Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aansluiten simpel

vragen over de T4
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

Ik heb een AGM accu achterin..dus geen polen (ja kom maar) maar draadeinden...daar kun je dus met oogjes en snoertjes gaan klooien.,
Zat van de week even op de sloop onder een dashboard en dacht...eureka..2 van die massakronen gescoort en klaar..simpel maar wel makkelijk.
Bijlagen
IMG_0768.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Aansluiten simpel

Bericht door limburger »

hoi Harry,

dit is echt een goede oplossing!! zaten ze alle 2 in 1 auto of heb je 2 auto's moeten slopen :lach
ik neem meestal al mijn kabels bij elkaar tel de doorsnede bij elkaar op neem een echte grote kabelschoen en pers die in 1 keer. bijv. 3x6mm2 + 3x2,5mm2 in een 25mm2 schoentje. maar je moet dan wel aan zo een perstang komen...

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Aansluiten simpel

Bericht door sgsdebruijn »

Leg je de krik ook in dat kastje :ie :lach
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

limburger schreef:hoi Harry,

dit is echt een goede oplossing!! zaten ze alle 2 in 1 auto of heb je 2 auto's moeten slopen :lach
ik neem meestal al mijn kabels bij elkaar tel de doorsnede bij elkaar op neem een echte grote kabelschoen en pers die in 1 keer. bijv. 3x6mm2 + 3x2,5mm2 in een 25mm2 schoentje. maar je moet dan wel aan zo een perstang komen...

:driveT4 :T44EVER
Heb ik ook aan gedacht..maar de profs waar ik mijn spullen koop dachten daar toch heel anders over...als er wat verkeerd gaat kun je niks apart los gooien...
Heb je wel alles apart gezekerd?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Aansluiten simpel

Bericht door limburger »

Heb je wel alles apart gezekerd?
ja achter elke kabel hangt een zekering. zal er eens een foto van maken als ik de kap open heb.
en apart losgooien, dan trek je gewoon betreffende zekering eruit.

neem aan dat jij nu ook alles apart gaat afzekeren d.m.v. zweefzekeringen ofzo.


:driveT4 :T44EVER
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

Ja,alles apart...en kwaliteits contacten en stekkers.
Spullen die o.a. in de jachtbouw gebruikt worden.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Aansluiten simpel

Bericht door limburger »

denk dat de kwaliteit van je perstang net zo belangrijk is... en zeker niet met een waterpomptangetje persen...!!!

:driveT4 :T44EVER
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

ehhh...zekeringdoos zit er ook in...geen foto van spaghetti of zweefzekeringen,dus hoe kom je daarbij?...bedrading zit met goed aangeknepen klemmen/stekkers op de krans, elke draad gezekerd via zekeringblok...nou..wat doe ik nog meer fout heren???
Ik wilde nog een foto plaatsen..maar daar zullen ook wel weer foute dingen opstaan...dus laat maar. :muur
Dacht een tip te geven...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Aansluiten simpel

Bericht door pluuke »

Ja Harry...
"story of my life"....afgestraft worden voor goede bedoelingen :bifun
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Aansluiten simpel

Bericht door koos 890 »

Harry 341 schreef:Ja,alles apart...en kwaliteits contacten en stekkers.
Spullen die o.a. in de jachtbouw gebruikt worden.
grtz.Harry
Goed gedaan "Joggie " Heb je toch nog wat geleerd bij je vorige werknemer. :zwaai
Dit is een knappe oplossing :yes :yes :yes :yes :yes
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Oskar 725 »

Harry 341 schreef:ehhh...zekeringdoos zit er ook in...geen foto van spaghetti of zweefzekeringen,dus hoe kom je daarbij?...bedrading zit met goed aangeknepen klemmen/stekkers op de krans, elke draad gezekerd via zekeringblok...nou..wat doe ik nog meer fout heren???
Ik wilde nog een foto plaatsen..maar daar zullen ook wel weer foute dingen opstaan...dus laat maar. :muur
Dacht een tip te geven...
Harry,
mooie oplossing en met goede ANP stekkers een solide verbinding voor iedere aansluiting.
Ook makkelijk als je één of meerdere aansluitingen wil aan,- of afkoppelen. Ook accu wissel is zo snel en simpel! :jumpklap
Ik wil wel graag je volgende foto zien. :toppie (mag in pb :bifun )
Groet, Oskar.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

Jan,misverstandje...ben volkomen A technisch op elektrisch gebied...dus vandaar de vraag over 230 volt stekkers...een draadje is toch een draadje? :ie
En een zekering ergens in een stroomdraad is bij mij een "zweefzekering" Ik ben sinds mijn bezoek aan een goede zaak ( Hermans IJmuiden) met mensen die er echt verstand van hebben een stuk "wijzer"geworden..had dit adres van Dennis..iemand die "alles"van schepen en electronica weet...heb nu stekkers contactdozen en zekeringen die echt top zijn..alles past strak,en geen beweging onder het rijden door trillen of zo,waardoor je warmteontwikkeling bij de stekkers krijgt...uiteraard is het Nagaresrelais bij de hoofdaccu ook goed beveiligd.
Ik heb nu alles volgens de aanwijzingen van profs aangesloten..omdat ik het veilig en goed wil hebben...bussie moet als het even kan langer dan de rooie mee..(14 jaar)
Als alles klaar is maak ik even foto's..kunnen we wellicht andere T4/5 rijders toch weer helpen?
Groeten,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Harry 341 »

Klaar....
Bijlagen
IMG_0782.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Multivan Generation »

Netjes toch.. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Aansluiten simpel

Bericht door Oskar 725 »

Mooi werk Harry, en makkelijk om aan te werken! :jumpklap :werkaanT4
Groet, Oskar.
Plaats reactie