Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nu ook mijn T5 online nr.245
Nu ook mijn T5 online nr.245
Zo nu weten jullie waar ik in rijd. Nu twee weken in bezit! Wel 2e hands gekocht maar wat een uistraling. Ik heb nog nooit zoveel bekijks gehad met een BUS
Heerlijke bak, echt niet normaal. Reed normaal Toyota Corolla en Toyota Hiace bus maar echt dit is werkelijk een verschil!
Zo soepel, veel power (Te Veel!) en blijft gewoon heerlijk die ruimte!
Wat ik wel als slecht heb ervaren:
- Mijn remblokken voor waren vervangen bij aflevering, hangt er een kaartje in dat na 150 KM de wielen met 160Nm moesten worden aangedraaid. Rijd ff meer als 190KM en wat gebeurt me?
Loopt mijn hele linker voorwiel los, echt niet normaal! Stuur klapperen, gewoon eng. Had nooit mogen gebeuren. Maar ze zeggen dat het normaal is bij lichtmetaal en T5ers???????
- Wacht nog op een 2e sleutel
Als er iemand nog tips heeft of wat dan ook dan hoor ik het graag!
Groetjes
Heerlijke bak, echt niet normaal. Reed normaal Toyota Corolla en Toyota Hiace bus maar echt dit is werkelijk een verschil!
Zo soepel, veel power (Te Veel!) en blijft gewoon heerlijk die ruimte!
Wat ik wel als slecht heb ervaren:
- Mijn remblokken voor waren vervangen bij aflevering, hangt er een kaartje in dat na 150 KM de wielen met 160Nm moesten worden aangedraaid. Rijd ff meer als 190KM en wat gebeurt me?
Loopt mijn hele linker voorwiel los, echt niet normaal! Stuur klapperen, gewoon eng. Had nooit mogen gebeuren. Maar ze zeggen dat het normaal is bij lichtmetaal en T5ers???????
- Wacht nog op een 2e sleutel
Als er iemand nog tips heeft of wat dan ook dan hoor ik het graag!
Groetjes
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Had je wel van die lange bouten bij je wielen?
Ik had bij mijn Aez velgen speciale lange bouten. Volgens mij waren ze nog langer dan de originelen.
Ik had bij mijn Aez velgen speciale lange bouten. Volgens mij waren ze nog langer dan de originelen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
180 Nm
Bij de lichtmetalen velgen van VW worden dezelfde bouten gebruikt als voor de stalen velgen. Het zijn wel speciale bouten met een ring onder de kop.
Deze bouten moeten met 180 Nm!!! worden aangedraaid. Over natrekken na 150 km heb ik nog niets gehoord.
Deze bouten moeten met 180 Nm!!! worden aangedraaid. Over natrekken na 150 km heb ik nog niets gehoord.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: 180 Nm
Er kwam daar een jongen werken die er ook nooit over had gehoord en die stond versteld! Ze zijn nu overigens wel met 180Nm vastgezet ja. maar ze zeggen dat telkens als de voorwielen om wat voor reden eraf zijn gegaan na +/- 150 km moeten worden nagelopen.vaniac schreef:Bij de lichtmetalen velgen van VW worden dezelfde bouten gebruikt als voor de stalen velgen. Het zijn wel speciale bouten met een ring onder de kop.
Deze bouten moeten met 180 Nm!!! worden aangedraaid. Over natrekken na 150 km heb ik nog niets gehoord.
En de bouten leken me vrij lang. Mag toch hopen dat het niet meer gebeurd
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
- Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
- Contacteer:
Als je dit forum naleest zal je zien dat Vaniac alleen maar antwoord geeft op zinnige vragen en ook alleen maar zinnige antwoorden geeft. Als Vaniac zegt dat het zo hoort, dan hoort het zo. Wij moeten zuinig zijn op zulke forumleden, want het is geweldig dat zijn kennis met ons gedeeld wordt!
Dankzij hem heb ik destijds ook mijn LM velgen op 180Nm aangedraaid en nergens problemen mee gehad
Dankzij hem heb ik destijds ook mijn LM velgen op 180Nm aangedraaid en nergens problemen mee gehad
.................................
:klappen :klappen :love :love :love :love :love :love :love :lovemarko t5 114 schreef:Als je dit forum naleest zal je zien dat Vaniac alleen maar antwoord geeft op zinnige vragen en ook alleen maar zinnige antwoorden geeft. Als Vaniac zegt dat het zo hoort, dan hoort het zo. Wij moeten zuinig zijn op zulke forumleden, want het is geweldig dat zijn kennis met ons gedeeld wordt!
Dankzij hem heb ik destijds ook mijn LM velgen op 180Nm aangedraaid en nergens problemen mee gehad
Re: .................................
Heb het probleem dat hij niet harder gaat als 100km/uur en hij ijdt als een krant (Hij viel op de snelweg van 120 naar 100 terug, echt gek gevoel!). Kan dit liggen aan de LUCHTMASSAMETER?
Ga morgenochtend gelijk naar d dealer. km stand is 123000km.
Groetjes
Ga morgenochtend gelijk naar d dealer. km stand is 123000km.
Groetjes
Re: .................................
Auto vandaag gebracht en weer gehaald. Het zou niet de luchtmassa meter zijn geweest maar de TURBO druk. Als die te hoog is dan zet de de elektronica hem op safe en dan ben je "tijdelijk" je vermogen kwijt en snelheid.Jayden schreef:Heb het probleem dat hij niet harder gaat als 100km/uur en hij ijdt als een krant (Hij viel op de snelweg van 120 naar 100 terug, echt gek gevoel!). Kan dit liggen aan de LUCHTMASSAMETER?
Ga morgenochtend gelijk naar d dealer. km stand is 123000km.
Groetjes
Wie kan dit bevestigen???
drukregelaar
Het schijnt inderdaad voor te komen dat de turbodrukregelaar niet goed functioneert. Dit merk je meteen. In het gunstige geval wordt dan door het motormanagement het vermogen terug geregeld, zodat er niets kapot gaat.
Het is ook al gebeurd dat de turbodruk zo hoog opliep dat de turbolader defect raakte. Dat levert dan een flinke kostenpost op.
Het is verstandig om bij twijfel zonder meer de drukregelaar te vervangen.
Het is ook al gebeurd dat de turbodruk zo hoog opliep dat de turbolader defect raakte. Dat levert dan een flinke kostenpost op.
Het is verstandig om bij twijfel zonder meer de drukregelaar te vervangen.
Re: drukregelaar
Toppie antwoord weer thanks! Het is een raar gevoel, alsof je T5 zo het graf in rijdtvaniac schreef:Het schijnt inderdaad voor te komen dat de turbodrukregelaar niet goed functioneert. Dit merk je meteen. In het gunstige geval wordt dan door het motormanagement het vermogen terug geregeld, zodat er niets kapot gaat.
Het is ook al gebeurd dat de turbodruk zo hoog opliep dat de turbolader defect raakte. Dat levert dan een flinke kostenpost op.
Het is verstandig om bij twijfel zonder meer de drukregelaar te vervangen.
Nou als het me weer gebeurd dan gaan ik dat zekers laten doen want ik heb nog 2 mnd garantie