Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

vragen over de T4
Plaats reactie
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

Bericht door MrMillion »

De bus is inmiddels weer een weekje terug nadat de distributieriemen en het druklager vervangen zijn :).

Nadat ik de bus terug kreeg heb ik de olie+filter gewisseld, zo er gaat een stuk meer in zo'n bus dan in een golfje 1/2.
Tevens de stabi-stang stokjes vervangen, helaas was dat niet het probleem van al dat gerammel. De rubbers die de stang op het subframe houden zijn ook gaar. Al besteld bij vw voor 3.50 per stuk.
Multiriem vervangen. Ik zag er heeeeeeeeeel erg tegenop gezien de ontzettende ruimte die je hebt, maar was met 2 man in nog geen 5 min klaar.
Hoe ik het gedaan heb:

Auto opkrikken, griptank op de beugel zetten van de spanrol, een ringsleutel om de stelring van de griptang zodat je een mooie hefboom hebt, spanrol ontspannen en de riem loshalen, griptank weer los, riem omhoog steken, 2e persoon legt de riem er boven weer omheen, en dan de griptang en ringsleutel er weer op, rol op spanning, en de riem er helemaal omheen leggen, klaar!

Verder hebben we de laadruimte nog afgetimmerd met 5mm meranti multiplex.
Afbeelding

Onder bij de zekeringkast kwam ik nog wel 3 vreemde loshangende draden tegen, iemand een idee?

Afbeelding

Verder ben ik nog op zoek naar de kleurcode, heb geen boekjes bij de auto en er zit ook geen stikker op het klepje van de zekeringkast. Misschien is er iemand die de kleur direct herkend.

Afbeelding

Vriendelijke Groet,

Coen
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

Bericht door heartbeat »

kijk eens onder bij je zekeringskast daar zit een witte stikker met alle gegevens van de auto daar staat ook je kleur code
anders even langs een dealer met je chassis nummer en hij ziet dan een een paar seconden wat de kleurcode is

de draadjes is normaal die zijn voor extra's die niet op je bus zitten maar wel in de draadboom zijn mee genomen gewoon terug duwen
Rob & Lize
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

Bericht door MrMillion »

Heb de omgeving van de zekeringkast al flink afgespeurd maar kan niks vinden. Binnenkort maar eens bij de dealer vragen dan.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

Bericht door Oskar 725 »

Coen, van die losse draden moet je je niks aantrekken, deze zijn voor extra aansluitingen/accessoires e.d.
Onder je zekeringkast hoort een zwart kunststof bakje te zitten en daar zit (bij de meeste) de wagen stikker op, of in het service boekje als je dit nog hebt. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Kleurcode? Rare draden? Afgetimmerd!

Bericht door odorf »

Soms zit de sticker links van het zekeringenbakje tegen de zijkant.
Zelfs half achter de vloerbedekking.

Misschien bij jou ook?

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie