Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ral en of kleurcode transporter

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Dhpvloeren
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 mar 2013, 20:39
Locatie: Eemnes

Re: Ral en of kleurcode transporter

Bericht door Dhpvloeren »

heemskerk schreef:
Dhpvloeren schreef:Hoi,

Bedankt allemaal, ondertussen zit de spiegel er weer op. Ik heb 2comp blanke lak gebruikt van motip. Daarna even een 80 min in de over op 90 graden, nou het is super mooi geworden en keihard. De blanke lak was wel redelijk duur 45 euro per bus.

Gr. Dirk
Dat worden dan pizza's met Motip-taste... Lekker hoor. :knipoog

Ik heb het vermoeden dat je qua prijs net zo goed die twee kapjes bij de spuiter had kunnen laten doen? Wat heb je totaal betaald?
Nou dat valt tegen hoor. Heb vorig jaar me spiegel bij de garage laten vervangen, kosten 231 euro ex btw. Nu zelf een complete spiegel bestel incl spuiten, 110 euro kwijt :yes
Transporter t5 gp 180pk verlengd Candy white. Bouwjaar 2015 :ikrij

Vorige transporters

Volkswagen t5 2.5 TDI 130pk candy white 460.000km
Volkswagen t5 1.9 TDI candy white 165.000 km
Volkswagen t4 2.5 TDI 111kw 560.000 km :adhd
Tilt!
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2013, 01:32

Re: Ral en of kleurcode transporter

Bericht door Tilt! »

Pascal-141 schreef:Ik betaal ongeveer 18eur voor volgens lakcode gemaakte lak in spuitbus .
Dit word gedaan met kwaliteitslak , en er is geen blanke lak achteraf nodig. Wit spuiten en klaar.

Ik gebruik dit al jaren , en ben er heel tevreden over. Het is voor kleine onderdelen vaak makkelijker een spuitbus met op maat gemaakte lak te gebruiken , dan het spuitpistool vuil te maken...

Af fabriek word op wit ook geen extra blanke laklaag gespoten ...
Mooi, mooi...
Mag ik vragen waar je zo'n spuitbusje koopt/bestelt?
Lijkt me ideaal om eens een frontspoiler oid mee te spuiten voor weinig...
Laatst gewijzigd door Tilt! op 26 mar 2013, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ral en of kleurcode transporter

Bericht door Pascal-141 »

Tilt! schreef:
Pascal-141 schreef:Ik betaal ongeveer 18eur voor volgens lakcode gemaakte lak in spuitbus .
Dit word gedaan met kwaliteitslak , en er is geen blanke lak achteraf nodig. Wit spuiten en klaar.

Ik gebruik dit al jaren , en ben er heel tevreden over. Het is voor kleine onderdelen vaak makkelijker een spuitbus met op maat gemaakte lak te gebruiken , dan het spuitpistool vuil te maken...

Af fabriek word op wit ook geen extra blanke laklaag gespoten ...
Mooi, mooi...
Mag ik vragen waar je zo'n spuitbusje koopt/besteld?
Lijkt me ideaal om eens een frontspoiler oid mee te spuiten voor weinig...
Ik bestel dat gewoon in de automaterialen zaak waar ik al mijn auto onderdelen haal , die hebben een verfmengbank en maken lakken "op maat" . De lak in de spuitbus is dezelfde als de "gewone" autolak die je zou gebruiken met het spuitpistool. Niet van dat Motip-spuitbusjes gedoe , die lakken zijn minderwaardig (is mijn mening).
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
weller
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2021, 16:30

Re: Ral en of kleurcode transporter

Bericht door weller »

ik ben bezig met achterdeur van mijn T5,,,kleur code is LB9A, ik heb bij de 2 verschillende winkels 2 keer spuitbus besteld, maar heel erg te donker .. het verschil valt dan direct op.. t5 is van 2015 , dus nog niet zo echt oud en lak is nog goed
ik heb gelezen dat LB9A verschillende tinten heeft ( dan moesten ze maar aan elk tint een aparte code geven ) dit maakt de situatie moeilijker.
enige advies ? of goede adres voor spuitbus op maat laten maken
Plaats reactie