Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

demonteren instapbakken

vragen over de T5
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

Ik las bij tips dat men verlichting in de instapbak had gemaakt bij de voor portier(en).
Omdat ik de handgreep ook wil verlichten dacht ik die 2 in 1 keer te doen.

Maar, eerst de foto zelf, wat ligt er in die instapbak, want dat glimt heel mooi, lijkt wel op rvs of chroom plaat oid.

Afbeelding

Dan;
- waar heeft deze persoon de stroom weggehaald?, want ik neem aan dat het op de binnenverlichting reageert.
En kan ik zomaar een draad aansluiten van de binnenverlichting zekering.
Dit ivm de can bus software.

- hoe maak je de instapbak los?

- en als laatste zit er genoeg ruimte achter die bak ivm de lampfitting (of een led aansluiting wat mijn voorkeur heeft).

Ik denk dat dat plaatje eerst los gemaakt moet worden, (met een platte schroevendraaier) maar voor dat ik iets kapot trek of flink beschadig eerst maar even vragen. :toppie
Jacobherrema
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 nov 2012, 14:49

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Jacobherrema »

even zoeken volgens mij is er al een toppie over die voerde de draad naar de zekering kast
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Oviivo »

Multivan heeft standaard verlichtng, dus hij heeft er vast niet veel voor hoeven doen :gekte

De van de Multivan heeft die RVS treden als extra. Wil ik nog toevoegen aan mijn bussie :toppie ik heb "gewone" instapbakken met verlichting.

Verder wil ik ook graag weten hoe je ze los haalt. Hard trekken las ik eens op een Duits forum.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

Tja standaard op je bus hebben en dan als tip posten......

Die rvs is dus los verkrijgbaar?

Tja hard trekken, maar ben dan bang dat er ook iets stuk gaat.
Nog even afwachten dus. :knipoog
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Oviivo »

Je opmerking van de tip vat ik niet helemaal :nuts

RVS plaatjes zijn inderdaad los te koop. Probleem is tweeledig vervolgens;
1) je zult van je huidige instapbakken het plastic plaatje moeten losmaken. Die zitten 'vastgeniet' met plastic lassen. Hels karwei om die allemaal los te boren en daarna de RVS plaatjes vast te zetten.
2) bij de originele highline zit onder het RVS een soort rubber matje, zie de zwarte dopje op je foto. Dat is niet los te koop.

De hele Highline bakken zijn wel los te koop. Ik heb zelfs partnummers, als je wenst. Let op de juiste kleur en of je een luchtstandkachel hebt ja/nee want dan is er verschil.

Zoals je merkt, ik ben nogal bezig geweest met research :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Oviivo »

Oviivo schreef:Je opmerking van de tip vat ik niet helemaal :nuts

RVS plaatjes zijn inderdaad los te koop. Probleem is tweeledig vervolgens;
1) je zult van je huidige instapbakken het plastic plaatje moeten losmaken. Die zitten 'vastgeniet' met plastic lassen. Hels karwei om die allemaal los te boren en daarna de RVS plaatjes vast te zetten.
2) bij de originele highline zit onder het RVS een soort rubber matje, zie de zwarte dopje op je foto. Dat is niet los te koop.

De hele Highline bakken zijn wel los te koop. Ik heb zelfs partnummers, als je wenst. Let op de juiste kleur en of je een luchtstandkachel hebt ja/nee want dan is er verschil.

Zoals je merkt, ik ben nogal bezig geweest met research :bifun
O ja; de verlichting is custom te krijgen (qua tekst dan), zelfs inclusief LEDS. Heb de link ooit eens hier in een ander topic gepost. Zelf ombouwen naar LED kan ook, maar lampgaatjes dien je dan een beetje op te boren.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:Multivan heeft standaard verlichtng, dus hij heeft er vast niet veel voor hoeven doen :gekte

De van de Multivan heeft die RVS treden als extra. Wil ik nog toevoegen aan mijn bussie :toppie ik heb "gewone" instapbakken met verlichting.

Verder wil ik ook graag weten hoe je ze los haalt. Hard trekken las ik eens op een Duits forum.
Is heel simpel, voorzijde omhoog trekken en dan als het ware omhoog en iets naar voren dan heb je de instapbak zo in de handen.
Vaak buj te bange :knipoog
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: demonteren instapbakken

Bericht door sep »

Inderdaad gewoon de bakken aan de voorkant en stoelkant omhoog trekken (klinkt mischien wat vervelend dat gekraak van kunstof )...de verlichting van deze bakken zou je kunnen koppelen aan je binnen verlichting ....want het is de bedoeling dat deze gelijktijdig werkt met je verlichting van je instapbakken ...
deze bakken met rvs inleg kun je gewoon bij de dealer bestellen ....veel mooier dan een opgeplakt plaatje naar mijn mening ...let wel op dat je dan wel de lampjes inc de stekkers er bij besteld ( volgens mij hebben ze ook nog andere teksten in de verlichting zoals caravelle ..sportsline ..multivan )

mvg Sepster
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

Dus zijkanten omhoog trekken.
Misschien een stomme vraag, maar je handen naar buiten drukken tegen de zijkanten en dan omhoog?
Waar moet je de bak dan anders vast houden?

De verlichting;
Weet iemand welke zekering of. waar de deur schakelaar zit zodat ik het daar mee kan aansluiten/schakelen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Multivan Generation »

ronald tdi schreef:Dus zijkanten omhoog trekken.
Misschien een stomme vraag, maar je handen naar buiten drukken tegen de zijkanten en dan omhoog?
Waar moet je de bak dan anders vast houden?
Aan de naar binnen stekende lipjes?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: demonteren instapbakken

Bericht door Oviivo »

Custom verlichting;

http://www.teschauer.de/CMS/images/stor ... euchte.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ktmkrik »

ronald tdi schreef:Dus zijkanten omhoog trekken.
Misschien een stomme vraag, maar je handen naar buiten drukken tegen de zijkanten en dan omhoog?
Waar moet je de bak dan anders vast houden?

De verlichting;
Weet iemand welke zekering of. waar de deur schakelaar zit zodat ik het daar mee kan aansluiten/schakelen.
Stomme vragen bestaan niet Ronald, bekijk de foto in dit topic, pak de rand boven het lampje vast en trek de bak omhoog.
Klinkt een beetje of alles uit elkaar valt maar er gebeurt echt niks, als je de bak in de hand hebt zul je zeggen oooooh stelt het niet meer voor.
Succes!
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

OK
Zal snel gaan proberen.
Bedankt voor de reactie.... :toppie

Na de feestdagen een setje lampen halen en inmonteren.
Zal als het even kan foto's maken en posten.

Weet iemand waar ik de lichten het best aan kan sluiten?
Of zekeringskast of via de schakelaar van de deur of .....
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: demonteren instapbakken

Bericht door vaniac »

De binnenverlichting wordt via het canbussysteem aan- en uitgeschakeld. Er zijn ook geen deurschakelaars meer. De puls voor de binnenverlichting wordt gegeven via een microswitch in de deursloten.
Extra verlichting kan bij de bestaande lichtpunten afgetakt worden.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: demonteren instapbakken

Bericht door ronald tdi »

Goed dan doen we dan.
Bedankt voor de info.
Plaats reactie