Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MFA display

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: MFA display

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag is Henk langs geweest.
We zijn begonnen met de MFA hendel uit te sluiten.
Dus stekker los en de eigen stekker op een andere hendel gezet.
5 kilometer gereden en spontaan wordt de informatie van de MFA gereset :nuts
De informatie in het FIS/MFA-scherm springt gewoon naar 0 (dagteller kilometers en gereden tijd, actueel verbruik blijft wel gewoon weergegeven worden).

Aan de hendel zou je denken ligt het dan niet.
Even een tijdelijke andere kabelboom getrokken vanaf de hendel naar de zekeringenkast.
Niet kunnen resetten met hendel, paar kilometer gereden en sprong weer op 0 :nuts .
Alles weer naar originele stand teruggebouwd, achter de zekeringenkast de boel wat gefatsoeneerd,
en andere teller unit er in.
Die gaf alleen maar buiten temperatuur weer :nuts

software coding van oude tellerunit(die bij de bus hoort) was 17152
Software coding van de nieuwe tellerunit was 16124
Dus ik wilde "de nieuwe" omcoderen maar dat lukte niet. :muur

Dus ik heb niet verder 100% de oplossing kunnen krijgen, maar het lijkt in de tellerunit te zitten.

Trouwens MFA hendel is functioneel niet uit te lezen via Vagcom :knipoog

Ik zat nog verder te spitten,
de nieuwe tellerunit had een codering waarbij het verbruik wel weergegeven zou moeten worden,
dat gebeurde niet.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de groene stekker (en de bedrading op de pinnen 23 of 24 of 25) niet jofel is.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: MFA display (fis)

Bericht door VWT4 »

Ik heb ook een fis display. Het "verbruik" gaat na een bepaalde tijd op ---- (drie streepjes) geen 0 waarde dus. De functie 1 of 2 wisselen wil dan ook niet meer ook op de reset reageert hij niet. Bij een herstart werkt het weer maar voor een korte tijd. Na de herstart is ook de waarde van 2 weer gereset. Temperatuur is en blijft wel functioneel. Navigatie heb ik niet mee maar ik ga er vanuit dat die het ook doet.

Nog suggesties?
Plaats reactie