Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bus terug, nu als camper.. en een piep?

vragen over de T5
Plaats reactie
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

bus terug, nu als camper.. en een piep?

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,
Vandaag onze bus opgehaald, gekeurd en alles, helemaal blij. Ik zal er deze week foto's van plaatsen

Na de rit stond de bus 1,5 uur stil, hoor ik ineens een herhaaldelijke piep (niet de loeisirene van het alarm). De knipperlichten knipperden en ik hoorde "piep", "piep", "piep".. Eenmaal ontgrendeld en weer op slot was het over. De bus was afgesloten, wel stonden beide ramen op een heel klein kiertje

Wat kan dat geweest zijn? Aangezien het anders klonk dan de sirene van het alarm, ik had dit piepsignaal nog nooit gehoord, helemaal niet uit een stilstaande en afgesloten auto. Het gaat om een Multivan 2004 highline, met zover ik kan nagaan alarm vanuit de fabriek

vr grt
Lars
arie2005
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jun 2008, 20:22

Re: bus terug, nu als camper.. en een piep?

Bericht door arie2005 »

Dag lars,

denk toch echt wel dat het alarm was wat je hoorde, anders zou hij niet opgehouden zijn nadat je met de ab de deuren open hebt gedaan.
Nog even voor mijn interesse, hoeveel personenzitplaatsen zijn er op kenteken toegekend?

groeten arie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bus terug, nu als camper.. en een piep?

Bericht door Multivan Generation »

sleutel in je broekzak en per ongeluk een knop geactiveerd ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: bus terug, nu als camper.. en een piep?

Bericht door Lars Johansson »

Hallo,

Het moet inderdaad wel alarm geweest zijn, maar ik herkende die piep helemaal niet. Eerder op de dag activeerde ik die nog toevallig, dat is een redelijk loeiende sirene :nuts
De sleutel lag voor mijn neus op mijn buro, was ook het eerste waar ik aan dacht

Er staan 5 zitplaatsen op het kenteken, aangezien we met z'n drieen zijn leek me dat meer dan voldoende. Maximaal is 6 meen ik voor een camper

groet
Lars
Lars Johansson
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 okt 2011, 21:18

Re: bus terug, nu als camper.. en een piep?

Bericht door Lars Johansson »

Hier was ik inmiddels ook achter. Tenminste, volgens mij als het raam een beetje openstaat en er is iets van wind dan lijkt het DEPA alarm op te pakken. Ik weet niet of dit de bedoeling is, maar het gebeurt dus alleen (niet altijd overigens) als het alarm actief is bij een open raam.
Plaats reactie