Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electrische ramen storing

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

electrische ramen storing

Bericht door marcje »

hallo allemaal.

De bediening van mijn electrische ramen van mijn T4 uit 2001 doet het dan wel en dan weer niet...
De spiegelbediening werkt wel oke.
Iemand enig idee wat de storing zou kunnen zijn ? Zit het in het bedieningskastje in het portier of moet ik aan iets anders denken ?

gr
marc
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: electrische ramen storing

Bericht door Leo45 »

Ik begin met kabelbreuk in de deur...

http://www.t4-wiki.de/wiki/Kabelbaum_(Bruch)

Dat is meestal de oorzaak....

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: electrische ramen storing

Bericht door arie oudshoorn »

Hallo marc,

Bekend uivel.
Je zal de oorzaak vinden in de kabelboom op het punt waar je bedrading door de deurstijl naar je deur, raam gaat, haal je deur maar heenenweer terwijl je raam bediening indrukt, hij zal het wel en niet doen.
Succes.
MVg Arie Oudshoorn
Flevobaits
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: electrische ramen storing

Bericht door marcje »

pfff...dat word dan een mooi soldeerklusje. Ik denk dat ik de massakabel van de accu losmaak en daarna draad voor draad ga vervangen door er stukjes tussen te gaan solderen. Volgende week vakantie, mooie uitdaging. Ik houd jullie op de hoogte en mannen, bedankt voor de tip en de link.

gr
marc
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: electrische ramen storing

Bericht door Leo45 »

Uit ervaring weet ik dat het ongeveer 2 uurtjes werk is.......... :ie :muur

L
T4 2.5TDI automaat RIP
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: electrische ramen storing

Bericht door repelsteeltje »

ach, als je de prijs bij de dealer hoort van een originele kabelboom dan grijp je heel snel naar de soldeerbout. Zelf heb ik er een stuk kabel tussen zitten wat uit de industrie komt. (bedieningkast van bovenloopkraan) Spul is oersterk.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: electrische ramen storing

Bericht door frank884 »

repelsteeltje schreef:ach, als je de prijs bij de dealer hoort van een originele kabelboom dan grijp je heel snel naar de soldeerbout. Zelf heb ik er een stuk kabel tussen zitten wat uit de industrie komt. (bedieningkast van bovenloopkraan) Spul is oersterk.
daar sluit ik me helemaal bij aan, 2 uurtjes prutsen en wat krimpkousen em een stukje kabel heb je een goed uurloon!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
robstof
Berichten: 271
Lid geworden op: 31 jul 2010, 21:44
Locatie: Dinteloord Noord-brabant

Re: electrische ramen storing

Bericht door robstof »

Misschien kan je hier iets mee http://www.vagclassicparts.be/index.php?cPath=3_24_249

maar als ik jou was zou ik het zelf doen, en dan gelijk goed, wand ik vint dat het matriaal van de orginele kabelboom op dat punt te zwak is.

alles wat je zelf kan is mee genomen.


Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: electrische ramen storing

Bericht door marcje »

zo,

klus is geklaard maar wel meer dan 2 uurtjes...dacht even de rubberen machet opzij te duwen en wat te solderen maar al snel de gehele kabelboom uitgebouwd. Nadat ik deze eruit gehaald had met een multimeter alle verbindingen getest.
Bleek een breuk in de bruine massadraad te zitten welke ik geheel vervangen heb. Tevens enkele stukken draad vervangen die al ingescheurd waren. Omdat de boel toch open was, het raammechanisme gelijk maar in de siliconenspray gezet.
Tegen de tijd dat het donker werd had ik net alles af met goed werkende ramen als resultaat.

grt
marc
Plaats reactie