Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

scheepsketting om T5 te verankeren

vragen over de T5
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

ktmkrik schreef:Volgens de laatste ontwikkelingen hebben ze de OBD niet eens meer nodig en word er vanaf de buitenkant van de auto gewerkt.
Hoe gek het ook klinkt deze methode word op cursussen behandeld hoe dit allemaal werkt!
:politie
gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt,

Via de OBD stekker kan je met bleutooth op afstand het motormanegement benaderen, dat
klopt , alleen moet er wel een bleutooth-zender in die OBD stekker gestopt worden eerst.
Is die OBD stekker "leeg" en stop je die bleutooth-zender erin
dan dan werkt de bleutooth totaal niet !! :bonk
Alle VW garages werken met die bleutooth-zender , lekker makkelijk, geen kabels !
:zwaai
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Donald4Motion »

Ik denk niet dat de auto boefjes met een laptop op zak langs gaan om je wagen even uit te lezen en weg te halen.
Vrees dat het iets makkelijker gaat, maar alsnog via OBD.
Denk dat de OBD los knippen en opnieuw aan een stekker zetten geen probleem is voor de crimineel in crisistijd en qua tijd weinig extra risico.
Hun hebben natuurlijk ook hun merk afhankelijke smaak en weten meestal meer van dit soort zaken dan het hele forum hier(bij wijze van)

Je zou eigenlijk de fake OBD moeten koppelen aan de toeter :toppie

Hier nog een link met een auto van een groot merk http://www.autoblog.nl/is-het-zo-makkel ... elen-video" onclick="window.open(this.href);return false;

Bron. Autoblog.nl
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:
ktmkrik schreef:Volgens de laatste ontwikkelingen hebben ze de OBD niet eens meer nodig en word er vanaf de buitenkant van de auto gewerkt.
Hoe gek het ook klinkt deze methode word op cursussen behandeld hoe dit allemaal werkt!
:politie
gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt,

Via de OBD stekker kan je met bleutooth op afstand het motormanegement benaderen, dat
klopt , alleen moet er wel een bleutooth-zender in die OBD stekker gestopt worden eerst.
Is die OBD stekker "leeg" en stop je die bleutooth-zender erin
dan dan werkt de bleutooth totaal niet !! :bonk
Alle VW garages werken met die bleutooth-zender , lekker makkelijk, geen kabels !
:zwaai

Pfff heb je hem ook weer :nuts
Ik weet heel goed waar ik het over heb en die OBD stekker hebben ze echt niet nodig....twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen!
Ga jij maar lekker verder klooien met je slotje en je verstuivers :bifun
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door ratlookcalifornia »

Gaat lekker zo , weer 2 transporters verdwenen blijkbaar ( buiten dat andere blik ;-) )...weet niet of we het redden met een ketting .. :nuts


Meerdere auto’s gestolen 25-03-2013

Enschede - Afgelopen weekend zijn vier auto’s gestolen in Enschede.

Vrijdagavond 22.30 uur en middernacht werd op de Haaksbergerstraat een rode Mitsubishi Space Star met het kenteken 93-PL-LG gestolen.

Tussen vrijdag 22 maart 23.00 uur en zaterdag 23 maart 08.30 uur werd een grijze Volvo S80 voorzien van het kenteken 02-FH-NX gestolen op de Europalaan.

Tussen zaterdag 23 maart 00.00 uur en zaterdag 23 maart 08.00 uur werd een beige Volkswagen Transporter met het kenteken 21-BN-TZ gestolen op de Blekerstraat.

Zaterdag tussen 01.00 en 08.30 uur werd een zwarte Volkswagen Transporter voorzien van het kenteken 15-BV-FP gestolen op de Zweringsweg.

Getuigenoproep
De politie vraagt getuigen die iets gezien hebben van (één van) de diefstallen of die weten waar (één van) de auto’s zijn, zich te melden op nummer 0900-8844 of anoniem via Bel M 0800-7000.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door ktmkrik »

ratlookcalifornia schreef:Gaat lekker zo , weer 2 transporters verdwenen blijkbaar ( buiten dat andere blik ;-) )...weet niet of we het redden met een ketting .. :nuts


Meerdere auto’s gestolen 25-03-2013

Enschede - Afgelopen weekend zijn vier auto’s gestolen in Enschede.

Vrijdagavond 22.30 uur en middernacht werd op de Haaksbergerstraat een rode Mitsubishi Space Star met het kenteken 93-PL-LG gestolen.

Tussen vrijdag 22 maart 23.00 uur en zaterdag 23 maart 08.30 uur werd een grijze Volvo S80 voorzien van het kenteken 02-FH-NX gestolen op de Europalaan.

Tussen zaterdag 23 maart 00.00 uur en zaterdag 23 maart 08.00 uur werd een beige Volkswagen Transporter met het kenteken 21-BN-TZ gestolen op de Blekerstraat.

Zaterdag tussen 01.00 en 08.30 uur werd een zwarte Volkswagen Transporter voorzien van het kenteken 15-BV-FP gestolen op de Zweringsweg.

Getuigenoproep
De politie vraagt getuigen die iets gezien hebben van (één van) de diefstallen of die weten waar (één van) de auto’s zijn, zich te melden op nummer 0900-8844 of anoniem via Bel M 0800-7000.
Dat liegt er zeker niet om als ik het zo lees.
Bussie toch maar ff uit het zicht zetten helpt altijd iets....
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door ronald tdi »

ktmkrik schreef:twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen
Is dat echt zo ????? :ie :ie :ie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

ronald tdi schreef:
ktmkrik schreef:twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen
Is dat echt zo ????? :ie :ie :ie
:politie
laat je niet gek maken , :ie
zoals ik het omschreven had met de bleutooth zender in de OBD stekker
lezen de vw dealers draadloos het motor management uit, en wissen ze foutmeldingen, kunnen
ze de motor starten.
en dan komt er een verhaal in de wereld dat criminelen op afstand je motor kunnen
starten :jump
via de draadjes van je achterlicht de motor starten , het moet niet gekker worden hier :zwaai
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door ktmkrik »

robertTREBOR schreef:
ronald tdi schreef:
ktmkrik schreef:twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen
Is dat echt zo ????? :ie :ie :ie
:politie
laat je niet gek maken , :ie
zoals ik het omschreven had met de bleutooth zender in de OBD stekker
lezen de vw dealers draadloos het motor management uit, en wissen ze foutmeldingen, kunnen
ze de motor starten.
en dan komt er een verhaal in de wereld dat criminelen op afstand je motor kunnen
starten :jump
via de draadjes van je achterlicht de motor starten , het moet niet gekker worden hier :zwaai
Slaap jij maar lekker verder ik weet van wie ik het heb en in hem heb ik meer vertrouwen dan die praatjes van jou :bifun
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

ktmkrik schreef:
robertTREBOR schreef:
ktmkrik schreef:Volgens de laatste ontwikkelingen hebben ze de OBD niet eens meer nodig en word er vanaf de buitenkant van de auto gewerkt.
Hoe gek het ook klinkt deze methode word op cursussen behandeld hoe dit allemaal werkt!
:politie
gevalletje klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt,

Via de OBD stekker kan je met bleutooth op afstand het motormanegement benaderen, dat
klopt , alleen moet er wel een bleutooth-zender in die OBD stekker gestopt worden eerst.
Is die OBD stekker "leeg" en stop je die bleutooth-zender erin
dan dan werkt de bleutooth totaal niet !! :bonk
Alle VW garages werken met die bleutooth-zender , lekker makkelijk, geen kabels !
:zwaai

Pfff heb je hem ook weer :nuts
Ik weet heel goed waar ik het over heb en die OBD stekker hebben ze echt niet nodig....twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen!
Ga jij maar lekker verder klooien met je slotje en je verstuivers :bifun


verder ben ik klaar met dit draadje,
we zijn hier om elkaar belangeloos te helpen en kennis te bundelen
als ik bovenstaande beledigende tekst lees, klaarrrrr ermee ........ :zwaai
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door frank884 »

hendrikus schreef:maar wat doe je dan als je bearlock of reparatie niet goed is gegaan of je problemen hebt. Er komt vast geen monteur ff uit polen en je rijd ook niet ff langs.
Ik kan met sommige dingen ook wel goedkoper qua onderhoud voor de bus, maar vind het wel fijn dat ik bij een vraag of probleem zo ff langs kan rijden bij de garage een dorp verderop en dat ze dan ook tijd voor me hebben en anders wel ff maken.
De bearlock is een simpel mechanisch ding (en wie kan die beter inbouwen dan bearlock zelf)
zit er al komende zomer 7 jaar in geen enkel probleem!!!
En Onderhoud aan de motor laat ik in Polen Uitsluitend bij de dealer doen, dus de garantie is het zelfde dan als ik dat hier
laat doen voor veel meer geld


Als je idd regelmatig in Polen komt kun je het idd een keer meenemen maar anders zou ik toch never nooit apart die kant op rijden.
Die geven ze niet mee!! je krijgt die alleen ingebouwd, met certificaat.
Ze willen natuurlijk niet dat een of andere prutser hun naam verziekt door die misschien slecht in te bouwen.


@frank 884:
ben je echt zo bang dat ze je T4 meenemen dat je naast je bearlock ook nog eens een stuurklem plaatst? Kan ik me niks bij voorstellen nl. Dan parkeer je toch nergens meer rustig volgens mij
als je al eens een golf 3 Diesel en een volvo 440 aan dat tuig bent kwijt geraakt
dan neem je als je zo'n gewilde wagen hebt als een T4 echt wel je maatregelen!!
de cijfers moet je maar eens bekijken wat er van de meest gewilde VAG producten (en daarin staat de transporter bovenaan) wordt gestolen :politie
ik zou die bus inderdaad niet rustig ergens op een carpoolplek of op een parkeerplaats bij de bos in de veluwe
of bij een grote winkel als ikea of zo parkeren zonder dat ik AL mijn maatregelen erop had zitten
Afhankelijk van de plek neem ik meer maatregelen echter de bearlock staat er altijd op, want die is super simpel en snel
te bedienen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Oviivo »

ronald tdi schreef:
ktmkrik schreef:twee draadjes van je knipperlicht en ze doen alles wat ze met je bus willen
Is dat echt zo ????? :ie :ie :ie
Via die draadjes kun je relatief eenvoudig het alarm uitschakelen (er wordt grof geld gevraagd voor die tools die relatief simpel in elkaar zitten, maar men ruikt het geld wat hierin omgaat). En daarna kan je bus makkelijk open, daarna via OBD je startblokkering de-activeren en hoppa, rijden maar :gif

Het is vervelend, maar waar.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Jeroen T5 204 »

Daarom worden goede alarmsystemen ook met een extra accu buiten het canbus gebeuren om geplaatst.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door matje86 »

diefstal preventie :wjw hastikke nieuw
Bijlagen
2013-03-31 19.02.11.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door Jeroen T5 204 »

Goede tip Matje, heb ze hier ook op mijn bureau liggen die stickers :bifun
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: scheepsketting om T5 te verankeren

Bericht door robertTREBOR »

Aantal diefstallen per Merk in 2012 bron; autoweek.nl

1.Volkswagen 3.218 = ca 9 stuks per dag ! als je uitgaat van gemiddeld 20.000 euro is de
schade ca 64 miljoen euro per jaar !!

2. Mercedes-Benz 815

3.BMW 759

4. Opel 744

5. Audi 661

6. Ford 537

7. Peugeot 478

8. Seat 449

9. Toyota 410

10.Renault 403

Het meest walgelijk van alles is dat de autofabrikanten het zelf allemaal wel best vinden.
Uiteindelijk levert het hun vele extra verkopen op.
Je maakt mij niet wijs dat als ze ECHT hun best doen op een goede diefstal beveiliging dat
stelen zo goed als onmogelijk wordt.
Voorbeeld is de OBD , ze weten al dik 10 jaar !! dat via deze OBD de autodieven met hun laptops de diefstallen plegen, tot op heden is de OBD nog steeds vrij toegangkelijk.
Als je die OBD in een stalen dashboardje zou monteren met een 6 punts stalen sluiting, kijk
dan zou het allemaal al veel lastiger worden.
Ook heb ik met mijn eigen ogen gezien dat je een stuurslot van een opel met 3 rukken aan het stuur zo kapot trekt , alle beveiligingen stellen gewoon nix voor, laat maar stelen denken ze gewoon !
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 03 apr 2013, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie