Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reimo bedrijfsbezoek

vragen over de T5
Plaats reactie
Lisboa

Reimo bedrijfsbezoek

Bericht door Lisboa »

Na een weekendje winterkamperen was ik gisteren in de buurt van Bochum in Duitsland en naar Reimo gereden.
De meesten kennen het wel van de dikke campercatologussen en tegenwoordig ook online.

Eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen wat ik ter plekke aantrof, de winkel was best klein.
Als je ziet wat ze allemaal aanbieden in de catalogus, ik had een megastore verwacht, helaas dus :bonk
Binnen stonden een paar campers, mooi spul hoor!
De medewerkers waren uiterst vriendelijk en heb de nieuwe catalogus mee gekregen.
Voldoende inspiratie om weer het e.e.a. aan de T5 aan te passen.
De prijzen zijn nogal fors, ben wel benieuwd naar de alternatieven.

Mvg,


Luuk
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: Reimo bedrijfsbezoek

Bericht door GertjanvD »

Dezelfde ervaring had ik vorig jaar. En dat was nog voordat ze verbouwd hadden. Alleen de hardlopers van het assortiment op voorraad. Maar wel handig om bijvoorbeeld Xtrem isolatie op te halen, aangezien ik dicht bij de Duitse grens woon. Scheelt een berg verzendkosten. Er is overigens een mega store verder in Duitsland. Dat is de hoofdvestiging. Het adres ervan staat ergens in de catalogus. Volgens mij heeft de vestiging waar jij was een aparte omslagprint met hun adres. Groet, Gertjan
Lisboa

Re: Reimo bedrijfsbezoek

Bericht door Lisboa »

GertjanvD schreef:Dezelfde ervaring had ik vorig jaar. En dat was nog voordat ze verbouwd hadden. Alleen de hardlopers van het assortiment op voorraad. Maar wel handig om bijvoorbeeld Xtrem isolatie op te halen, aangezien ik dicht bij de Duitse grens woon. Scheelt een berg verzendkosten. Er is overigens een mega store verder in Duitsland. Dat is de hoofdvestiging. Het adres ervan staat ergens in de catalogus. Volgens mij heeft de vestiging waar jij was een aparte omslagprint met hun adres. Groet, Gertjan

Ik had die vriendelijke medewerkers nog even gevraagd naar hun andere verstiging(HQ) Deze zou qua oppervlakte net zo groot zijn maar had dan nog wel een 2e etage erboven op. Verder wisten ze me te vertellen dat het nur zweihunderdfumfstig kilometer weiter is, die zal ik met besparen en op internet koekeloeren naar mooie spullen.
Op internet staat overigens wel 'megastore' vermeld, ws bedoelen ze een 'mega-internet-store' :ie

Mvg,

Luuk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Reimo bedrijfsbezoek

Bericht door Multivan Generation »

Jammer dat je teleurgesteld bent..

Meestal zijn/worden dat soort grote bedrijven, steeds meer "dozenschuivers".
Clever voorraadbeheer en zelf weinig/de meeste voorkomende artikelen in voorraad hebben,
maar wel binnen een goede termijn kunnen leveren..

Ik had een paar "vorschieber" nodig en dat koste 3 weken om het hier te krijgen.. :gekte

Heb je ook foto's gemaakt van die omgebouwde bussen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Lisboa

Re: Reimo bedrijfsbezoek

Bericht door Lisboa »

Multivan Generation schreef:Jammer dat je teleurgesteld bent..

Meestal zijn/worden dat soort grote bedrijven, steeds meer "dozenschuivers".
Clever voorraadbeheer en zelf weinig/de meeste voorkomende artikelen in voorraad hebben,
maar wel binnen een goede termijn kunnen leveren..

Ik had een paar "vorschieber" nodig en dat koste 3 weken om het hier te krijgen.. :gekte

Heb je ook foto's gemaakt van die omgebouwde bussen?
De meeste mensen die zelf klussen aan de T4/T5 of hun camper/caravan zullen wel van Reimo gehoord hebben.
Op de site wordt duidelijk over 'megastore' en na het zien van hun assortiment wekt dat een bepaalde verwachting,
dat is echter een misleiding.
Dat blijkt dus in het geheel niet zo te zijn, eigenlijk is het maar een klein winkeltje.
Op internet wordt het assortiment prima beschreven en de 'core business' zal dan het dozen schuiven zijn.
Niets mis mee, maar soms is het wel prettig om bepaalde produkten vooraf te kunnen zien/testen/beoordelen.
We waren redelijk in de buurt dus hoefden we niet erg ver om te rijden, maar ik zou er niet nog eens heen gaan.
Geen foto's gemaakt, ik had me beter kunnen voorbereiden als ik op google maps had gekeken, duidelijk te zien dat het een klein bedrijf betreft ipv een megastore.

Mvg,

Luuk
Plaats reactie