Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zeeziek

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroen pluto

zeeziek

Bericht door jeroen pluto » di mei 08, 2012 20:14

Vandaag proefrit gemaakt met Nw T5 140 pk met DSG bak, fantastische auto. Heerlijk stil en rustig. Alleen hij gaat bij 80 al naar 7, dan maakt ie een zwaar brommend geluid, alsof je m over zn nek draait.
En met een gesloten tandem as kar erachter gaat ie stoten, daar heb ik met mijn eigen T 5 geen last van. Komt dit door die bak of wellicht omdat het een lange wielbasis is. Ik heb zelf een korte. die het met 130 pk ook al fantastisch doet voor de kar,...

Wie ervaring met ??

vaniac

Re: zeeziek

Bericht door vaniac » di mei 08, 2012 20:26

Wanneer je niet wilt dat de dsg bij 80 al in de 7 gaat, kun je kiezen voor de S-stand, dan schakelt de bak pas bij hogere snelheden op. Verder kun je de bak handmatig schakelen en kies je de versnelling die je zelf wilt. Dat is vooral aan te raden bij het rijden op hellingn.
Een andere mogelijkheid is dat je de schakelprogramma's laat aanpassen, bijv. bij http://www.dsg-dokter.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een automaat biedt niet onder alle omstandigheden de meest optimale versnelling. Maar je leert ermee omgaan en dan heb je toch een flink stuk schakelcomfort.

Plaats reactie