Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

parkeersensoren

vragen over de T4
Plaats reactie
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

parkeersensoren

Bericht door DirkvW »

Beste Allemaal,

Wie heeft zin en tijd om samen met mij parkeersensoren in te bouwen. Ik ben zelf helemaal niet technisch maar wil graag parkeersensoren en ook erg graag meer leren over mijn busje.

Ik woon in Utrecht en heb een California uit 91 2.0 benzine. Er zit ook een trekhaak op.

Verder zou ik het erg fijn vinden om met een kenner eens naar mijn busje te kijken. Wat kan en wat moet ik aan (laten) pakken wat is de staat en waar liggen mogelijkheden om de bus beter te maken en goed te onderhouden.


Hopelijk heeft iemand in de buurt hier zin in en tijd voor.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: parkeersensoren

Bericht door heartbeat »

Je helpen zou ik wel willen doen hoor maar dat hadden we mooi op het camper wekend kunnen doen daar zijn allemaal liefhebbers die elkaar helpen
maar hellaas deze is net geweest
voor mij woon je net te ver uit de buurt
ik zou eens kijkken of er niet nog een meeting is waar iemand je zou kunnen helpen

en geef ook even aan welk setje je heb met alleen een pieper of met display ivm dat je een camper heb dan is het door trekken van de bedraading een stuk lastiger

ik raad je aan een simpel setje te nemen met alleen een piepertje en kleine sensoren bij mij heb ik zo,n setje gehaald bij de dealer

grt rob
Rob & Lize
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: parkeersensoren

Bericht door DirkvW »

Hoi Rob,
dank je wel voor je reactie. Ik heb eerlijk gezegd niet aan meetings gedacht. Ik zal eens kijken of ik daar langs kan komen. Ik dacht zelf inderdaad aan een simpel systeem. Ik hoef geen display, camera of iets dergelijks. Als het systeem maar goed werkt.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: parkeersensoren

Bericht door limburger »

ik heb een simpel universeel setje in de bmper gemaakt. goed de handleiding lezen en uitmeten zodat je geen last hebt van de trekhaak (anders piept die de hele tijd...) en dan zo hoog mogelijk op de bumper monteren zodat ze zo recht mogelijk zitten. hier ben ik de fout in gegaan... waardoor ze ietsje naar beneden staan en dan sneller beginnen te piepen dan nodig is, heb dit opgelost door ze schuin in de bumper te zetten en de kier die dan aan de onderkant komt af te kitten.
verder is het geheel aangesloten op de achteruitrijlamp en heb ik dat piepertje ook daar liggen dus geen kabels door de hele auto hoeven te trekken :nuts

is zeker niet de meest moeilijke doe het zelf klus aan je bus :werkaanT4

minder dan 30euro en al meer dan een jaar plezier van! en als je de piepjes kent dan weet je ook hoever je kunt zodat de deuren (of klep) nog open kunnen.

succes ermee, ik woon te ver weg om je ff te komen helpen

:driveT4 :T44EVER
DirkvW
Berichten: 122
Lid geworden op: 31 aug 2010, 19:30

Re: parkeersensoren

Bericht door DirkvW »

@ limburger: Ik wil het niet alleen doen. Heb zoiets nog nooit gedaan. Ik zou het bijzonder jammer vinden als ik met gaten in mijn bumper kom te zitten waar ik niets mee kan.
Zelf dacht ik inderdaad aan een simpel setje dat piept en verder niks. Je woont inderdaad wat ver weg.

Voor Rob en evt ook anderen ik vind het helemaal niet zo erg om een eindje te rijden om die parkeersensoren te monteren.

Is er iemand met zin en tijd de komende week?
Plaats reactie