Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gloeilampje flikkert t4 25 tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
guske
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:32

gloeilampje flikkert t4 25 tdi

Bericht door guske »

goedemorgen iedereen een vraagje : mijn voorgloeilampje flikkert bij draaiende motor waar kan dit op wijzen
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Bericht door Leo45 »

Remlichten defect of remlichtschakelaar defect.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ guske, welke tdi motor heb je? 88 -102 - 150 pk?
bij een 88 pk kan het ook wat anders zijn als het bovenstaande wat Leo vermeldde.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
shantos
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 mar 2007, 14:00
Locatie: Rijnmond

Bericht door shantos »

bij een 88 pk betekent dit dat je een probleem heb zitten in je motormanagement.
even uit laten lezen en ze kunnen je zo zeggen wat er loos is of eventueel resetten.

sucses Shantos
guske
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:32

Bericht door guske »

Leo45 schreef:Remlichten defect of remlichtschakelaar defect.

Leo
de remlichten werken inderdaad niet meer maar de lichten zelf zijn niet defect bedoel je de schakelaar aan de rempedaal of nog iets anders alvast bedankt voor de tip
guske
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007, 09:32

Bericht door guske »

Multivan Generation schreef:@ guske, welke tdi motor heb je? 88 -102 - 150 pk?
bij een 88 pk kan het ook wat anders zijn als het bovenstaande wat Leo vermeldde.
tis een 88 pk maar inderdaad de remlichten werken niet kan het dan nog aan de motor liggen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik denk dat je remlichtschakelaar inderdaad de geest gegeven heeft, kost iets van 8 euro geloof ik, maar er zal gerust iemand zijn die net een nieuwe heeft gekocht.

René
Daan_T4
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2007, 15:19

Bericht door Daan_T4 »

Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit forum met veel plezier. Nu heb ik precies hetzelfde probleem. Ik heb een 75kw 2.5 liter TDI uit 2003. Voorgloei lampje knippert ook en remlichten doen niks.

Mijn vraag is of dit probleem makkelijk zelf op te lossen is en waar de remlichtschakelaar zich dan bevind. (eventueel foto?)

Bedankt!

:gekte
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hallo Daan, de remlicht schakelaar zit net boven het rempedaal, en met een kwartslag draaien is hij los.......en de stekker moet je er natuurlijk ook even eruit halen. mvg Ton.
hcmvansteijn
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007, 16:41

Bericht door hcmvansteijn »

Ik had hetzelfde probleem. Ik verdacht eerst de motorsturingsunit (relais 137) maar die blijkt het nu gelukkig niet te zijn(216 euro). Na deze kolom te hebben gelezen toch maar even naar de remlichtschakelaar gekeken (remlichten werkten normaal) en inderdaad een ingebrand contactje gevonden. Beetje opgeschuurd, spul weer gemonteerd en ,wonder boven wonder, het voorgloeilampje knippert niet meer! Vraag me af wat voor logica hier achter zit?
Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de tip, ik had er zelf nooit opgekomen. Mijn bus is overigens een 1900 TD uit ' 96, dus het werkt op meerdere types.
Mvg. Hans
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

lampje

Bericht door j.d.hukema »

ik heb het al eerder gemeld. er zit helemaal boven je zekeringen in de zekeringenkast nog een 15 amp zekering. Je moet even goed kijken helemaal boven in. die was bij mij ook kapot.Als deze kapot is doen je remlichten en een aantal andere uncties het ook niet meer.Controleer eerst even .Ik dacht dat hij er later ingezet was maar de dealer wist mij te vertellen dat hij orgineel is.

Dick
Gebruikersavatar
Rene 778
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:54
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Rene 778 »

Het kan ook gewoon een zekering zijn (nummer 20) bij een 88 PK tdi
Afbeelding
gr. Rene
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

zekering

Bericht door j.d.hukema »

Klopt Rene Maar achter deze 15 amp zekering zitten nog twee zekeringen die er mee te maken hebben .En deze regelen weer . gloeispiraal /remlichten verlichting achter en nog een paar instrumenten.Ik heb ze toen allemaal vervangen en alles werkte weer normaal. Controleren kan natuurlijk geen kwaad.

Dick
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: gloeilampje flikkert t4 25 tdi

Bericht door motorjan »

zekering 20 vervangen,probleem opgelost. :yes
er zat een 10A in dat heb ik er ook weer in gedaan.
een zekering kan spontaan kapot gaan,of is er dan meer aan de hand?
Plaats reactie