Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Canbus extra aansluiting

vragen over de T5
Plaats reactie
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Canbus extra aansluiting

Bericht door Berend »

ik heb een vraag.
Als ik wat extra's wil aansluiten bv led flitsers en mijn track en trace . moet ik dat een nieuwe aansluiting maken van af mijn accu of kan ik bv de voeding van me track an trace van mijn verlichting af pakken ? of krijg is dan foutmeldingen ?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Canbus extra aansluiting

Bericht door Roger B. (11)61 »

ligt er aan wat je waar op aan sluit...bouw regelmatig in diverse voertuigen track&trace, ritregistratie en dergelijke in, kom hoooogst zelden bij de accu, alleen bij werkmaterieel met massaschakelaar.

Canbus-storing krijg je alleen als je dingen aan het canbus netwerk knoopt die daar niet geschikt voor zijn


welke signalen heb je nodig?

constante plus in de kabelboom van het contactslot (uit het hoofd.. dacht dikke rode draad, kan zijn dat het rood met zwarte streep is)
geschakelde plus ook (uit het hoofd....dacht dikke zwart/blauwe draad)

beide draden kun je met priklampje meten, wel sleutel uit contactslot nemen als je constante voeding prikt, anders kun je de acc draad hebben.

Massa schroefje met oogje in de balk onder het dash draaien

dit geeft 100% geen storing mits je er geen dramatische vermogens vandaan gaat trekken en goed aansluit)

wat nog nodig?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie