Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BC of KM teller

vragen over de T5
Plaats reactie
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

BC of KM teller

Bericht door EricP »

Welke heeft gelijk:

Reed met cc 127 km/h op de teller, reset de BC en die zegt dat ik gemiddeld 121 km/h rij: 2 maal herhaald (gereset) en jawel ik blijf 121 km/ h rijden volgens de BC: rara hoe kan dat? :groteogen
Als ze afwijken verwacht je dat ze het beiden evenveel doen.

Groet EricP

PS Kregen weer een brief van Mercedes om een Vito te kopen, voorlopig maar niet dus. :bifun :bifun :bifun :zwaai
Eric 175
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2007, 04:18

Boardcomp of Km-teller

Bericht door Eric 175 »

Het viel mij ook al op, nu weet je dus wat je km-teller afwijking is :winter

Groet, eric 175
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: BC of KM teller

Bericht door vaniac »

EricP schreef:Welke heeft gelijk:

Reed met cc 127 km/h op de teller, reset de BC en die zegt dat ik gemiddeld 121 km/h rij: 2 maal herhaald (gereset) en jawel ik blijf 121 km/ h rijden volgens de BC: rara hoe kan dat? :groteogen
Als ze afwijken verwacht je dat ze het beiden evenveel doen.

Groet EricP

PS Kregen weer een brief van Mercedes om een Vito te kopen, voorlopig maar niet dus. :bifun :bifun :bifun :zwaai
De snelheidsmeter geeft de werkelijke snelheid op dat moment aan, terwijl de boordcomputer de gemiddelde snelheid over een bepaalde tijdsduur aangeeft. Dit kan van elkaar afwijken. Je kunt ook nog de werkelijke snelheid op een navigatiesysteem aflezen.
Maar elk meetinstrument heeft een bepaalde nauwkeurigheid c.q. afwijking, zo ook de snelheidsmeter, de boordcomputer en het navigatiesysteem.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Als je die gemiddelde snelheidsweergave op de boordcomputer aan laat staan, zie je die snelheid ook langzaam op/aflopen.
Bij langere reizen wel grappig c.q. leerzaam.
Plaats reactie