Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kentekenplaten vastzetten

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Kentekenplaten vastzetten

Bericht door Lisboa »

Laatst heb ik een vriend van mij getipt die op vakantie was, z'n Golf5 was ontdaan van kentekenplaten.
Hij had z'n ouders ingelicht om de auto elders te stallen, maar de politie was hen voor... Die zag de auto ook zonder platen staan en voor het chassisnr achter de ruit zat een bonnetje van de parkeermeter. Met als gevolg dat de politie de auto had laten weg slepen :nuts tegen de geldelijke kosten. Enkele weken later kwamen de volgende rekeningen binnen, een dikke bon voor te hard rijden, en er was getankt zonder te betalen :mail :mail :mail Uiteindelijk na veel rompslomp de auto terug gekregen en de rekeningen kwijt gescholden. Een hoop ellende dus als je platen kwijt raakt.

Maar het is een trend:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1316 ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand tips om de platen op de T5 op een goede maar ook nette manier vast te maken?

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door matje86 »

eenwegsschroeven d,r in die platen hoeven er toch nooit af :werkaanT4 dus dan maak je ze het lastig
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
kampertjes
Berichten: 96
Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door kampertjes »

van onze 2de auto waren de platen laatst ook gejat. Heb de nieuwe met popnagels vast gezet.Zal dat met de bus ook nog doen (hopelijk op tijd...)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door robertTREBOR »

Vastzetten met 4 popnagels is heel effectief.
Ik weet wel dat je nooit te diep moet boren !
Volgens mij achter die kentekenplaat zit een grote zwarte regelkast.
als je te diep boort en je boort in die kast heb je vet probleem, kijk uit dus !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door ktmkrik »

Afbeelding

Ik heb deze kentekenplaathouder gekocht in RVS, probleem opgelost!
Om die vieze zoutsporen te voorkomen als ik de bus door de wasstraat heb gehaald heb ik als extra bovenlangs nog een kit rand gelegd over de kentekenplaat, dus het geheel zit nu vast op de klep gemonteerd.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:Vastzetten met 4 popnagels is heel effectief.
Ik weet wel dat je nooit te diep moet boren !
Volgens mij achter die kentekenplaat zit een grote zwarte regelkast.
als je te diep boort en je boort in die kast heb je vet probleem, kijk uit dus !
Weet niet wat voor regelkast je bedoeld Robert maar bij mij zat daar niks achter.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door robertTREBOR »

ktmkrik schreef:
robertTREBOR schreef:Vastzetten met 4 popnagels is heel effectief.
Ik weet wel dat je nooit te diep moet boren !
Volgens mij achter die kentekenplaat zit een grote zwarte regelkast.
als je te diep boort en je boort in die kast heb je vet probleem, kijk uit dus !
Weet niet wat voor regelkast je bedoeld Robert maar bij mij zat daar niks achter.

Als je bouwjaar eind 2008 hebt en een achterklep, zit er vlak achter je kentekenplaat
aan de binnenkant een grote zwarte regelkast !!!
Ik dacht eerst ivm CANBUS , maar dat heb ik volgens mij niet, maar misschien ook wel.
Boor je te diep die gaten voor je kentekenplaat of gebruik je te lange schroeven
heb je VET probleem, dus wees gewaarschuwd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kentekenplaten vastzetten

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:
ktmkrik schreef:
robertTREBOR schreef:Vastzetten met 4 popnagels is heel effectief.
Ik weet wel dat je nooit te diep moet boren !
Volgens mij achter die kentekenplaat zit een grote zwarte regelkast.
als je te diep boort en je boort in die kast heb je vet probleem, kijk uit dus !
Weet niet wat voor regelkast je bedoeld Robert maar bij mij zat daar niks achter.

Als je bouwjaar eind 2008 hebt en een achterklep, zit er vlak achter je kentekenplaat
aan de binnenkant een grote zwarte regelkast !!!
Ik dacht eerst ivm CANBUS , maar dat heb ik volgens mij niet, maar misschien ook wel.
Boor je te diep die gaten voor je kentekenplaat of gebruik je te lange schroeven
heb je VET probleem, dus wees gewaarschuwd.
Okop die manier, ik heb daar geen last van gehad omdat je met deze houder de originele gaten kan gebruiken dus ook niet hoeft te boren en alles zit muurvast tegen diefstal.
Mocht ik ooit de plaat er af willen hebben dan ga ik even met een haaks ruitsnij mes om de plaat.
Plaats reactie