Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 up to date maken. nog meer roest

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

T4 up to date maken. nog meer roest

Bericht door Roel van D »

Ik ben afgeopen januari begonnen met het opknappen van mn busje dat behoorlijk roestig was een t4 uit 1998 met een 1900td motor (ABL) .. Als ik niks had gedaan was hij wel op het punt gekomen dat het redden niet meer ging. Daarom heb ik er alles aan gedaan om hem weer zo goed als nieuw te krijgen beginnend met het strak maken en de kleur. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
enkele delen die ik vefrnieuwd heb of goed heb gepoetst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het nieuwe kleurtje toen ik hem terug kreeg van de spuiter lijkt wel wat op het orginele blauw wat erop kan zitten maar is een andere kleur.
Afbeelding
en nu er toch alles uitwas had ik mooi de kans op het eens goed te isoleren. want op de snelweg is hij behoorlijk luidruchtig met 120KM/h moet je echt roepen wil je elkaar nog kunnen verstaan in de auto. gelukkig heeft de isolatie een heel groot verschil gemaakt. je kan nu normaal met e;lkaar praten zonder dat je over de motor heen moet schreeuwen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
er zijn geen nieuwe delen voor achterin meer te krijgen dus dan moet je zelf maar een mooie afwerking gaan maken voor achterin. vind zelf dat dit toch wel goed gelukt is. Afbeelding
ook maar meteen de ramen blinderen en een nieuw getinte voorruit erinAfbeelding Afbeelding en het rijgedrag ook meteen verbeterd met een verlagingsset en het behoud van het laadvermogen ook schokdempers voor vervangen. 1 van mn oude set had de spuiter niet overleefd.Afbeelding kwam erachgter dat er 2 verschillende achterveren onder zatenAfbeelding ook maar wat extra speakers ingebouwd en extra sigarette aansteker voor opladen telefoon of ietsAfbeeldingAfbeelding maar toen zat het even tegen en moest ik eerst even aandacht aan de motor geven. anders was de distributie gesprongen. had mn nokkenaskeering en krukaskeering en v-bakkeering kapot deze zijn al vervangen. heb ook meteen de waterpomp en thermostaat gedaan uit voorzorg. ook moet ik nog mn carterpan pakking en vacuumpomp pakking vervangen deze lekken ook nog wat olie. heb deze onderddelen vandaag ook binnen gekregen en heb weer wat te doen van het weekend.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dat was het weer even voor deze update van mn busje maar er komt nog een vervolg. het eind is toch in zicht gekomen maar nu de afwerking nog en daar gaat nog behoorlijk wat tijd in zitten. en onder de motorkap moet ook nog het een en ander gebeuren niet alleen de laatste lekkage's oplossen maar ook nog de egr afdoppen zodat ik geen rotzooi meer in de motor krijg en de pomp aanpassen zodat ik wat meer PK's uit de motor haal ipv een nieuwe pomp te monteren en onnodig kosten ga maken.
Laatst gewijzigd door Roel van D op 24 apr 2014, 00:30, 20 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: t4 up to date maken.

Bericht door eindgebruiker »

Ik ben wel benieuwd, maar voor niet-facebookers valt er weinig te zien, Roel :-}
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: t4 up to date maken.

Bericht door mastercraft »

Mooi project hoor. Ziet er echt strak uit.
Waarom niet meteen een wijsneus erop gezet. Je had toch alles los.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: t4 up to date maken.

Bericht door Jurgen VH »

mastercraft schreef:Mooi project hoor. Ziet er echt strak uit.
Waarom niet meteen een wijsneus erop gezet. Je had toch alles los.
Mastercraft sommige hebben mss liever de korte neus :knipoog

Je busje is terug :toppie veel veilige kms gewenst :T44EVER
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: t4 up to date maken.

Bericht door Roel van D »

[quote="mastercraft"]Mooi project hoor. Ziet er echt strak uit.
Waarom niet meteen een wijsneus erop gezet. Je had toch alles los.


Wijsneus kost al 800 euro gebruikt en de korte neus is ook mooi. Ik vind een wijsneus niet 800 euro mooi.
Gebruikersavatar
Space Piraat
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: t4 up to date maken.

Bericht door Space Piraat »

Zeker mooie foto's
maar zonder facebook acc. kun je ze niet zien en das jammer (en het is een mobiele link )
als ik jou was zou ik je foto's gewoon hier op het forum plaatsen

het is een mooie bus geworden :yes :ikrij
De O.M.G.B
www.busje.tk
jaccomega
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 jul 2011, 14:06
Locatie: Krabbendijke zuidwest

Re: t4 up to date maken.

Bericht door jaccomega »

Nette bus!
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: t4 up to date maken.

Bericht door mastercraft »

Oké duidelijk.
Vind ze beide wel charme hebben .
Heel veel rijplezier en veilige km
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: t4 up to date maken.

Bericht door Roel van D »

Ik wil wel foto's op het forum zetten maar ik kan geen bijlagen toevoegen. Hoe moet ik anders foto's toevoegen?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: t4 up to date maken.

Bericht door matje86 »

klik op de webpagina waar je foto staat op de foto en dan met je rechtermuis klikke dan krijg je een menu en daad onderin bij eigenschappen aanklikken
krijg je weer een schermpje daar in de tekst van je foto blauw maken en kopyeren en dan in je berichtgeving hier op :wjw
tussen Afbeelding in plakken

Afbeelding
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: t4 up to date maken. nu met foto's

Bericht door Roel van D »

heb wat foto's van mn project geplaatst
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2369
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: t4 up to date maken. nu met foto's

Bericht door spyke »

ziet er netjes uit :toppie
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: t4 up to date maken. nu met foto's

Bericht door Roel van D »

zo heb nu mn side bars eronder gemaakt. heb deze laten maken en niet gekocht. hebben een diameter van 7cm en 2 MM wanddikte. en het RVS is van betere kwaliteit dan als je het koopt. ook hebk mn ruitenwisser armen een keer gespoten en ben begonnen met het inbouwen van mn led verlichting aankomende week wil ik dat toch wel afhebben dan kan er eindelijk de hemel terug in. en heb ook nog wat extra dreunplaat op mn dak geplakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: t4 up to date maken.

Bericht door Roel van D »

zo weer een stapje verder met het opknappen. eindelijk de delen van mn remmen binnen om het weer netjes te krijgen. die oude ankerplaten vielen echt niet meer te redden net als mn schijven voor. morgen nog mn remkauwen achter bijwerken en alles weer monteren. en dan maandag eindelijk de nieuwe wielen eronder. eindelijk na 15 jaar het staal omwisselen voor het licht metaal.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Fred-15
Berichten: 1183
Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:25
Locatie: Almere 0612039470

Re: t4 up to date maken. langzaam komt het eind in zicht

Bericht door Fred-15 »

Mooi project ziet er erg mooi uit mijn complimenten :yes
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Plaats reactie