Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

vragen over de T4
Plaats reactie
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door BosscheBol »

Goedendag, een tijdje geleden heb ik een nieuwe (pioneer)radio, voorzien van (parrot) bluetooth, gekocht en deze op de iso-connectoren aangesloten.
Daarbij gelijk ook een versterker onder de achterbank en extra speakers in de achterwand, deze versterker krijgt zijn stroom rechtstreeks van de accu en voor de massa heb ik een aansluiting naast de versterker gemaakt.
De signaalkabels van de radio naar de versterker liggen aan de ene kant vd bus, de stroomkabel aan de andere kant.
De bluetooth werkt prima als de motor uitstaat, maar met een draaiende motor ben ik zeer moeilijk te verstaan. :bonk
Op advies van de radioverkoper heb ik een ontstoringsset naar de versterker gezet, maar dit heeft niets geholpen.
Zou het zin hebben om ook voor de radio stroom rechtstreeks vanaf de accu te gaan halen en daar eventueel ook een ontstoringsfilter tussen te zetten, of heeft er iemand een andere tip om het probleem proberen op te lossen?
Bij voorbaad dank.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Roger B. (11)61 »

je zegt dat jij moeilijk te verstaan bent, dus dan zou ik gaan zoeken in de microfoon, niet in de versterker (versterker loskoppelen van radio en je weet of het daar in zit)

als de kabel ergens beschadigd is en de buitenmantel aan massa raakt heb je ook vaak storing door lopende motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door jacobsentertainment476 »

Gaat het om een radio met ingebouwde bleutooth ?? en misschien een rare vraag maar gaat het om een A-merk radio dan of hebben we het over een Aldi radio ( niet dat daar iets op tegen is) Ik heb op de rns-2 een blaupunkt aftermarket bleutooth setje gebouwd, de radio heeft zijn eigen onstorings filter maar de bleutooth set niet, hier heb ik zelf een extra filter tussen geplaatst en dit heeft goed geholpen. ook voor de piep toon van de dynamo.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Harry62 »

Ik zou de microfoon eens op een andere plek zetten
Als het een Parrot is want die heeft een gevoelige microfoon, als er teveel omgevingslawaai is gaat hij dat "filteren".
Hetzelfde geld als je te dichtbij (en te hard) in de microfoon gaat praten, dat herkent de Parrot als ruis.
Beste plek voor de microfoon is trouwens bij de binnenspiegel

De luidsterkte is trouwens ook instelbaar in het menu.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Roger B. (11)61 »

hij heeft een pioneer bt radio (daarin zit een carkit ingebouwd van Parrot)

de beste plek is niet bij de spiegel, wel de meest gebruikte plek.

bovenin het gat waar je teller zit is vaak een betere plek, als je vooruit kijkt praat je immers vanzelf richting de tellers en niet richting je binnenverlichting.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Harry62 »

Roger B. (11)61 schreef:hij heeft een pioneer bt radio (daarin zit een carkit ingebouwd van Parrot)

de beste plek is niet bij de spiegel, wel de meest gebruikte plek.

bovenin het gat waar je teller zit is vaak een betere plek, als je vooruit kijkt praat je immers vanzelf richting de tellers en niet richting je binnenverlichting.
Waarom dank je dan dat bij de spiegel (ook af fabriek) de microfoon gemonteerd wordt/zit.
Omdat dat daar de minste interventie is van regelapparatuur, zoals bv. tellerklokken en stroom/puls draden!
En de microfoon vangt je gesprek ook wel op als je niet in de richting van hem praat.
Kijk maar naar je GSM, daar praat je ook niet rechtstreeks in de microfoon.

Als Pioneer reclame maakt voor zijn radios dat er Parrot inzit dan neem ik aan dat er ook de software of hardware van de Parrot in zit.
En dit dan ook op de wijze van Parrot werkt. Pioneer doet dit niet voor niets, hun eigen systeem was veel minder.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik bouw al 10 jaar carkits en andere apparatuur in, uit gemaksoogpunt vaak met de mic bij de interieurverlichting, maar bij een cabrio wil je daar geen mic hebben, in de tellerbak werkt prima, en storingen hoort de microfoon door de afgeschermde kabel niet op te vangen, als ie dat wel doet komt dat 9 vd 10 keer door beschadigde kabel waardoor de mantel aan massa komt, of door breuk.

en over fabriekscarkits wil ik kwijt dat daar de meeste merken ook niet verstaanbaar zijn bove. 80km/u en dat dat vrijwel zonder uitzondering komt door de (manier van) plaats(ing) bij de binnenverlichting....renault (laguna) opel (astra/vectra/zafira) vw (passat/golf) mazda (6) allemaal perfecte fabriekscarkit als je er een beter geplaatste mic aan hangt de enige die ECHT een goede fabriekscarkit heeft die kwa geluid, telefoonboek en verbinding top is, is de Audi A6 (van de auto's die ik tegen gekomen ben)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door Harry62 »

Wat gek dat ik dan, met ook meer als 10 jaar ervaring, een andere mening heb :zwaai

Maar goed topicstarter heeft nog niet weer gereageerd maar heeft wel wat aanwijzingen gekregen.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
BosscheBol
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 aug 2010, 12:37

Re: Storing met Bluetooth bij een draaiende motor.

Bericht door BosscheBol »

beetje late reactie....
Probleem zat m in het feit dat mijn telefoon, in een houder gemonteerd op het dashboard zat.
Telefoon zat dus te dicht bij de radio, wat voor storing zorgde.
Telefoon hou ik nu gewoon in mijn zak, probleem opgelost.
:toppie
Plaats reactie