Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aankoop T4
aankoop T4
Laat ik mij even voorstellen en uitleggen waarom ik een T4 of T5 wil gaan kopen en hard jullie hulp nodig heb. Ik ben Antoinette, totaal geen autodeskundige, maar wel degene die de bus gaat uitzoeken. Dus ik moet expert gaan worden ;-) Het lijstje waar je allemaal op moet letten is fantastisch, dus daarvoor al dank!
Onze huidige auto is een Suzuki Baleno stationwagen en die wordt te klein voor wat ik allemaal wil vervoeren. Ik wil een T4 gaan kopen voor mijn brouwerijtje en als gezinswagen. Dus het wordt een dubbele cabine uitvoering en de laadruimte moet voldoen aan de eisen om op "grijs kenteken" te gaan rijden. Het budget is 8000 euro maximaal en bouwjaar zal 2000+ worden met rond de 200k op de teller.
De bus zal gewoon in Nederland rijden en maximaal 600 kilo vervoeren.
Nu heb ik hier al gelezen dat een TDI motor aan te raden is en die zitten ook al in mijn "gevonden" lijstje van mogelijke occasions.
VRAGEN:
1. Welk motorvermogen is gezien de toepassing aan te raden?
2. Hoeveel kans hebben we dat we zowel airco als cruise control bij de bus aantreffen?. Dat laatste is vrij lastig in te bouwen lees ik hier op het forum.
3. Als er geen airco op zit, heb je dan last van de regen en vochtaanslag binnen? Dat is bij onze huidige Suzuki Baleno wel namelijk als de airco uitstaat.
4. Zijn er ook T4 DC modellen die niet voldoen aan de laadruimte eis voor de wegenbelasting laag tarief?
Onze huidige auto is een Suzuki Baleno stationwagen en die wordt te klein voor wat ik allemaal wil vervoeren. Ik wil een T4 gaan kopen voor mijn brouwerijtje en als gezinswagen. Dus het wordt een dubbele cabine uitvoering en de laadruimte moet voldoen aan de eisen om op "grijs kenteken" te gaan rijden. Het budget is 8000 euro maximaal en bouwjaar zal 2000+ worden met rond de 200k op de teller.
De bus zal gewoon in Nederland rijden en maximaal 600 kilo vervoeren.
Nu heb ik hier al gelezen dat een TDI motor aan te raden is en die zitten ook al in mijn "gevonden" lijstje van mogelijke occasions.
VRAGEN:
1. Welk motorvermogen is gezien de toepassing aan te raden?
2. Hoeveel kans hebben we dat we zowel airco als cruise control bij de bus aantreffen?. Dat laatste is vrij lastig in te bouwen lees ik hier op het forum.
3. Als er geen airco op zit, heb je dan last van de regen en vochtaanslag binnen? Dat is bij onze huidige Suzuki Baleno wel namelijk als de airco uitstaat.
4. Zijn er ook T4 DC modellen die niet voldoen aan de laadruimte eis voor de wegenbelasting laag tarief?
Laatst gewijzigd door B_Liefde op 11 sep 2012, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: aankoop T4
Welkom...heb zelf een 102 PK ie uitstekend bevalt en ook nog eens niet al te veel gebruikt.
Bij een normale rijstijl haal ik +/-1200 km uit een tank.
Cruisecontrol is zeer makkelijk in te bouwen,alleen het activeren moet met een laptop gebeuren...,maar er zijn wel wjwlers die dat voor je kunnen doen.
Airco inbouwen is eigenlijk niet achteraf te doen....
En de D.C. is vrijwel altijd oke als er een merk D.C. inzit en geen zelfgetimmerd schotje...
En dan is er ook nog de keus tussen een lange en een korte uitvoering...
succes met je keuze!!
grtz.Harry
Bij een normale rijstijl haal ik +/-1200 km uit een tank.
Cruisecontrol is zeer makkelijk in te bouwen,alleen het activeren moet met een laptop gebeuren...,maar er zijn wel wjwlers die dat voor je kunnen doen.
Airco inbouwen is eigenlijk niet achteraf te doen....
En de D.C. is vrijwel altijd oke als er een merk D.C. inzit en geen zelfgetimmerd schotje...
En dan is er ook nog de keus tussen een lange en een korte uitvoering...
succes met je keuze!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: aankoop T4
Dus op zoek naar een TDI DC busje met airco, dat is duidelijk!Harry 341 schreef:Welkom...heb zelf een 102 PK ie uitstekend bevalt en ook nog eens niet al te veel gebruikt.
Bij een normale rijstijl haal ik +/-1200 km uit een tank.
Cruisecontrol is zeer makkelijk in te bouwen,alleen het activeren moet met een laptop gebeuren...,maar er zijn wel wjwlers die dat voor je kunnen doen.
Airco inbouwen is eigenlijk niet achteraf te doen....
En de D.C. is vrijwel altijd oke als er een merk D.C. inzit en geen zelfgetimmerd schotje...
En dan is er ook nog de keus tussen een lange en een korte uitvoering...
succes met je keuze!!
grtz.Harry
Re: aankoop T4
ga je hem prive rijden of als bedrijf?
want dat scheelt nog al wat wegenbelasting
prive rond de 120 per maand- bedrijf 40 euro
bij aanschaf bus ff letten of distributieriem gedaan is, dat scheelt vlug 800 euro
er is van alles te koop he
http://link.marktplaats.nl/593821591" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/592935720" onclick="window.open(this.href);return false;
want dat scheelt nog al wat wegenbelasting
prive rond de 120 per maand- bedrijf 40 euro
bij aanschaf bus ff letten of distributieriem gedaan is, dat scheelt vlug 800 euro
er is van alles te koop he
http://link.marktplaats.nl/593821591" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/592935720" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 11 sep 2012, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
Prive aankoop voor Inkomstenbelasting en BTW, maar voor de wegenbelasting wordt ie bedrijf. (heeft me veel weg gekost en de nodige spreadsheets om dat te bepalen...zucht al die regels...)matje86 schreef:ga je hem prive rijden of als bedrijf?
want dat scheelt nog al wat wegenbelasting
prive rond de 120 per maand- bedrijf 40 euro
bij aanschaf bus ff letten of distributieriem gedaan is, dat scheelt vlug 800 euro
er is van alles te koop he
http://link.marktplaats.nl/593821591" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip.
Re: aankoop T4
ff voor de duidelijkheid
als je hem prive koopt rij je grijs (partikulier) maar dat houdt in dus ong 120 euro per maand
koop je hem als bedrijf dan heb je het oude grijze en dat is ong 30 per maand
als je hem prive koopt rij je grijs (partikulier) maar dat houdt in dus ong 120 euro per maand
koop je hem als bedrijf dan heb je het oude grijze en dat is ong 30 per maand
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
tis niet voor niks dat we ombouwen naar kampeerwagen ![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
![fun :werkaanT4](./images/smilies/t4workinprogress.gif)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
\matje86 schreef:ff voor de duidelijkheid
als je hem prive koopt rij je grijs (partikulier) maar dat houdt in dus ong 120 euro per maand
koop je hem als bedrijf dan heb je het oude grijze en dat is ong 30 per maand
Ik heb uitgebreid met fiscaal juristen en andere deskundigen overlegd en de regeling is als volgt:
Zie de hele discussie op: http://www.higherlevel.nl/forum/index.p ... adid=42496" onclick="window.open(this.href);return false;nee, je hoeft alleen maar BTW ondernemer te zijn en de auto minstens 10% zakelijk te gebruiken voor het lage MRB tarief. Welk etiket je eraan hangt voor de IB en BTW is voor de MRB niet relevant.
Re: aankoop T4
Wat je grijskentekentarief heb je gelijk je mag hem prive kopen en voor je bedrijf grijs gaan rijden dit doet een kennis van mij al jaren met het oog op bijtelling.
Voor dat geld wat je ter beschikking hebt moet het wel lukken een mooie te vinden en ook wel met het aantal opties erop .Een paar aandachtpuntjes zijn je distrbutie riem is die vervangen .Roest op de wielkastrandjes en rond de raamrubbers en als je een 88pk tdi neemt let even opje gehele koppeling zowel platen als 2de massa vliegwiel deze wil nog wel eens voor problemen zorgen. Verder kun je voor je geld wel iets vinden in de buurt van het bouwjaar 2002 /2003 en dan heb je veel atlantis of olympus actie uitvoeringen met de nodige standaard extra''s. En de airco is zeker in te bouwen later en is ongeveer een dag werk voor een airco specialist kosten zo'n 1500 ex btw
Voor dat geld wat je ter beschikking hebt moet het wel lukken een mooie te vinden en ook wel met het aantal opties erop .Een paar aandachtpuntjes zijn je distrbutie riem is die vervangen .Roest op de wielkastrandjes en rond de raamrubbers en als je een 88pk tdi neemt let even opje gehele koppeling zowel platen als 2de massa vliegwiel deze wil nog wel eens voor problemen zorgen. Verder kun je voor je geld wel iets vinden in de buurt van het bouwjaar 2002 /2003 en dan heb je veel atlantis of olympus actie uitvoeringen met de nodige standaard extra''s. En de airco is zeker in te bouwen later en is ongeveer een dag werk voor een airco specialist kosten zo'n 1500 ex btw
Re: aankoop T4
die ziet erop het oog goed uit even een nieuw stoelkussen erin en klaar dacht ik
Re: aankoop T4
Weer zo eentje die een standaard lijst met extra's afdrukt....liefst alles 2 keer...en ook dingen die er dus niet opzitten...jan2009 schreef:De volgende staat er ook nog , verlengd en heel compleet.
Zomaar een tip , geen binding mee.
http://www.handelsprijzen.nl/advertenti ... risch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En welkom op
Maar bekijk de foto's maar eens goed.....
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: aankoop T4
electricke ramen voor 96 en electricke spiegels van na 2012 (wordt nog ingebouwd
) en dan toch eindelijk op de markt de in hoogte verstelbare t4 stoel
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
Bedoelen jullie dat die omschrijving van de T4 van die link van geen meter klopt?
Re: aankoop T4
net wat harry schrijft er staan dingen in die niet op de bus zitten,
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
ps bij een grijs kenteken met voor stoelen moet je op de 2 de rij gordels hebben
of tussen de voorstoelen een kindervanger(strijkplank)
zie tekst uit wjw tips en trucks
Waar gaat het om!!!! Volgens artikel 5.3.47 moeten bedrijfsauto’s die na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen zijn voorzien van autogordels voor:
a. de zitplaats van de bestuurder en de ernaast naar voren gerichte zitplaatsen, en
b. de overige naar voren gerichte zitplaatsen indien op een afstand van maximaal 1.30m voor de rugleuning van deze zitplaats zich geen veiligheidsscherm of rugleuning van een ervoor gelegen zitplaats bevindt.
of tussen de voorstoelen een kindervanger(strijkplank)
zie tekst uit wjw tips en trucks
Waar gaat het om!!!! Volgens artikel 5.3.47 moeten bedrijfsauto’s die na 31 december 1997 in gebruik zijn genomen zijn voorzien van autogordels voor:
a. de zitplaats van de bestuurder en de ernaast naar voren gerichte zitplaatsen, en
b. de overige naar voren gerichte zitplaatsen indien op een afstand van maximaal 1.30m voor de rugleuning van deze zitplaats zich geen veiligheidsscherm of rugleuning van een ervoor gelegen zitplaats bevindt.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,