Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rubbers lijmen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Rubbers lijmen

Bericht door Endebendebus »

Beste liefhebbers,
Ik vroeg me af of de rubbers in de deuren, en ook om de rand van het hefdak gelijmd zijn of zit het er los op.
Zo ja, wat wordt daarvoor gebruikt. Ik zag wel sporen witte kit-achtig spul. :zwaai
Greetzz Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Rubbers lijmen

Bericht door matje86 »

zijn normaal niet gekit
werkt via afklemme
er zit blik in zodat het om de opstaande rand klemd
in sommige gevallen zal een beetje kit echter wat hou vast geven :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: Rubbers lijmen

Bericht door jorritK »

Mijn hefdakrubber zit zonder lijm over de kunstof rand heen. Er zit dacht ik een metalen strip in net als bij carroserieband. Volgens mij kun je die wat samenknijpen voor een betere klemming. Goed schoonmaken die rubbers en de rand van het hefdak. Ook bij de deuren geen lijm volgens mij. Kan me hoogstens voorstellen dat de hoeken eventueel een beetje lijm nodig hebben.
Nokowow
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 dec 2011, 18:34

Re: Rubbers lijmen

Bericht door Nokowow »

Hallo hefdag rubber fans

Heb vorige week het met spul van inotec gedaan, maar ook sica kit schijnt goed te gaan...
Moet eigenlijk ook een nieuw rubber hebben want de mijne heeft het helemaal gehad met de klemkracht.(t4 westfalia)

wie heeft nog ideeën ???
Kon maar 1 adres vinden .
140 euro meende ik.

Groeten uit het Hoge noorden
Sjoerd.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Rubbers lijmen

Bericht door Endebendebus »

Ja inderdaad is we een beetje samenknijpbaar, maar of er nou blik in zit??? :lach Als het maar klemt.
@Matje: Jan, heb je nog in je archief gekeken voor een lange gordelhouder?? :wjw
Groeten Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Rubbers lijmen

Bericht door odorf »

@Thomas,

Er zit idd. een U van blik, of iets dergelijks in meegegoten, Als hij een stukje loshangt kun je hem daar met een tangetje wat strakker naar elkaar toe knijpen.
Mbt de kit; bij mijn bus is het achterkleprubber en schuifdeurrubber licht gekit, met een zachtblijvende witte kit.
Ik denk dat dit is gedaan om montage te vereenvoudigen, naar mijn idee heeft deze kit geen extra functie.

Groetjes,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Rubbers lijmen

Bericht door matje86 »

Endebendebus schreef:Ja inderdaad is we een beetje samenknijpbaar, maar of er nou blik in zit??? :lach Als het maar klemt.
@Matje: Jan, heb je nog in je archief gekeken voor een lange gordelhouder?? :wjw
Groeten Thomas
volgens mij heb er 1 in de bus gegooid, maar ben zaterdag en zondag ff aan het toeren naar belgie geweest he en niet meer aan gedacht
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Plaats reactie