Zo, nou alle voorzorgsmaatregelen genomen. Dummy stekker. Hangslot om VAG aansluiting. karton voor het chassisnummer en een stuurslot.
Als ze nu niet eieren voor hun geld kiezen weet ik het ook niet meer...
kokkerhout schreef:Zo, nou alle voorzorgsmaatregelen genomen. Dummy stekker. Hangslot om VAG aansluiting. karton voor het chassisnummer en een stuurslot.
Als ze nu niet eieren voor hun geld kiezen weet ik het ook niet meer...
Met al deze voorzieningen denk ik dat je rustig kan slapen en er zeker van zijn dat je Bus er de volgende ochtend nog staat !
Precies alle 'toegangen" die ze nodig hebben om te kunnen stelen zijn onbereikbaar gemaakt.
Iedere week worden er een kleine 20 !! gestolen en het aantal zal eerder stijgen dan dalen !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Het slot van een Bearlock is ook uit te boren net als ieder ander slot !
Op internet kom je bussen tegen voorzien van Bearlock die gewoon gestolen zijn.
Als jij je sleutels van je Bearlock kwijt zou zijn hoef je heus je bus niet naar de sloop te brengen, je belt
een goede slotenkraker op en na paar min. rij je vrolijk de straat uit !
Ik heb bij 3 inbouwers prijsopgevraagd, maar een T5 handgeschakeld uit 2008 schijnt een lastige te zijn,
overal moest ik ruim 600 euro !! betalen voor een Bearlock, terwijl een goede stuurklem die het voordeel heeft
duidelijk zichtbaar te zijn nog geen 100 euro kost.
Dus vond ik de stuurklem ivm het grote prijsverschil en de zichtbaarheid een betere aankoop.
p.s. ik koop huizen via de executieveiling, vaak krijg je er geen sleutel bij, het maakt niet uit welk slot erin zit en hoeveel
sterren beveiligingsgraad, nog nooit meegemaakt dat het langer dan 3 min. duurde voor we binnen waren.
Uiteraard met de hulp van een prof. slotenkraker die dan 150 euro rekent inkl. aanbrengen van nw. slot.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
zie hier een link op camperforum.nl van een Mercedes 508 voorzien van bear lock die gestolen is in Wageningen.
De Bearlock was ingebouwd door http://www.autobedrijfharryvandekraats.nl/ahvdk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees even de hele discussie dan zie je dat bearlock sloten op maat gemaakt worden
indien niet leverbaar voor een bepaald type.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op ma aug 26, 2013 23:03, 5 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
In 2006 gepost op het forum en tot in 2007 wordt er openlijk getwijfeld of het allemaal wel klopt enzo. verder discussie of het een Bearlock was, of er wel eentje voor een 508 bestaat etc.
Dus heel misschien is dat een "bewijs". Ik blijf het een goede diefstalvertrager / ontmoediger vinden, zeker voor die € 500
VW T5 California Black Edition TDI> Individual Project topic als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ze hebben er zeker honderden laten staan ...
dus das voor mij genoeg.
Natuurlijk kan een bearlock gekraakt worden. Dit zelfde geldt voor ieder ander alarm net als men een bankkluis kan kraken. Een bearlock heeft net als iedere andere beveiliging een beveiliging een diefstal vertragende werking.
Nu is het zo dat een bearlock mechanisch is, dus het blijft een stuk staal dat geforceerd moet worden. Bij electronische beveiligingen heeft men na verloop van tijd "door" hoe men dit het snelst met de beschikbare electronische apparatuur kan omzeilen.
Dus ja, indien een dief voldoende tijd heeft kan hij eventueel ook een bearlock onklaar maken. Dat dit bij het ene type wel of niet cq sneller of minder snel gaat is een feit. De SCM schijft een tijdbestek voor welke een beveiliging minimaal stand moet houden voordat deze onklaar gemaakt is.
In de praktijk heb ik van de mercedes die in dit forum eerder genoemd werd gehoord. (deze stond blijkbaar van dinsdag tot donderdag onbeheerd op een parkeerplaats, voldoende tijd dus) en van een poging tot onklaar maken van een bearlock bij een T4 waar men de bodem waar de bearlock zat behoorlijk toegetakeld had maar de bearlock stand hield.
Gezien de veiligheid van de bearlock en het nadeel van een ingreep in de electronica bij een electronisch alarm zou een bearlock altijd mijn voorkeur hebben.
Heb pas iemand van Bearlock Nederland aan de telefoon gehad. Een klant met een nieuwe Audi hadden ze de sleutels uit huis gestolen, vervolgens willen ze dus wegrijden met de auto maar toen zagen ze de Bearlock.
De dieven zijn er vandoor gegaan, was ook allemaal gefilmd door camera's. Bearlock schrikt dus in ieder geval af en kost veel tijd om onklaar te maken.
Nep Diagnose stekker besteld op bovengenoemd onderdeelnumer bij de dealer ,
de echter stekker een 5cm hangslot omheen gehangen en achter de bekleding weggestopt.
Lees in bovenstaand artikel ook het belang van het zelf onklaar maken van je OBD stekker !!!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)