder de 2 mtr uitkomt met een zelfbouw...( zowieso lastig meten van boven naar beneden , moet perfect recht staan om geen afwijking van een paar cm te hebben....)
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door Giel »

hallo,

Ik heb mijn T5 laten voorzien van een Reimo hefdak. De hoogte was daarna 2.05 mtr.
Aangezien ik onder de 2 meter wilde blijven i.v.m Franse tolweken, ferries en Nederlandse parkeergarages (Duitse zijn vaak 1.90!) heb ik er schroefveren onder laten zetten. Ik kan nu ruim onder de 2 mtr. komen.
Nog een ander probleempje dat ik aan wil kaarten: de standaard fietsdragers voor de T5 hebben de eigenschap om, als ze beladen zijn met fietsen, ruim boven de twee meter te komen. Dit heeft te maken met de plaats van het nummerbord, deze zit namelijk veel hoger dan bij de T4. Ik heb de standaard fietsdrager verlaagd zodat ik onder de 2 mtr. blijf en ook geen trapje nodig heb om de fietsen te laden. Konsekwentie is wel dat ik een extra verlichtingsbalk en nummerbord heb moeten maken ( foto's komen binnenkort op T5 projekten)
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door ratlookcalifornia »

Nog een ander probleempje dat ik aan wil kaarten: de standaard fietsdragers voor de T5 hebben de eigenschap om, als ze beladen zijn met fietsen, ruim boven de twee meter te komen. Dit heeft te maken met de plaats van het nummerbord, deze zit namelijk veel hoger dan bij de T4. Ik heb de standaard fietsdrager verlaagd zodat ik onder de 2 mtr. blijf en ook geen trapje nodig heb om de fietsen te laden. Konsekwentie is wel dat ik een extra verlichtingsbalk en nummerbord heb moeten maken ( foto's komen binnenkort op T5 projekten)[/quote]


Ben benieuwd naar je aanpassing , ben het zelf ook van plan namelijk gezien het feit dat ik bij de mountainbikes het stuur niet meer om kan slaan ......kom maar op met die foto`s :gekte
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door Giel »

Voorlopig nog geen foto's. Gisteren is er een lantaarnpaal tegen mijn busje gelopen. Achterklep en bumperschade en de fietsendrager ziet er niet meer als zodanig uit. Morgen naar de schadehersteller. Tweede maal dat ik mijn parkeerhulp negeer! Dom.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door ratlookcalifornia »

Ai,....bijna hetzelfde als wat ik had....alleen stond die stil op een parkeerplaats en heeft een ander zich vergist waardoor de fietsendrager en achterklep een ander model kregen.... Wordt weer veel gedoe ! Kun je nu met een nieuwe fietsendrager aan de slag tenminste ;-)
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Hoogte T5 met hefdak

Bericht door Jakob G »

Giel schreef: 25 mar 2012, 10:10 Gisteren is er een lantaarnpaal tegen mijn busje gelopen. Achterklep en bumperschade en de fietsendrager ziet er niet meer als zodanig uit. Morgen naar de schadehersteller. Tweede maal dat ik mijn parkeerhulp negeer! Dom.
Sinds dien kijk ik uit voor lopende lantarenpalen :bifun .
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie