Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraag over T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Vraag over T4

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Ik heb een paar vragen als leek op gebied van de T4
Ik kan kopen een zeer nette zonder deuken en krassen zwart metallic T4 van 2001 2.5 TDI 75KW automaat met 315000km Wijsneus.
heeft Dubbelecabine, Airco ,Cruisecontrol, CV met 2 sleutels, alles elektrisch dus spiegels enz ,mistlampen wijsneus, kenteken 68-VV-SF
motor loopt voor mijn gevoel perfect en ook de automaat schakeld goed ook als hij warm is geen probleem olie ruikt ook niet verbrand
Nieuwe dynamo, nieuwe multieriemspanner en APK bij aflevering
De auto is echt in zeer nette staat boven verwachting

Volgens de gegevens van de RDW T4 bestel 1.0 TDI 75KW A 780KG laadgewicht.

* Wat mag zo'n auto kosten, ik weet dit is voor een ieder wat hij er voor over heeft maar, de een vraag 1000 euro en de ander 6500 dus wat is redelijk aan aanschafwaarde.
* is de kmstand niet te hoog
* wat is verbruik bij normaal rijgedrag ( ik ben een oude L*%^L
* kan ik er makkelijk een caravan van 1500KG mee trekken zonder dat de automaat opbrand volgens RDW mag hij 2000KG trekken op kenteken
* laadgewicht kan ik dit simpel hoger krijgen, ik wil rond de 850 kunnen hebben niet altijd hoor, maar ik wil geen problemen.
* is het niet zo dat de 1.0 in de gegevens van de RDW betekent 1000kg laadgewicht maar er staat maar 780KG
* waar moet ik verder nog op letten.

Alvast bedankt voor de antwoorden is dit voor mij allemaal positief dan kan ik mogelijk tot de aankoop overgaan :gekte maar ik vind de waarde wel belangrijk ik heb al veel geld aan auto's uitgegeven en elke keer veel bij moeten leggen en dat was ik nu eens niet van plan

Korrie
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Vraag over T4

Bericht door digikorrie »

Al 16 keer bekeken en niemand kan mij iets zinnegs vertellen :alarm

Maar er zal toch zeker wel iemand zijn die mij kan helpen met mijn vragen :jumpklap
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Vraag over T4

Bericht door Wim T4 935 »

Wellicht leuk ter vergelijking: http://vl.autotrack.nl/consumer/car?con ... r_id=15991" onclick="window.open(this.href);return false;
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Vraag over T4

Bericht door m.c van den berg »

Ik bekijkt het zo, wat moet ik bijleggen aan € ?? en wat krijg je voor de jouwe terug aan €.....
Vind je dit redelijk doen. deze is van 2001 dacht dat tie dan vezinkt is, das beter.
Zou zelfs nog eens een wacks behandeling geven, ook de kokerbalken :toppie

Vraag ook ,of kijk in het onderhoudboekje waneer de automaatbak is vernieuwd, deze zijn niet de sterkste kant van de T4.
Is het een lange versie T4?? dat rijd stukken beter als de korte. ( is mijn mening) veerd rustiger.

Succes met je beslissing :yes
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Vraag over T4

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Is een korte uitvoering, en ik snap wel dat ik de geijkte dingen moet doen zoals boekje kijken enz
ik wist dus niet dat een lange mogelijk beter stuurt dan de korte.

En de vergelijking op autotrack gaat niet op want die heeft maar 125000 km 2ton minder dus en verbruik is daar ook 1:6 ??
maar ik begrijp dat ze gewoon dan rond de 5000 euro waard zijn ????
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Vraag over T4

Bericht door Wim T4 935 »

315.000 km is niks bijzonders voor een T4 mits er geregeld onderhoud heeft plaatsgevonden.
Een automaat bij een T4 met 315.000 km daar valt geen zinnig woord over te zeggen. De automaat is nu eenmaal niet het sterkste onderdeel bij VW.
Zonder een goede garantie op minimaal de automaat zou ik er af blijven of het moet een echt koopje zijn.

De prijs is lastig maar voor dit bouwjaar verwacht ik toch 5000 tot 7500 afhankelijk van de staat, onderhouds historie etc etc etc.

Ik zie bij de RDW niets wat wijst op dat de DC geregistreerd staat. Wel is het ledig gewicht relatief hoog met 1900kg. Dat is ook de oorzaak van het relatief lage laadvermogen.

Een verbruik van 12,5 tot 13,5 km per liter wordt door diverse mensen op dit forum toch wel als haalbaar aangegeven.

Ik zie dat je er een caravan mee wil gaan trekken. Daar zou ik persoonlijk niet aan beginnen met een automaat met 315.000 km ervaring.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Vraag over T4

Bericht door limburger »

voor wat betreft de automaat... lees het forum maar eens goed door :bonk :bonk
rijd je veel met aanhangwagen of caravan dan kan ik het alleen maar afraden!!

315000km is voor het blok geen probleem, die automaat zal wel eens een revisie gehad hebben... met deze kilometerstand en een diesel zou het een uitzondering zijn als die zonder revisie zover is gekomen en nog steeds goed rijd :klappen :klappen

zit er al een trekhaak onder of ga je die zelf monteren? mocht de bak recent een revisie gehad hebben, rijd je niet veel kilometers per jaar en zie je af van zware aanhangwagenritjes dan kun je er zeker enkele jaren plezier van hebben!

wat betreft het laadvermogen, de toegestane maximum massa verschilt niet van mijn T4 en die mocht voor ombouw naar camper +/-1000kg laden. het zit dus in massa leeg voertuig, 1900kg is wel wat hoog lijkt mij... misschien kun je daar eens andere dubbelcabine's in vergelijken.

over het verbruik kan ik weinig zeggen, rijd zelf op LPG. maar automaat rijden is gewoon super, zou niets anders meer willen!!!

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Vraag over T4

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Dit zijn antwoorden waar ik iets mee kan :jumpklap
Ik trek er niet constant zware aanhangers mee maar mogelijk 1 keer per jaar 3 weken op vakantie meestal Frankrijk richting Bordaux dus de kustzijde caravan weegt 1500kg

Voor de rest rijd de auto mogelijk maar 100km per week. Als hij dit haalt maar kan soms ook meer zijn ik weet dit nooit ivm de opdrachten maar dan wel met een pallet erin van minimaal 500KG.
Ik zie inderdaad ook niet bij de RDW een registratie voor meerdere personen.

Het gaan omdit voertuig van de bijgevoegde link ik betaald niet de vraagprijs en heb morgen een afspraak om hem nog een keer te bekijken
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... sneus.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik hoor graag wat jullie ervan denken
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vraag over T4

Bericht door matje86 »

digikorrie schreef:Ik zie inderdaad ook niet bij de RDW een registratie voor meerdere personen.
dubbele cabine 6 persoons
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Vraag over T4

Bericht door m.c van den berg »

Wat is die auto volvocht van achter :ie of is het gezichtbedrog. de zijpaneel lijkt ook vocht in te zitten
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Vraag over T4

Bericht door Egbert&Manon »

m.c van den berg schreef:Wat is die auto volvocht van achter :ie of is het gezichtbedrog. de zijpaneel lijkt ook vocht in te zitten
Lijkt mij olie.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
digikorrie
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:53
Locatie: Almere

Re: Vraag over T4

Bericht door digikorrie »

Hoi,

Automaat is nog nooit vervangen of gereviseerd er is weinig tot nooit mee getrokkken en als dan toch dan is er gebruikt gemaakt van de automaat zoals het hoort dus niet alleen maar de D zoals velen doen.
Maar ook de 3 en desnoods de 2 gebruiken.

Maar de hele historie is erbij en is volgens de gegevens goed onderhouden ook de achteraam rubbers in de deuren zijn vervangen deze willen nog wel eens lekken
En hij is vanaf nieuw geleverd met DC dus waarom je dit niet bij de RDW ziet raar maar dat gebeurt wel vaker

mvg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vraag over T4

Bericht door Multivan Generation »

Je ziet het heel positief in zo lees ik.

Ik zou hem laten staan,
puur om het feit dat je een automaatbak revisie van ruim 3000 euro er bij moet calculeren.
En dat gaat er aankomen.

Lees het forum er maar eens op na..

Maar als jij hem mooi vind, wie ben ik dan om je van je verliefdheid af te helpen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie