Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

accu vanmorgen ineens DOOD

vragen over de T5
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door frank884 »

rick_k schreef:In mijn T4 gaat een accu 2 tot 3 jaar mee. Maar daar zit een analoge tachograaf in, die nog best wat stroom pakt, dus als de bus stilstaat voor een iets langere tijd, dan sloop ik mijn accu.

Nu vandaag net een 100 Ah ingezet in plaats van de 75 Ah die erin zat. Hoop dat deze wat langer meegaat. Vorige accu was een Chineze wappieloepie accu... Nog geen jaar lang heeft die het volgehouden. Ik zit er wel aan te denken nog een schakelaar tussen mijn tacho te maken, zodat ik de tacho uit kan zetten als de auto stilstaat.
mvg Rick
Dat die tachograaf zoveel stroom pakt dat geloof ik niet,.....Als je die uitschakeld moet je elke keer de tijd weer bijdraaien
als je die gaat gebruiken en ook nog opletten of die niet op nacht staat ipv dag.

Maar je geeft het al aan "Chineze wappieloepie accu" zowieso altijd de zwaarste accu erin die wat er maar in past!!!
dus 100 AH ipv 75 als die op zijn eind is dan gaat die van 100AH toch nog langer mee.

Ik heb de originele Accu in de zeer koude winter van 2010 (-22 graden) vervangen toen was die bijna 8 jaar
en 220.000 (maar we rijden redelijk veel korte afstanden = vaak gloeien en starten) maar die accu had hem zomers nog goed aangekregen zit nu een Varta 100 AH H3 silver dymamic in L 353 mm B 175 mm H 190 mm koste 161€
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door InfoMuis »

Is het raadzaam de accu nar b.v. 7 jaar preventief te vervangen ?
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door Deki »

Ja infomuis heb de zelfde vraag .... ze zeggen dat ik moet uitkijken als ik een nieuwe accu er inzet dat de boordcomputer raar gaat doen klopt dat of is dat een broodje aap verhaal.

Groetjes :yes
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door InfoMuis »

Deki schreef:Ja infomuis heb de zelfde vraag .... ze zeggen dat ik moet uitkijken als ik een nieuwe accu er inzet dat de boordcomputer raar gaat doen klopt dat of is dat een broodje aap verhaal.
Groetjes :yes
Daar kan ik me wel iets van herinneren. Heb eens al eens accu los gehad. Maar dat is al weer een tijdje geleden. Moet het zelf opgelost hebben, omdat ik het anders nog wel kon herinneren. (heb kabel+software).

KijK gister aan iemand van een lease maatschappij de zelfde vraag gesteld en die zegt: Geen klachten na laten zitten. Maar ik heb zo iets, die accu is 8 jaar. Als ik hem nu vervang van is de kast groot dat ik daar niet meer aan krijg. En problemen gebeuren altijd las het onaangenaam weer is.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je geen gekke dingen doet moet ie het gewoon weer doen als er een nieuwe in gezet wordt..... het is een relatief elektronica-lose bus.....geen spaceshuttle

bij mijn Rangerover waar ongeveer elk schakelaartje via de hoofdcomputer aanstuurt wat je wil bedienen kan ik ook gewoon de accu loskoppelen en twee weken erna weer aansluiten, en dan hoef ik alleen de afstandbediening ff te synchronisren (deur met sleutel en A.B gelijktijdig openen en ook sluiten, dusniks met computers aansluiten en zo)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door InfoMuis »

Maar is de kans op accu problemen in de winter na een jaar of 7 nu wel of niet aanwezig.
Of toch gewoon wachten tot hij moeilijker de motor rond kan krijgen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je geld te veel hebt gelijk nieuwe zetten, een accu kan in elk levensjaar de geest geven.... jouw accu kan ook maar zo nog een jaar of 3 goed zijn werk doen, evengoed kan een accu die je nu nieuw er in zet over twee jaar de geest geven....

ik zou wachten tot ie vervangen moet worden
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door InfoMuis »

Roger B. (11)61 schreef:als je geld te veel hebt gelijk nieuwe zetten...
Dat kocht ik een nieuwe, en vroeg er direct een nieuwe Bus bij. Maar helaas, zal dat niet gaan.
Dank je Roger, is ga dus maar eens kijken wat er gebeurt als het echt gaat vriezen.
dank voor het advies
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: accu vanmorgen ineens DOOD

Bericht door frank884 »

Als die moeilijk ( te traag) bij starten begint rond te draaien van de winter bij flink vorst
dan wordt het langzaam tijd voor een nieuwe.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie