Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
Chris Steegen
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 dec 2012, 10:50

T5 trekhaak

Bericht door Chris Steegen »

Heb net een nieuwe T5 besteld levering zal zijn midden februari 2013 (hoop ik).
Nu wik ik er een trekhaak op(voor mijn Hobby caravan), maar de prijs bij VW vind ik er echt wel over.
780€ ; ze voorzien dan wel een verstrekte alternator grotere koel radiator enz. maar voor mijn 1200kg caravan 1 of 2 x te trekken is dit echt niet nodig.
Ik kan een trekhaak kopen voor 142€ btw incl. van het merk Bosal.
Op mijn VW zijn er parkeersensoren.
Ik heb wel de voorbereiding trekhaak bekabeling (kabel + 13 polig stopcontact) genomen.(244.42€)
Heeft er iemand al problemen gehad bij zelfplaatsing van een trekhaak en kennen jullie het merk Bosal.

Groeten
Chris
mcs
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 feb 2008, 20:21
Locatie: Hulsberg limburg

Re: T5 trekhaak

Bericht door mcs »

Hallo , Chris

Bij mijn nieuwe T5 van januari 2012 , heb ik een trekhaak besteld , toen hij werd afgeleverd bleek er een Bosal trekhaak op te zitten ( de dealer bouwt een trekhaak zelf erop ) inderdaad € 142,= , maar wel € 670 betaald.
ik heb dit toen niet geaccepteerd , en een VW westfalia trekhaak
gekregen, deze is veel mooier , je ziet geen bouten,
maar je vraag over de electronica , als de aansluiting van de 13polige doos aangesloten wordt zoals het hoort , met een module interface onder de bestuurdersstoel, dan schakelen de achteruitrijsensoren zich uit als er een aanhanger achter hangt, en als ik hem dan in de achteruit zet zie ik op mijn RNS315 een aanhanger afgebeeld.
bij mij is dus de bekabeling van bosal blijven zitten , ik heb het niet zelf aangesloten, maar de bosal bedrading en module werkt goed.
let wel op de constante plus en geschakelde plus voor je koelkast gaan niet via deze module die moet je onder de bestuurdersstoel aftakken ( met zekering ertussen ) waren ze bij mij ook vergeten, hoewel bij verkoop uitvoerig besproken.
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: T5 trekhaak

Bericht door Klusman »

Er zit een beschrijving bij.
Maar ik vind het toch vreemd, een nieuwe bus kopen, en dan € 400,- besparen op een nieuwe trekhaak die je zelf gaat plaatsen.
Ik neem aan dat jij ook een uurtarief hebt.
Nou toch succes :yes en alvast veel rijplezier toegewenst.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: T5 trekhaak

Bericht door alfagek »

Ik heb het zelfde gedaan, de trekhaak eruit gelaten omdat het vele malen goedkoper kan kan bij de vw dealer.
Gr,
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Lisboa

Re: T5 trekhaak

Bericht door Lisboa »

Ik heb er destijds ook een trekhaak van Bosal onder laten zetten, nieuw voor € 200,00 incl. montage.
Tijdens de montage kon ik er bij blijven zitten in een luie stoel, dus heb met eigen ogen mogen zien hoe het werd gedaan.
Verder doet de trekhaak exact wat ie moet doen, ik kan er flinke karren mee voorttrekken.
Of ie nou of elegant is vond ik niet belangrijk, fors goedkoper uit zijn dan bij de dealer( €899,00) wel.

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T5 trekhaak

Bericht door Roger B. (11)61 »

toen ik de zwarte T5 bestelde (lease) kon dat af fabriek niet omdat ik ook parkeersensoren had. De dealer zou de trekhaak monteren voor aflevering. Er is toen een trekhaak merk x besteld en bij montage bleek dat de sensoren in de bumper tegen de balk van de trekhaak kwamen, er is toen een andere (dacht westfalia) trekhaak voor besteld waarbij de sensoren wel plaats hadden.

Ik bedoel te zeggen, let wel op dat je een trekhaak koopt die geen belemmering in de bumper is voor je sensoren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T5 trekhaak

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef:Ik bedoel te zeggen, let wel op dat je een trekhaak koopt die geen belemmering in de bumper is voor je sensoren.
De trekhaak van GDW vormt geen probleem voor de parkeersensoren .
Foto's :
viewtopic.php?f=7&t=40335#p282446" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie