Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

navigatie vraag

vragen over de T5
Plaats reactie
t5-60
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2007, 20:54

navigatie vraag

Bericht door t5-60 »

Hallo,
As Woensdag word eindelijk mijn t5 geleverd maar ben er nog niet uit welk navigatie systeem ik zal nemen. Orgineel VW of Pioneer.
Wie heeft hier ervaring mee, en wat zijn de voordelen onderling.

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Pioneer Avic D3 dus, niet die achterhaalde :gif :gif van Volkswagen.
Met blauwe tand 1499 ingebouwd en al, zonder blauwe tand 1399.

http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html
Laatst gewijzigd door painter op 04 mei 2007, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik heb behoorlijk wat ervaring met diverse systemen en kan je zeggen dat origineel VW het mooist staat maar wel wat achterhaald is kwa navigeren. Kies je er toch voor koop dan wel de dvd-versie zodat je heel Europa op 1 dvd hebt en niet bij elke grens een cd hoeft te wisselen.

In m'n prive auto heb ik de Pioneer HD1BT zitten en dat is werkelijk super ! Harde schijf voor de muziek en navisoftware, Bluetooth, dvd en radio. Kortom alles in 1 maar wel zeer stevig aan de prijs ! In de T5 komt straks het nieuwste systeem van LG de 9600R. Is een stuk goedkoper als de Pioneer, heeft ook TMC, Bluetooth, navigeren via flashgeheugen, speelt alles af incl. divx, usb frontaansluiting en een afneembaar frontje dus minder diefstalgevoelig als een dubbeldin toestel !

Succes met je keuze !

Afbeelding
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
t5-60
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2007, 20:54

Bericht door t5-60 »

Bedankt, Mijn voorkeur ging uit naar orgineel vanwege het feit dit mooier staat.
Maar gezien de mogelijkheden ben ik bij Pioneer beter af.
Zou je dan kiezen voor een Avic HD 3 BT of een D 3 BT.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Zou dan altijd gaan voor de BT, hoef je geen carkit meer te monteren....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb een Pioneer Avic S1 werkt opzich ook grappig.
TMC kit erbij en rijden maar. Perfecte ontvangst.

Je kan hem ook gebruiken als carkit.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Ik heb zelf een kenwood dubbeldin systeem erin zitten nav/dvd/radio/cd/mp3 tegewoordig ook met blauwetand en bediening via het touch-screen.

http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... s/DDX8029/

Keuze zat, gewoon even naar een uitgebreide autoradiozaak gaan om te kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Ach ik zag een reaktie van mijn grote vriend en dacht laat ik ook eens reageren.
Ik heb een mooie MFD2 staat erg mooi en navigeert ook maar echt bijzonder is het niet. Waarvoor wil je navi gebruiken? Voor in een pittoresk kustplaatsje een klantje te zoeken op 1100 meter afstand of zoek je in Luik adresjes om spullen halen of te brengen? In dat laatste geval gebruik je een toestel die je blind kan bedienen met een handafstandbediening snel routes kan berekenen groot display met TMC. Zonder moelijke menu's, kwetsbare klapschermen , displays die door de vette vingers niet meer afleesbaar zijn. Een VDO MS5200 dus oid.
Gemaakt om te navigeren en met zonder teletubbie onzin.
Hou je van bling dan wordt het een pioneer kenwood alpine oid mijn keuze zal het nooit worden maar ieder zijn meug gelukkig.

(ik heb dus beide in de bus MFD en VDO).

Al dus met een grote groet,

Appie
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Bericht door edjeraketje »

peter T5 schreef:Ik heb zelf een kenwood dubbeldin systeem erin zitten nav/dvd/radio/cd/mp3 tegewoordig ook met blauwetand en bediening via het touch-screen.

http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... s/DDX8029/

Keuze zat, gewoon even naar een uitgebreide autoradiozaak gaan om te kijken.
He Peter, lever mij ook zo'n apparaat want ik kan ze nog niet geleverd krijgen die van mij staat in backorder ( eerste lichting) moet nog zeker 2 weken wachten.
Groeten Edje
Gebruikersavatar
jan uit belgië
Berichten: 228
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:35
Locatie: Lovendegem (belgië)
Contacteer:

Bericht door jan uit belgië »

appie schreef:
(ik heb dus beide in de bus MFD en VDO).

Al dus met een grote groet,

Appie
Hoy Appie,
En dan rijd ie nog verkeerd :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Neem zoals mij een panasonic met alles erop en eraan.http://www.panasonic.be/me/internet/ima ... N_prod.jpg
Met navi van panasonic, dvd, camera en nog veel meer alles te bezichtigen op Volkel. :gekte :gekte :gekte :gekte
Gr..............JanT5-30
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

tom tom ..................

Bericht door vaniac »

Ik houd het liever eenvoudig. Ik vind een nauwkeurige en snelle navigatie belangrijker dan indrukwekkende breedbeeld lcd's. Ik heb een tom tom met ingebouwde harddisk met de kaart van heel Europa. Hierop staan zelfs de meest afgelegen plekken en adressen. Voordeel is dat de tom tom demontabel is.
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Ik ga met Vaniac mee..heb de tom tom 910...werkt echt perfect!!!..En ik kan het weten, want hij heeft me alweer in heel europa de weg gewezen!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

@ edjeraketje
Ik kan het wel even bij diegene navragen of hij wat in voorraad heeft. Indien je dat wilt moet ik alleen weten wat je precies wilt hebben. Ik heb nog het oude systeem met denso navi-dvd, tegenwoordig zijn ze van garmin
Afbeelding
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, zelf als ik het nog een x over mocht doen zou ik orgineel nemen. Ik ken een bedrijf akin-electronics die orginele vw navigatie verkoopt. Hij kan zelfs een multivan in een transporter monteren zonder dart je de randen ziet, het is bij hem ook mogenlijk om hier een externe dvd speler op aan te sluiten zodat je deze op je orginele navigatie module kunt bedienen. Dit alles voor zeer redelijke prijsen en met de juiste kennis.

succes
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Gebruikersavatar
Joostt5
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:33
Locatie: Tilburg

Bericht door Joostt5 »

Ik zou voor een pioneer systeem gaan. Die hebben we zelf ook en is echt perfect. Achterin een film kijken en voorin navigeren.

Dus neem de HD3BT :lach kost wat centen maar dan heb je ook wat. Wij hebben zelf de AVIC X1R en ook niks te klagen hoor.

groetjes
Groeten uit Tilburg
Plaats reactie