Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Alweer slecht starten

vragen over de T5
Plaats reactie
erik..

Alweer slecht starten

Bericht door erik.. » vr nov 23, 2012 12:40

Beste wjw-ers,

Mijn T5 2.5TDI 96KW AXD uit 2004 met bijna 174.000 km start weer slecht. Deze week heb ik 3 keer meegemaakt dat ik 3 a 4 keer moest voorgloeien voordat hij aansloeg. Echter zijn er in Juli dit jaar 4 van de 5 gloeispiralen vervangen. Deze waren stuk. Ik dacht: Probleem opgelost.

Nu is het gekke dat het de andere dagen van deze week de motor zo aansloeg. Aan de temperatuur kan het niet liggen, omdat het nog niet zo koud is 's nachts. Misschien door vochtig weer???

Ook heb ik wel eens dat de bus warm is, en ik zet hem uit. Dat ik een minuut of 5 later de bus weer wil starten dat hij ook moeilijk aanslaat. Net of de accu te weinig vermogen heeft om de startmotor rond te krijgen. Dit kan ook niet omdat er een zware accu in ligt van +/- half jaar oud.

Nu hebben ze mij verteld, dat het aan loszittende pompverstuivers kan liggen. Weet iemand anders wat het misschien kan zijn??

Wie o wie kan mij verder helpen?

Erik
nr. 371

ktmkrik

Re: Alweer slecht starten

Bericht door ktmkrik » za nov 24, 2012 9:42

erikcorneth schreef:Beste wjw-ers,

Mijn T5 2.5TDI 96KW AXD uit 2004 met bijna 174.000 km start weer slecht. Deze week heb ik 3 keer meegemaakt dat ik 3 a 4 keer moest voorgloeien voordat hij aansloeg. Echter zijn er in Juli dit jaar 4 van de 5 gloeispiralen vervangen. Deze waren stuk. Ik dacht: Probleem opgelost.

Nu is het gekke dat het de andere dagen van deze week de motor zo aansloeg. Aan de temperatuur kan het niet liggen, omdat het nog niet zo koud is 's nachts. Misschien door vochtig weer???

Ook heb ik wel eens dat de bus warm is, en ik zet hem uit. Dat ik een minuut of 5 later de bus weer wil starten dat hij ook moeilijk aanslaat. Net of de accu te weinig vermogen heeft om de startmotor rond te krijgen. Dit kan ook niet omdat er een zware accu in ligt van +/- half jaar oud.

Nu hebben ze mij verteld, dat het aan loszittende pompverstuivers kan liggen. Weet iemand anders wat het misschien kan zijn??

Wie o wie kan mij verder helpen?

Erik
nr. 371
Beetje een verkeerde bezuiniging Erik, waarom geen 5 van 5 vervangen terwijl je toch bezig bent?
Leeftijd van een accu zegt niet alles en kan na een half jaar best minder zijn.
Je brandstofpomp opvoerpomp kunnen ook slecht zijn, ingeslagen verstuivers een lekage (lucht) in je brandstofleiding.
Het kan zoveel zijn wa bij jou bus voor dit probleem zorgt, vaak blijft het dus ouderwets speurwerk om het euvel te vinden.

Bij mijn vorige auto had ik een extra draad rechtstreeks van de dynamo naar de accu, iemand hier ervaring mee bij een T5?

Plaats reactie