Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelingsprobleem T5 ?????

vragen over de T5
Plaats reactie
Silverline
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 feb 2009, 16:01

Koelingsprobleem T5 ?????

Bericht door Silverline »

Beste,

Sta momenteel in Italie en heb denk ik een probleem.

De auto rijdt perfect, geen storingen of zo, temperatuur op het dashboard ook op 90 graden.

Bij rijden op de snelweg geen probleem , echter bij stadsverkeer is het voor de auto bij de gril een enorme hitte, zowel solo als met caravan.

Bijkomstig probleem is dat de auto stond te roken ( dit bleek van het hitteschild te zijn bij de turbo ) waarvan het materiaal direct onder de alu/metaal laag is verbrand.

Heb toen de afdekplaat onder de auto verwijderd en de koeling/circulatie is nu stukken beter.

Echter blijft nog wel erg warm.

Voor mijn gevoel draait de fan niet optimaal en sporadisch, is deze wellicht defect? En is dit een vaker voorkomend probleem?

Wie heeft dit eerder mee gemaakt en weet raad, of weet wat er aan de hand kan zijn.

Bedankt alvast.
akai
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012, 13:06

Re: Koelingsprobleem T5 ?????

Bericht door akai »

Beste
Ik les hier dat u had koeling probleem met j t5 en
Heb j d probleem opgelost ?
want bij mij ook in Spanje zelfde probleem op de snel weg auto 100% temperatuur altijd op 90 graden op dashboard geen melding auto gewoon goed maar
In binnen de stad of bij spits en heling anders heel erg het en heel zwaar zo als trekt een zware aanhanger of karavaan moet voel gas geven en helft van koppeling los
MET VW T5 2,5 AXD 2003

Mvg akai
Plaats reactie