Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nu ook mijn T5 online nr.245

vragen over de T5
Plaats reactie
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Nu ook mijn T5 online nr.245

Bericht door Jayden »

Zo nu weten jullie waar ik in rijd. Nu twee weken in bezit! Wel 2e hands gekocht maar wat een uistraling. Ik heb nog nooit zoveel bekijks gehad met een BUS :happy :happy

Heerlijke bak, echt niet normaal. Reed normaal Toyota Corolla en Toyota Hiace bus maar echt dit is werkelijk een verschil!

Zo soepel, veel power (Te Veel!) en blijft gewoon heerlijk die ruimte!

Wat ik wel als slecht heb ervaren:

- Mijn remblokken voor waren vervangen bij aflevering, hangt er een kaartje in dat na 150 KM de wielen met 160Nm moesten worden aangedraaid. Rijd ff meer als 190KM en wat gebeurt me?

Loopt mijn hele linker voorwiel los, echt niet normaal! Stuur klapperen, gewoon eng. Had nooit mogen gebeuren. :politie Maar ze zeggen dat het normaal is bij lichtmetaal en T5ers???????

- Wacht nog op een 2e sleutel :bonk

Als er iemand nog tips heeft of wat dan ook dan hoor ik het graag!

Groetjes
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Had je wel van die lange bouten bij je wielen?

Ik had bij mijn Aez velgen speciale lange bouten. Volgens mij waren ze nog langer dan de originelen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

180 Nm

Bericht door vaniac »

Bij de lichtmetalen velgen van VW worden dezelfde bouten gebruikt als voor de stalen velgen. Het zijn wel speciale bouten met een ring onder de kop.
Deze bouten moeten met 180 Nm!!! worden aangedraaid. Over natrekken na 150 km heb ik nog niets gehoord.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ja die speciale bouten heb ik ook met ring :knipoog
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: 180 Nm

Bericht door Jayden »

vaniac schreef:Bij de lichtmetalen velgen van VW worden dezelfde bouten gebruikt als voor de stalen velgen. Het zijn wel speciale bouten met een ring onder de kop.
Deze bouten moeten met 180 Nm!!! worden aangedraaid. Over natrekken na 150 km heb ik nog niets gehoord.
Er kwam daar een jongen werken die er ook nooit over had gehoord en die stond versteld! Ze zijn nu overigens wel met 180Nm vastgezet ja. maar ze zeggen dat telkens als de voorwielen om wat voor reden eraf zijn gegaan na +/- 150 km moeten worden nagelopen.

En de bouten leken me vrij lang. Mag toch hopen dat het niet meer gebeurd :gif
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

Als je dit forum naleest zal je zien dat Vaniac alleen maar antwoord geeft op zinnige vragen en ook alleen maar zinnige antwoorden geeft. Als Vaniac zegt dat het zo hoort, dan hoort het zo. Wij moeten zuinig zijn op zulke forumleden, want het is geweldig dat zijn kennis met ons gedeeld wordt!
Dankzij hem heb ik destijds ook mijn LM velgen op 180Nm aangedraaid en nergens problemen mee gehad
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

.................................

Bericht door vaniac »

marko t5 114 schreef:Als je dit forum naleest zal je zien dat Vaniac alleen maar antwoord geeft op zinnige vragen en ook alleen maar zinnige antwoorden geeft. Als Vaniac zegt dat het zo hoort, dan hoort het zo. Wij moeten zuinig zijn op zulke forumleden, want het is geweldig dat zijn kennis met ons gedeeld wordt!
Dankzij hem heb ik destijds ook mijn LM velgen op 180Nm aangedraaid en nergens problemen mee gehad
:jumpklap :jumpklap :jumpklap :jumpklap :jump :jump :jump :happy :happy :happy :klappen :klappen :love :love :love :love :love :love :love :love
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: .................................

Bericht door Jayden »

Heb het probleem dat hij niet harder gaat als 100km/uur en hij ijdt als een krant (Hij viel op de snelweg van 120 naar 100 terug, echt gek gevoel!). Kan dit liggen aan de LUCHTMASSAMETER?

Ga morgenochtend gelijk naar d dealer. km stand is 123000km.

Groetjes
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Heb ik ook gehad met mijn T4 velg kapot, gaten werden 2 x zo groot!
Ze moeten echt goed fust veel vaster dan luxe wagen!
Worden meer fouten mee gemaakt!
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: .................................

Bericht door Jayden »

Jayden schreef:Heb het probleem dat hij niet harder gaat als 100km/uur en hij ijdt als een krant (Hij viel op de snelweg van 120 naar 100 terug, echt gek gevoel!). Kan dit liggen aan de LUCHTMASSAMETER?

Ga morgenochtend gelijk naar d dealer. km stand is 123000km.

Groetjes
Auto vandaag gebracht en weer gehaald. Het zou niet de luchtmassa meter zijn geweest maar de TURBO druk. Als die te hoog is dan zet de de elektronica hem op safe en dan ben je "tijdelijk" je vermogen kwijt en snelheid.

Wie kan dit bevestigen???
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

drukregelaar

Bericht door vaniac »

Het schijnt inderdaad voor te komen dat de turbodrukregelaar niet goed functioneert. Dit merk je meteen. In het gunstige geval wordt dan door het motormanagement het vermogen terug geregeld, zodat er niets kapot gaat.
Het is ook al gebeurd dat de turbodruk zo hoog opliep dat de turbolader defect raakte. Dat levert dan een flinke kostenpost op.

Het is verstandig om bij twijfel zonder meer de drukregelaar te vervangen.
Jayden
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:24

Re: drukregelaar

Bericht door Jayden »

vaniac schreef:Het schijnt inderdaad voor te komen dat de turbodrukregelaar niet goed functioneert. Dit merk je meteen. In het gunstige geval wordt dan door het motormanagement het vermogen terug geregeld, zodat er niets kapot gaat.
Het is ook al gebeurd dat de turbodruk zo hoog opliep dat de turbolader defect raakte. Dat levert dan een flinke kostenpost op.

Het is verstandig om bij twijfel zonder meer de drukregelaar te vervangen.
Toppie antwoord weer thanks! Het is een raar gevoel, alsof je T5 zo het graf in rijdt :bonk

Nou als het me weer gebeurd dan gaan ik dat zekers laten doen want ik heb nog 2 mnd garantie :lach
Plaats reactie