Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptunen,...bijna gedaan tot........

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ratlookcalifornia »

was ik van de week al gereed om langs te rijden bij een nevenvestiging van JD om de T5 te laten chiptunen, krijg ik nog wat tips via het forum ( thanks :jumpklap !!) om het roetfilter te verwijderen :nuts ,.......even prijs opgevraagd en dat is best nog schrikken voor een vervangend pijpje... Al met al wordt het zo prijzig :ie dat het leuke er een beetje van af is.( heb voldoende Pk`s maar wel een turbogat en fiks verbruik) .... Topics even opgezocht in het forum en veel opmerkingen kunnen lezen maar ben er nog niet uit....

Dus NOGMAALS (waarschijnlijk :muur , sorry :lach ) de vragen behorende bij chiptunen....

-Is het een absolute must om het roetfilter te verwijderen bij chiptunen van een 2,5 ltr ,174 PK ,T5 California van 2007 om te voorkomen dat de turbo ( of andere delen) last krijgen ??

-Is er nog recente wetgeving in NL ( maar ook in het buitenland ) omtrent het ontbreken van het roetfilter ( met het oog op APK of spontane verkeerscontroles :politie en kentekeneisen toelating )??

-Is err iemand die het ding leeg kan halen ( of een vervangend pijpje kan plaatsen ) voor me in de regio Zuid Holland tegen een "normaal tarief" ??

- Meer tips of weetjewel`s ??? :gekte


Thanks :driveT5
Laatst gewijzigd door ratlookcalifornia op 14 feb 2013, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ronald tdi »

Als de wjwlers toch bezig zijn wie zoudit kunnen in de omgeving van deventer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door Multivan Generation »

neem eens contact op met deze topic starter:
viewtopic.php?f=3&t=40541

en vraag naar zijn ervaringen.. :knipoog

Of aan Wesley en Yasmin,
of aan pascal-141 etc..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door Rogier663 »

Hallo,

Is het nou een Katalysator of Roetfilter (DPF ofzo)??? Mag je het roetfilter zomaar verwijderen dan??? Dat het met de APK geen problemen geeft is natuurlijk een ander verhaal, maar mag het????

Op TDI forum las ik dat er best problemen kunnen ontstaan na verwijderen, foutmeldingen ed.

Begrijp mij niet verkeerd: Wanneer dit verder geen software problemen staat dit ook bovenaan mijn lijstje!!!!

Rond de 1000 euro bij JD tunen naar rond de 205 pk maar ook roetfilter verwijderen

Rogier
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ratlookcalifornia »

Rogier663 schreef:Hallo,

Is het nou een Katalysator of Roetfilter (DPF ofzo)??? Mag je het roetfilter zomaar verwijderen dan??? Dat het met de APK geen problemen geeft is natuurlijk een ander verhaal, maar mag het????

Op TDI forum las ik dat er best problemen kunnen ontstaan na verwijderen, foutmeldingen ed.

Begrijp mij niet verkeerd: Wanneer dit verder geen software problemen staat dit ook bovenaan mijn lijstje!!!!

Rond de 1000 euro bij JD tunen naar rond de 205 pk maar ook roetfilter verwijderen

Rogier

correctie:prijsopgave 820 euro in nieuwegein ( onder supervisie van JD inclusief EGR uitprogrameren en vervangende pijp voor het roetfilter ) .... :zwaai
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door Pascal-141 »

ratlookcalifornia schreef:
Rogier663 schreef:Hallo,

Is het nou een Katalysator of Roetfilter (DPF ofzo)??? Mag je het roetfilter zomaar verwijderen dan??? Dat het met de APK geen problemen geeft is natuurlijk een ander verhaal, maar mag het????

Op TDI forum las ik dat er best problemen kunnen ontstaan na verwijderen, foutmeldingen ed.

Begrijp mij niet verkeerd: Wanneer dit verder geen software problemen staat dit ook bovenaan mijn lijstje!!!!

Rond de 1000 euro bij JD tunen naar rond de 205 pk maar ook roetfilter verwijderen

Rogier

correctie:prijsopgave 820 euro in nieuwegein ( onder supervisie van JD inclusief EGR uitprogrameren en vervangende pijp voor het roetfilter ) .... :zwaai
Wat een prijzen zeg ... :ie

Waarom niet gewoon de DPF leegmaken , en de sensoren/regeneratiecyclus softwarematig laten wegschrijven ?
-DPF kun je zelf leegmaken (DPF onderuit nemen , hamer en lange beitel nemen , en het materiaal binnenin kapot slaan en eruit schudden , DPF terug eronder plaatsen.)
-Software aanpassing (met of zonder "chippen") kun je vragen aan Multivan Generation .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door Rogier663 »

FF wat info van de site van JD

Speciaal voor de TDI motoren van VAG heeft JDEngineering een startcorrectie ontwikkeld. Met deze modificatie slaan de TDI motoren een stuk sneller aan bij starten met een warme motor. (heb ik ook last van)

Tevens kunnen wij tegelijkertijd de EGR-klep in de software dicht zetten (dit voorkomt vervuiling van oa het inlaatspruitstuk door hergebruik van uitlaatgassen).

Na deze modificatie is het ook mogelijk om een plaatje tussen de EGR pijp te plaatsen, zonder dat dit storing geeft in het motormanagement. (Bij chiptuning kunnen deze modificaties standaard meegenomen worden in de software modificaties).

* EGR en startcorrectie kunnen alleen worden uitgevoerd op wagens die nog in het bezit zijn van originele software of op chiptuning van JDEngineering.

DPF/Roetfilter wegprogrammeren:

Desgewenst kunnen wij uw DPF ook uitprogrammeren.
U kunt het roetfilter zelf leegmaken/vervangen en de druksensoren loskoppelen. Wij kunnen dan voor u in de software het regenereren volledig uitschakelen.

Wat levert dat voor u als VOORDEEL op, een lager BRANDSTOFVERBRUIK, het DPF spuit nl met regelmaat diesel in om het filter te reinigen. Ook zal de motor soepeler aanvoelen, zeker icm met onze tuning.

Indien u geen garage heeft die het DPF wil/kan verwijderen bestaat de mogelijkheid dat door ons te laten verzorgen. Wij plaatsen dan een DPF-vervanger. Voor prijzen en mogelijkheden gaarne even contact met ons opnemen.



Dus dat bedrag was voor totaal plaatje!!!


En hou liever mijn roetfilter heel voor mocht het er om de een of andere reden weer onder moeten!!!!


Maar als je roetfilter hebt, heb je dan ook een cat.? of is het of de een of de ander???

En de regelgeving m.b.t. verwijderen roetfilter???

Rogier
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ratlookcalifornia »

 JD chiptuning € 499,00
 Vervangingspijp roetfilter € 325,00 +
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Totaalbedrag € 824,00 inclusief btw en montage,

De EGR/startcorrectie wordt reeds kosteloos in de software van de chiptuning meegenomen.


Dit is zoals ik hem heb gekregen als voorstel van tuningparts Bv.... Klinkt allemaal goed en serieus ( en aangezien JD er bij betrokken is heb ik er alle vertrouwen in alleen die prijs moet ik even aan wennen , ook hier is het crisis :lach ). Denk niet dat het afdoppen van de EGR met dat plaatje er bij zit , en ook de startcorrectie ( heb geen last van slecht starten in de zomer , en kom toch in warme landen :campingT4 )......Is dit ook aan te bevelen voor de motor of heeft het alleen betrekking op slecht starten ?

Misschien krijgen we wel korting met twee tegelijk :jump :jump :bonk
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door Rogier663 »

Het slechte starten is met warme motor, dus na rit uitzetten en dan met paar minuten weer starten, dan moet ie bij mij langer ronddraaien voor die aanslaat.

Is bekend probleem anders schrijven ze er geen software voor!
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ratlookcalifornia »

Rogier663 schreef:Het slechte starten is met warme motor, dus na rit uitzetten en dan met paar minuten weer starten, dan moet ie bij mij langer ronddraaien voor die aanslaat.

Is bekend probleem anders schrijven ze er geen software voor!


Gelukkig ,.....heb ik eens ergens GEEN last van :gekte .......dus dat mag nog even wegblijven wat mij betreft :lach Nu de rest nog zien af te handelen.....
aad
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:08

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door aad »

voor degene, die twijfelen.
ik heb,vorige week mijn t5 automaat door peter van multivan generation onderhanden laten nemen.
roetkat verwijderen,vervangende pijp eronder,van[ eps] sensoren laten wegschrijven door peter en proefrijden maar.
wat mij opviel was dat de t5 veel vlotter reed,minder herrie maakte,en geen storig meer gaf[turbo druk]
ik weet,niet of de auto zuiniger is geworden omdat ik te weinig rij, maar ik heb nu wel voor het gevoel een andere auto.
en ja wat is er,tegenwoordig wel goedkoop als je ziet wat peter allemaal gedaan heeft,en de aan huis service en de lange proefrit met de laptop,op zijn :driveT5 schoot om alles nogmaals te controleren,ben ik toch blij dat ik heb laten doen! :driveT5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: chiptunen,...bijna gedaan tot........

Bericht door ratlookcalifornia »

bedankt voor alle reacties,.....veel stof om over na te denken (tips) en veel keuze mogelijkheden :mail . Goede berichten ook van diegene die dit al hebben laten uitvoeren :driveT5 .

Aangezien ik deze maand al veel (dure) spullen heb aangeschaft voor de Cali ( dakcover, 4 banden en vele andere niet noodzakelijke naar o zo leuke zooi :muur ) kan ik het mooi een beetje voor me uitschuiven. Mocht ik het bedrag er voor over hebben dan breng ik hem naar JD ( makkelijke, hoef ik zelf niets te doen....ook wel eens lekker :jump ) en zo niet dan ga ik voor een uitgekleedde versie ( en dan heb ik diverse contactpersonen aangereikt gekregen die ik zou kunnen vragen om te helpen met de software matige dingen....). Thanks so far :klappen
Plaats reactie